Požar začasno ustavil skrivnostno predelavo avtobusa

Prvi poskus LPP, da dizelski avtobus predelajo v električnega se je končal klavrno. Direktor LPP zagotavlja, da jih to ne bo ustavilo. 

Objavljeno
20. januar 2017 22.38
požar LPP Ljubljana 13.01.2017 foto:Igor Mali
Maša Jesenšek, Mojca Zabukovec
Maša Jesenšek, Mojca Zabukovec
Ljubljana – Na policiji še vedno preiskujejo, kaj je povzročilo požar v delavnici LPP konec minulega tedna. Mi pa smo preverili, kaj je v ozadju prvega in edinega električnega avtobusa tega javnega podjetja, ki je klavrno končal v pepelu in podjetju povzročil za okoli pol milijona evrov škode.

Kot smo že pisali, je imel Ljubljanski potniški promet v svoji floti električnih vozil doslej štiri električne kavalirje za vožnjo po območjih za pešce, električni vlakec za turistične vožnje, ki so ga kupili lani, in dvajset električnih osebnih vozil, namenjenih prevozu na klic, ki so jih prav tako kupili lani, a še ne obratujejo. Pri zagorelem avtobusu pa ni šlo za novo električno vozilo, temveč za pet let star dizelski avtobus, ki so ga v LPP predelali.

Direktor javnega podjetja Peter Horvat je na vprašanje, ali je šlo za eksperimentiranje, odgovoril, da ne in da gre za znano tehniko. »Predelave v električni avtobus smo se lotili predvsem zaradi pridobivanja znanja. Elektrika je prihodnost, ogromno je ponudnikov na trgu in s predelavo smo se res veliko naučili.« Predelali so pet let star dizelski avtobus, pri tem pa sodelovali s podjetjem Stoja, ki je za LPP lani izdelalo že električni vlakec, ki je bil sicer precej časa na testiranjih. »Stoja je zagotavljala strokovno podporo, mi smo predelovali, deli pa so bili kupljeni – motor od Stoje, baterije od Samsunga. Nobena komponenta ni bila izdelana pri nas, mi smo jih le sestavljali,« je povedal Horvat.

Kot pravi, jih nesreča ne bo odvrnila od namer. »Načrta za predelavo avtobusov nismo opustili. LPP je že v preteklosti izdeloval avtobuse. Najprej moramo ugotoviti vzrok, potem pa se bomo odločali, kako naprej. Če bi imeli malo več sreče, bi to bilo pet avtobusov za 70.000 evrov. To je zastonj. Znanje, izkušnje, ki jih dobimo, so neprecenljive. Tudi ko je Teslo stresla elektrika, ni odnehal.« Horvat dodaja, da sicer en električni avtobus stane med 400 in 500 tisočaki.

Prodajalec nima s tem nič

V podjetju Stoja so po besedah direktorja Mira Zoriča izdelali komponente in inženiring za predelavo dizelskega avtobusa v električnega, ki je v karoserijski delavnici javnega podjetja zagorel prejšnji petek. »S požarom nimamo nič,« je komentiral Zorič. »To je tako, kot če kupite avto, nekaj delate na njem in zagori. Prodajalec s tem nima nič, zato se v zvezi požarom obrnite na LPP. Izdelali smo komponente in inženiring, oni so nato nadaljevali zadevo in v petek so to počeli. Kaj več ne vem in tudi ne, kaj je vzrok požara.« Na vprašanje, ali se je o požaru pozanimal pri LPP glede na to, da so v Stoji izdelali komponente, pa je odgovoril: »Nisem, to naj povejo forenziki.« Zagotavlja pa, da je bilo delo na njihovi strani opravljeno brezhibno in da »brez kontrole ne gre nič ven«.

Skrivnostni o sodelovanju

Ker je predelava dizelskega avtobusa potekala v precejšnji tajnosti, se med zaposlenimi v LPP širijo ugibanja in vprašanja, med drugim tudi, koliko je podjetje ta poskus stal. Govori se o 200 tisočakih. Na LPP so potrdili, da so stroški njihovega dela in vgradnega materiala dosegli 180 tisoč evrov brez DDV, k čemur je treba prišteti še 36 tisočakov, prav tako brez davka, kolikor je skupna pogodbena vrednost sodelovanja s Stojo. Dodajajo, da je bil izvajalec izbran na podlagi javnega naročila.

Direktor LPP sicer poudarja, da je zdaj najpomembneje ugotoviti, kaj je privedlo do požara. Zato iščejo strokovnjaka, ki bo zadevo neodvisno in natančno proučil. Po še neuradnih ugotovitvah dosedanje preiskave je namreč policija izključila možnost zunanjega vzroka, da bi torej kdo podtaknil požar.

Požar je sicer predelani avtobus popolnoma uničil, poškodoval je še dva avtobusa, ki sta bila takrat v delavnici. Vžgala se nista, pri čemer gre po besedah direktorja LPP zahvala hitremu posredovanju ljubljanskih gasilcev, je pa eden od avtobusov povsem črn, na drugem se posledice vidijo le na plastiki. Ali bo kateri od njiju še vozen, še ni znano.