Obnova Slovenske ceste bo stala 3,8 milijona evrov

Občina je posel oddala koncesionarju KPL, ki je v pogajanjih skoraj prepolovil svojo začetno ceno.

Objavljeno
16. september 2014 19.18
tlo/pesci
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Osrednji del Slovenske ceste (med Gosposvetsko in Šubičevo) bo prenovilo podjetje KPL, ki je na pogajanjih med sedmimi kandidati na javnem razpisu dalo najnižjo ponudbeno ceno. Svojo začetno ponudbo so skoraj prepolovili – s 5,68 milijona evrov so jo v prvem krogu pogajanj znižali na 4,77 milijona, v drugem krogu pa na 3,12 milijona evrov (brez DDV). S tem so ponudili za skoraj 900 tisočakov nižjo ceno kot drugi najcenejši ponudnik. Tako je občina na današnjih pogajanjih dosegla bistveno znižanje cene. Pred tem je namreč najnižja ponudba znašala 4,29 milijona evrov brez davka oziroma 5,23 milijona z davkom.

Zdaj bodo imeli ostali ponudniki na voljo osem dni za morebitne pritožbe, če teh ne bo, se bo prenova lahko začela v začetku oktobra. Glede na razpisne pogoje, bi morala biti končana v treh mesecih in pol, je pa župan Zoran Janković prejšnji teden dejal, da bo trajala od štiri do šest mesecev. Kakšen bo prometni režim med prenovo, še ni znano, na MOL bodo preučili, če bo mogoče urediti enosmerni promet za javni prevoz, sicer bodo za LPP urejeni obvozi.

Novi drevored

Kot je znano, bo spremenjena celotna podoba tega odseka Slovenske ceste - od tlakov, do urbane opreme, največja novost pa bo zagotovo drevored ob vzhodni strani cestišča. V prenovo Slovenske so vključene tudi ploščad Ajdovščina in ploščad pri Figovcu ter arkade ob Nami, Konzorciju in hotelu Slon. Drevored bo na vzhodni strani Slovenske, v razmaku petih metrov naj bi posadili 74 dreves cercidifil oziroma katsura (Cercidiphyllum japonicum). Ob vsaditvi naj bi merila šest metrov, zrastejo sicer do desetih metrov višine. Ob drevoredu je predviden prostor za gostinske vrtove na skupni površini 421 kvadratnih metrov.

Drevesa bodo tudi na ploščadi Ajdovščina, kjer je predvidena saditev devetih ostrolistih javorjev. Postaviti nameravajo še klopi, stojala za kolesa in štiri pitnike in urediti taktilne oznake za slepe. Semaforji na križiščih z Gosposvetsko in Šubičevo naj bi ostali, ob Nami pa ne več.

Deljena uporaba

Predvidena je razširitev pločnika z vzpostavitvijo deljene uporabe za pešce in kolesarje na obeh straneh ceste ter izenačeni ravni pločnika in cestišča, s čimer se bo prostor vizualno povezal. Robnikov tako ne bo več, bo pa površina za pešce in kolesarje od tiste za motorni promet ločena z izbiro tlaka - za osrednji del je predvidena monolitna betonska plošča, stranski pasovi za pešce in kolesarje pa bodo tlakovani, so predvideli arhitekti.

Nov bo tudi prometni režim, saj na tem odseku ne bo več semaforjev - pešci, kolesarji in vozniki se bodo morali prilagajati drug drugemu. Vožnja bo dovoljena za javni promet, dostavo ter stanovalce in goste hotela Slon s posebnimi dovolilnicami, kot to velja že zdaj (odkar so septembra lani za osebni promet zaprli ta del Slovenske ceste). Podrobneje o prenovi Slovenske ceste in novostih za pešce in LPP smo pisali v članku Prenova Slovenske ceste: Vprašljivo sobivanje pešcev in voznikov LPP, podrobneje o novi ureditvi za kolesarje pa v članku V Tivoliju sobivanje ni mogoče, kaj pa na Slovenski?