Občinski rekord za prenovo južnega dela Slovenske ceste

Med Šubičevo in Aškerčevo: Promet bo oviran, a bo za zdaj tekel v obe smeri. Bliskovito hiter postopek izbire izvajalca.

Objavljeno
05. avgust 2015 15.57
Začetek gradbenih del na južnem delu Slovenske ceste. Ljubljana 5. avgust 2015. [Slovenska cesta gradbena dela]
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Občina je resnično pohitela z izbiro izvajalca in v začetku tedna so že stekla pripravljalna gradbena dela na južnem delu Slovenske. S prenovo bo več prostora namenjenega pešcem in kolesarjem.

Postopek preverjanja ponudb, pogajanj in oddaje javnega naročila, ki običajno traja več tednov, je občina tokrat izvedla v rekordnem času – v vsega sedmih dneh. Potem ko so prejšnji ponedeljek na Javnem holdingu Ljubljana (JHL) šele odpirali tri prispele ponudbe za prenovo Slovenske ceste med Šubičevo in Aškerčevo (oddali so jih KPL, Hidrotehnik in Kolektor Koling), so ta ponedeljek že napovedali začetek del.

Nič več rumenih pasov

Kot so razložili na občini, bo na tem odseku, kjer je vozišče zdaj štiripasovno, urejena dvopasovna cesta (kar pomeni, da ne bo več rumenih pasov za javni promet) z obojestranskimi kolesarskimi stezami in hodniki za pešce, križišča bodo dvignjena. Uredili bodo drevored (zanj so naročili 36 malih jesenov, približno pol toliko, kolikor so jih zasadili na osrednjem delu Slovenske), dve postajališči za mestne avtobuse (pri Drami in pri Šumiju), obnovili bodo vodovod in kanalizacijo, delno pa tudi plinovod in vročevod. Prenova bo največ prinesla kolesarjem, saj je zanje vožnja po tem odseku zdaj z znakom prepovedana. Na občini so še zapisali, da bo promet oviran, a bo potekal v obe smeri, in da bodo obseg zapor in morebitne obvoze prilagajali delom na terenu. Tudi na LPP za zdaj obvozov avtobusnih prog niso napovedali. Na občini sicer menijo, da odprava rumenih pasov ne bo pomenila koraka nazaj v javnem prevozu, saj da se je z zaporo osrednjega dela Slovenske ceste za osebna vozila promet tudi na južnem delu bistveno razredčil.

Niso čakali na pravnomočnost

Dela bo izvajal KPL, ki je prenavljal že osrednji odsek Slovenske in del Cankarjeve ceste. Ali je bil izbran kot najcenejši izmed treh ponudnikov (ponudbena cena KPL je po pogajanjih znašala nekaj manj kot 1,33 milijona evrov, skupaj z davkom to znese 1,62 milijona) ali je edini izpolnjeval razpisne pogoje, na JHL nismo izvedeli, so pa, kot kaže, dela začeli izvajati, še preden je odločitev o izvajalcu postala pravnomočna, saj mora pred tem preteči še osemdnevni pritožbeni rok.

Aneksi za osrednji del

KPL bo imel po pogodbi za izvedbo del na voljo štiri mesece oziroma 120 dni, pri čemer velja spomniti, da je bil rok za prenovo osrednjega dela Slovenske 105 dni, a zdaj poteka že skoraj deset mesecev. Podaljšani rok za dokončanje del se izteče konec avgusta. Tudi na južnem odseku Slovenske je zaradi prenove komunalnih vodov predviden arheološki nadzor, ki ob morebitnih najdbah lahko preide v izkopavanja in dela zavleče.

Arheološka dela lahko tudi precej podražijo celotno investicijo. V primeru osrednjega dela Slovenske ceste (med Gosposvetsko in Šubičevo) je prenova dražja za okoli pol milijona evrov. Samo arheološka izkopavanja so stala skoraj 350 tisočakov (brez DDV), julija pa je JHL izvajalcu KPL oddal še dodatna dela za rekonstrukcijo vodovoda in kanalizacije v vrednosti slabih 70 tisoč evrov (brez DDV). Kot so pojasnili na JHL, so bila dodatna in nepredvidena dela posledica arheoloških izkopavanj. Vse te dodatne stroške v skupnem znesku dobrega pol milijona evrov (z davkom) bo po pojasnilih občine poravnalo javno podjetje Vodovod-Kanalizacija. Dodajajo, da se pogodbena cena del, ki jih financira sama občina, ni spremenila, dodatnih naročil ni bilo in niso predvidena. Za odgovor, ali bo spreminjanje projekta med gradnjo (na primer odločitev za robnike, ki niso bili predvideni, in predhodni zaključek betonskega cestišča) vplivalo na njegovo vrednost, pa bo treba počakati na končni obračun.