Vila Urbana ostali brez gradbenega dovoljenja, upravljanja in dovolilnice

UE Ljubljana brez soglasij solastnikov ne da gradbenega dovoljenja, občina svetuje, naj dostavo izvajajo z manjšimi tovornjaki.

Objavljeno
20. november 2014 11.14
Vila Urbana Ljubljana 24.10. 2014
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Vlogo za izdajo gradbenega dovoljenja za rekonstrukcijo Vile Urbana je upravna enota zavrnila. Investitor KID Real pa ni ostal le brez gradbenega dovoljenja, saj so stanovalci in drugi solastniki prostorov zbrali dovolj podpisov za odpoved pogodbe o upravljanju objekta.

Upravna enota Ljubljana je vlogo za rekonstrukcijo Vile Urbana na Poljanski 10, natančneje za izvedbo preboja v medetažni plošči v dveh delih stavbe, zavrnila, ker investitor ni predložil dokazila o pravici graditi. Kot so ugotovili v postopku, »je nesporno razvidno, da gre pri predmetni rekonstrukciji za poseg v skupen del stavbe«, torej za poseg v skupne gradbene elemente večstanovanjske stavbe, za katerega je treba pridobiti gradbeno dovoljenje. Stanovanjski zakon pa določa, da je treba za vsa gradbena dela in izboljšave, za katere je potrebno gradbeno dovoljenje, pridobiti soglasje vseh etažnih lastnikov. Vendar večina stanovalcev, kot smo že pisali, tem prebojem v nosilno konstrukcijo nasprotuje, zato je bilo nemogoče pričakovati, da bi KID Real dobil potrebna soglasja. Nasprotovanje se je še okrepilo, ko so se konec septembra – nekaj dni zatem, ko je KID Real dal vlogo za gradbeno dovoljenje – začela izvajati gradbena dela v mezaninu in so stanovalci kmalu začeli opažati razpoke na stenah pa tudi zamakanje v pritličju.

Inšpektorji niso ugotovili kršitev

Gradbena inšpekcija je gradbišče obiskala večkrat. Potem ko so že v začetku oktobra postopek ustavili, so ga na podlagi novih prijav znova uvedli. Kot so zapisali, so opravili »več inšpekcijskih ogledov na objektu Vila Urbana in zaslišali investitorja, izvajalca in nadzornika gradbenih del, pri tem pa je bilo ugotovljeno, da se dela izvajajo v skladu z izdanim gradbenim dovoljenjem ali pa se izvajajo vzdrževalna dela v objektu, za katere ni treba pridobiti gradbenega dovoljenja«. Torej gradbenega dovoljenja, ki je bilo izdano leta 2005 – a so bili prostori v pritličju in medetaži končani le do tretje gradbene faze.

KID Real je v postopku pridobivanja novega gradbenega dovoljenja za preboj v medetažo poskušal dokazovati, da ne potrebuje soglasja vseh solastnikov objekta, ampak le lastnikov dveh delov stavbe, kjer bi preboj izvedli. A neuspešno, čeprav so upravni enoti v odgovoru na poziv za dopolnitev vloge očitali, da se je »znašla pod hudim pritiskom nekaterih lastnikov posameznih delov stavbe v Vili Urbana in njihovih pooblaščencev, ki se jim je žal uklonila«. Odločba upravne enote še ni pravnomočna, saj se KID Real še lahko pritoži na ministrstvo. Ali to nameravajo storiti, nismo izvedeli, saj v podjetju na naša vprašanja ne odgovarjajo.

Kako bo zavrnitev vloge za gradbeno dovoljenje vplivala na nadaljnje načrte z odprtjem nove trgovine (rekonstrukcija poteka za novi trgovini Hoferja in Lekarne Ljubljana), nismo izvedeli niti v Hoferju. Odgovorili so nam, da imajo s KID Realom »sklenjeno pogodbo o izvedbi del na ključ, kar pomeni, da smo kupec končnih prostorov. Od podjetja bomo prevzeli v celoti zaključeno poslovalnico, skupaj z vsemi potrebnimi upravnimi dovoljenji.« Del te pogodbe je v sklopu finalizacije prostorov tudi določilo, da bo prodajalec »zgradil tekoče stopnice iz pritličja v mezanin in obratno«. Eden od prebojev v medetažno ploščo pa je bil predviden prav za izvedbo tekočih stopnic, ki bi bodoče kupce s Poljanskega nasipa popeljale do trgovin nadstropje više.

Po Poljanskem nasipu le 3,5 tone težka vozila

KID pa, kot kaže, ne bo mogel izpolniti še ene pogodbene obveze. Poročali smo že, da je pogodba vsebovala nenavadno določilo, da bo KID Hoferju izročil dovolilnico MOL za dostavo s tovornimi vozili do 26 ton skupne obremenitve, čeprav mestni odlok za to območje omejuje največjo dovoljeno maso vozil na 3,5 tone. A na občini smo izvedeli, da takšne dovolilnice niso izdali. »MOL je vlagatelju za čas gradnje izdala dovolilnico za promet s tovornim vozilom največje dovoljene mase nad 3,5 tone. V zvezi z dovolilnicami za dostavo smo jih obvestili, da teh ne dajemo za motorna vozila, ki presegajo največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone. Predlagali smo jim, da za dostavo uporabljajo dostavna vozila z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone,« so zapisali v oddelku za gospodarske dejavnosti in promet.

Odslovili upravnika stavbe

V Hoferju nismo izvedeli, ali bodo kljub zapletom odprli trgovino. Ker so kupci dokončanega poslovnega prostora, so nas po odgovore usmerili na KID Real. Tam pa se bodo v prihodnjih tednih ubadali še z odpovedjo pogodbe za upravljanje skupnih prostorov v Vili Urbana. KID (oziroma družbe pod okriljem Jožeta Anderliča) namreč ni bil le investitor Vile Urbana in lastnik dela prostorov, ki jih je lani in letos prodal, pač pa tudi upravnik objekta. Etažni lastniki pa so zbrali dovolj (več kot 50 odstotkov) podpisov za odpoved pogodbe o upravljanju.