Po novi Slovenski cesti le še ekološki taksiji

Prenova: župan Janković napoveduje odprtje za 9. maj, skupni prometni prostor morda nekoč v prihodnosti. 

Objavljeno
24. marec 2015 21.37
Prenova slovenske ceste 17.3.2015 Ljubljana Slovenija
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana – Del Slovenske ceste te dni že dobiva končno podobo. Včeraj so prenovo predstavili predstavniki občine z županom na čelu. V precej veliki delegaciji mestne družine je manjkal le idejni vodja projekta, podžupan Janez Koželj.

Predstavniki občine so potrdili ureditev, o kateri smo nedavno že pisali: območje bo urejeno kot cona 30, prometni režim za avtobuse, dostavo, obiskovalce hotela Slon, Pošto in stanovalce bo enak, kot je bil pri začasni ureditvi, vozišče bo od površin za pešce ločeval 2,5 centimetra visok robnik, semafor pri Nami in Pošti bodo odstranili, a ohranili vse potrebne napeljave. »Če se bo izkazalo, da promet ne bo tekoč, da bodo preveliki zastoji v javnem potniškem prometu, jih bomo znova postavili,« je povedal vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik.

Ekološki taksiji, ne pa tudi avtobusi

Novost pa napovedujejo za taksiste, za večino bo dostop do osrednjega dela Slovenske po novem namreč prepovedan.
Na občini za to območje ne bodo podelili koncesije, pač pa bodo s spremembo odloka (predvidoma na aprilski seji) vožnjo po tem delu omogočili le tako imenovanim ekološkim taksijem, torej električnim vozilom in vozilom na stisnjeni zemeljski plin (CNG). Po Polutnikovih pojasnilih bo v neposredni bližini Slovenske 18 postajališč za taksije – po šest ob Dalmatinovi, Beethovnovi in Šubičevi. Na vprašanje, koliko je v Ljubljani takšnih zelenih taksijev, navzoči niso znali odgovoriti, dejali so le, da s tem želijo taksiste spodbuditi, da bodo bolj ekološki. Zaradi morebitnih kršitev bodo postavili nadzorne kamere.

Bodoča dnevna soba mesta

Pravilo »samo ekološki« pa ne bo veljalo za mestne avtobuse, ki bodo ostali na tem delu Slovenske. Kot je pojasnil direktor LPP Peter Horvat, je trenutno tretjina njihovega voznega parka do okolja prijazna. Nedavna raziskava o kakovosti zraka je sicer pokazala, da zaprtje osrednjega dela Slovenske ceste za osebni avtomobilski promet ni bistveno vplivalo na izboljšanje kakovosti zraka, vsaj kar zadeva vsebnost dušikovega dioksida. Načrti občine, da ob Slovenski cesti uredi tako imenovano »dnevno sobo mesta«, skupaj z drugačno vsebino pritličij stavb ob njej, urejenimi gostinskimi vrtovi, počivališči in klopmi, bi torej za dobro zdravja Ljubljančanov in obiskovalcev morali počakati na bistveno posodobitev voznega parka LPP ali vsaj na preusmeritev večine prog na druge ceste.

Ta, kot kažejo včerajšnja pojasnila pristojnih, še ni realna možnost. Župan Zoran Janković je dejal, da bodo sčasoma ugotavljali, ali lahko katero od prog preusmerijo, in omenil možnost ene same krožne linije, toda: »Ali bodo prebivalci Črnuč, Stanežič za to, da jih peljemo mimo centra? Tudi mi jih želimo pripeljati v center, v našo dnevno sobo.« Kot pravi Janković, bodo dali »času čas«. Prenova Slovenske je namreč po njegovih besedah »težak projekt za Ljubljano, za Ljubljančane je velika sprememba. Gre za življenje na Slovenski cesti, ki se spreminja.«

Shared space morda kdaj v prihodnosti

O najprej predvidenem skupnem prometnem prostoru (shared space) – kasneje so na MOL napovedovali uvedbo območja za pešce z omejenim prometom – je Janković povedal, da so o tem dolgo razpravljali in se posvetovali z mnogo strokovnjaki ter si takšne ureditve ogledovali v tujini. »Shared space je težko uveljaviti, če imaš vsakih 70 sekund avtobus,« je dejal župan in dodal, da bo robnik med cestiščem in pločnikom tako nizek, da bo »ta cesta pripravljena za shared space«. Danes je Slovenska cesta pripravljena na cono 30, če se bo v prihodnosti kdaj pokazalo, da je mogoče uvesti eno krožno linijo, bomo razmišljali o spremembah, je dejal župan.

Velik zagovornik skupnega prometnega prostora in idejni vodja prenove Slovenske Janez Koželj včeraj ni bil navzoč, čeprav se je na gradbišču ob predstavitvi za medije zbralo več kot deset vodij oddelkov in javnih podjetij, tako rekoč vsi, ki so kakorkoli povezani s prenovo. Janković je njegovo odsotnost opravičeval s sejo mestnega sveta, ki je prejšnji dan trajala pozno v noč. A na njej je sodelovala tudi večina drugih, ki jim je včeraj uspelo priti na gradbišče. Župan sicer vztraja, da sta s Koželjem usklajena. »Tudi jaz verjamem v shared space, a ne danes,« pravi Janković, ki je povedal, da so si v Københavnu ogledali primer skupnega prometnega prostora in so se z avtobusom 400 metrov vozili 23 minut.