Očitki o prirejenem razpisu za nakup vlakca

Za električni turistični vlakec dve ponudbi, tudi proizvajalca, ki naj bi mu bil razpis pisan na kožo.

Objavljeno
01. avgust 2017 13.09
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek

Ljubljana – Potem ko je električni turistični vlakec LPP marca končal v plamenih, se pri nakupu novega že pojavljajo očitki o prirejenem razpisu. Ta naj bi bil pisan na kožo le enemu ponudniku, in sicer nemškemu proizvajalcu električnih turističnih vlakcev.

Po manj kot letu dni obratovanja je marca v prostorih LPP ob Celovški povsem zgorel električni turistični vlakec, ki ga je izdelalo podjetje Stoja. Letošnja ljubljanska turistična sezona je tako okrnjena za ponudbo te vrste. Javni holding Ljubljana (JHL) je na začetku poletja objavil javno naročilo za nov vlakec. Če pri prejšnjem javnem naročilu niso zahtevali prav nobenih referenc, torej naročnik ni iskal dobavitelja z izkušnjami na tem področju, je tokrat drugače. Ponudniki morajo dokazovati reference in izpolnjevati številne tehnične podrobnosti, s katerimi je LPP vnaprej določil, kakšen vlakec si želi. Tako so se že pojavili očitki, da je razpis pisan na kožo vnaprej izbranemu ponudniku.

»Dobavitelj izbran vnaprej«

»Iz tehničnih zahtev za električni vlakec je razvidno, da je naročnik dobavitelja izbral že vnaprej; gre za nemškega proizvajalca Sightseeing Trains Rügen GmbH. Nedopustno je, da naročnik določa vse tehnične podrobnosti in natančne zmogljivostne parametre (moč motorja, navor, prezračevanje, gretje na bioetanol, tip barve, sedežne prevleke ...), kot da bi vlak sam projektiral in kot da ne bi nobena druga rešitev enakovredno ustrezala namenu rabe predmeta, ki ga naroča. Proizvajalci imajo namreč izkušnje in znajo sami dimenzionirati pogonski blok, baterije in druge sklope tako, da bo vlak vsakodnevno vozil na zahtevani trasi v zahtevanih pogojih,« je zapisal eden od interesentov na portalu javnih naročil in napovedal, da bo vložil pritožbo na razpisno dokumentacijo.

Očitke zavračajo

Na JHL, ki postopek javnega naročila vodi za LPP, so te očitke zavrnili: »Naročnik določa karakteristike, ki jih mora izpolniti morebitni ponudnik, in naročnik najostreje zavrača očitke, da bi omejeval kakršnokoli konkurenco.« Dodali so, da so navedbe, da je tehnična specifikacija prepisana iz tehničnega opisa vlakca določenega proizvajalca, »neresnične in žaljive do naročnika«, in zatrdili, da lahko takšne specifikacije izpolni več proizvajalcev v Evropi.

Do roka za oddajo ponudb, ki se je iztekel prejšnji teden, sta res prišli dve ponudbi. In med njima res tudi ponudba za vlakec nemškega proizvajalca, na katerega se nanašajo očitki o prirejenem razpisu. Ponudbo je oddalo celjsko podjetje Setekar, ki sicer dobavlja avtobuse turškega proizvajalca, pred dvema letoma so avtobuse dobavljali tudi ljubljanski občini. Predstavnik podjetja Matej Janžek je potrdil, da so ponudili vlakec proizvajalca Sightseeing Trains Rügen. Kot je dejal, z njimi sodelujejo že nekaj časa, niso pa še naredili posla. V zvezi z očitki, da je bil razpis pisan na kožo prav temu proizvajalcu, Janžek odgovarja, da razpisne dokumentacije niso sestavljali oni. Je pa prepričan, da njihova ponudba izpolnjuje tako reference, ki so bile zahtevane, kot tehnične značilnosti razpisa. Ti vlakci vozijo v Nemčiji in Švici, v ostrih zimskih razmerah in tudi v vročem poletnem vremenu, je dejal.

Dražji ponudbi kot za zgoreli vlakec

Ponudba Setekarja je dražja od dveh prispelih. Njihova ponudbena cena za dobavo vlakca je 415.200 evrov brez DDV in je tako tik pod mejo, ki velja za naročila te vrste (do 418.000 evrov za naročila blaga in storitev). Druga ponudba je za dobro desetino cenejša, 364.800 evrov brez davka. Oddalo jo je podjetje Exprum iz Ljubljane, ki je že eden od dveh dobaviteljev električnih kavalirjev za ljubljansko občino. Nekaj izkušenj pa ima tudi z dobavo električnih turističnih vlakcev. Kot je povedal predstavnik podjetja Jure Erznožnik, ponujajo vlakec nizozemskega proizvajalca, lani so podobnega dobavili krajinskemu parku Sečoveljske soline, kjer obiskovalce vozi vlakec za 56 potnikov, ki energijo pridobiva tudi s sončnimi celicami.

Kdo bo dobavil novi ljubljanski vlakec, bo odločila razpisna komisija, ki bo v prihodnjih tednih pregledala, ali ponudbi izpolnjujeta razpisne pogoje. Če bosta obe prestali sito, bo izbrana cenejša, saj je edino merilo cena, pogajanja pa niso predvidena. Je pa že jasno, da bo LPP moral plačati več, kot je odštel za vlakec (ta je z davkom stal 365 tisočakov), ki je končal v plamenih in tudi sicer veliko časa enoletne dobe preživel na popravilu. Prejšnja cenovno ugodna rešitev se je namreč na koncu izkazala za precej drago.