Prenova Cankarjeve dobila prednost pred Slovensko

Na Cankarjevi bodo ukinili del parkirišč, na južnem delu Slovenske pa rumena pasova.

Objavljeno
18. marec 2015 18.51
Cankarjeva ulica 17.3.2015 Ljubljana Slovenija
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Projekt za prenovo južnega dela Slovenske med Šubičevo in Aškerčevo predvideva odpravo rumenih pasov, tako da bodo več prostora dobili pešci in kolesarji. A pred tem odsekom bo prednost dobila Cankarjeva cesta, ki bo prav tako prenovljena.

Za del Slovenske ceste med Aškerčevo cesto in Šubičevo ulico je že več kot leto dni izdelan projekt za izvedbo (PZI). Ta del je posebej problematičen za kolesarje, saj je vožnja tam zanje prepovedana, pa tudi za pešce je na vzhodni strani zelo malo prostora. A čeprav so na občini večkrat napovedali, da bo zaključku preureditve osrednjega dela Slovenske ceste sledil prav južni del, to ne drži več. Kot smo izvedeli na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, bodo najprej preuredili Cankarjevo cesto, za katero je sicer pripravljen šele idejni načrt, nato pa sledi južni del Slovenske in zatem menda še severni del med Gosposvetsko in Tivolsko, toda ta odsek zagotovo še ne bo prenovljen letos. Na vprašanje, zakaj sprememba vrstnega reda, na OGDP odgovarjajo, da se je tako odločilo vodstvo občine.

Ukinili bodo polovico parkirnih prostorov

Gre za nedavno odločitev MOL. V januarja sprejetem osnutku proračuna za letošnje leto prenova Cankarjeve ni bila omenjena, medtem ko je v predlogu proračuna, ki ga bodo svetniki obravnavali prihodnji teden, navedena med ukrepi prometne politike. S prenovo naj bi bila znova vzpostavljena nekakšna promenada med Prešernovim trgom in Tivolskim gradom, ki pa bo daleč od prave promenade, saj se prometna ureditev ne bo spremenila.

»Del med Slovensko cesto in Beethovnovo ulico, ki je že zdaj območje za pešce, bo ostal. Preostalega dela ne bomo zaprli za promet, razširili pa bomo površine za pešce in kolesarje na račun parkiranja, saj parkirnih prostorov na eni strani ne bo več.« Tako bo na delu mimo Narodne galerije promet ostal dvosmeren, med Prežihovo in Beethovnovo pa enosmeren, ukinjenih pa bo okoli 25 parkirnih mest. »Prometa ni mogoče ukiniti, ravno zaradi dostopnosti in prečnih navezav, ker bi preveč otežili dostop do nekaterih lokacij,« pojasnjujejo na OGDP. Zato prave promenade med Prešernovim trgom in Tivolijem, kot je bila nekoč, ni mogoče znova uvesti.

»O popolnem zaprtju se ni nikoli govorilo. Tudi če bi uvedli območje za pešce, bi morali ohraniti prečkanje Župančičeve in Beethovnove, saj teh ulic ni mogoče z obeh strani narediti slepih. Treba je ohraniti dostop za stanovalce, do državnih institucij, opere,« pravijo na OGDP, kjer menijo, da zaradi povečanja prostora za pešce in kolesarje, ki naj bi imeli na voljo površino, široko od šest do sedem metrov, vendarle lahko govorimo o nekakšni promenadi.

S kolesarsko stezo ali brez?

Trenutno je za preureditev Cankarjeve izdelana šele idejna zasnova, PZI pa tako kot za Slovensko cesto pripravlja projektant Boštjan Račič skupaj s štirimi arhitekturnimi biroji (Dekleva Gregorič Arhitekti, 2K Arhitektonski ured, Sadar + Vuga in Scapelab). Arhitekti se trenutno odločajo o izbiri tlaka – ali izbrati enakega, kot je na Čopovi, ali tlakovce, kakršni bodo na prenovljeni Slovenski – od česar bodo močno odvisni tudi stroški, zato na OGDP ocene, koliko bo prenova stala, še nimajo. Prav tako še ni sprejeta odločitev, ali bodo za kolesarje zarisali ločeno kolesarsko stezo ali bodo kot nadaljevanje Čopove ulice poskušali s t. i. skupnim prostorom za pešce in kolesarje.

Prenove Cankarjeve naj bi se lotili po zaključku prenove osrednjega dela Slovenske ceste. Ta je trenutno predviden za konec maja, a je še veliko dvomov, ali jim bo res uspelo. Prenovi Cankarjeve, za katero naj bi po navedbah OGDP potrebovali okoli dva meseca in pol, pa naj bi sledil južni del Slovenske. Za ta del naj bi potrebovali kakšne tri mesece, tako da bi bili vsi omenjeni odseki po optimističnem scenariju lahko urejeni še letos, toda take napovedi se, kot kaže tudi primer obnove osrednjega dela Slovenske ceste, le redko uresničijo.

Kot so povedali na OGDP, pri drugih odsekih sicer ne pričakujejo zamud zaradi izkopavanja, saj obnove komunalnih vodov niso predvidene, šlo naj bi le za rekonstrukcijo vozišča s prestavitvami robnikov. Prenova Slovenske med Šubičevo in Aškerčevo naj bi po projektantskem predračunu stala 780 tisoč evrov (z DDV). In kaj predvideva? »Po zdajšnji ureditvi imamo po dva prometna pasova v vsako smer, ki ju bomo zožili na enega, razen razširitve v križiščih s Šubičevo in Aškerčevo zaradi zavijalnih pasov,« pojasnjujejo na občini.

Odpravljen bo torej rumeni pas za mestne avtobuse, a po mnenju občine to ne pomeni koraka nazaj za javni promet. Poudarjajo, da se je po zaprtju osrednjega dela Slovenske ceste tudi na južnem delu število vozil zmanjšalo s 23.000 na 6000 in da zato ukinitev rumenih pasov ne bo bistveno vplivala na hitrost avtobusov. Da pa bi tudi na tem delu vozil le javni promet, ni mogoče predvsem zaradi napajanja garažne hiše Kongresni trg, pojasnjujejo. Poleg tega PZI predvideva povečanje avtobusnih postajališč, tako da bosta na njih lahko hkrati stala dva avtobusa. Zaradi opustitve dveh voznih pasov bo prostor za obojestransko kolesarsko stezo, prav tako bodo razširjene površine za pešce. Po novem bo pločnik širok najmanj dva metra, kolesarska steza, ki bo v istem nivoju, pa meter in pol, napovedujejo na OGDP. Novost bodo še dvignjeni prehodi za pešce v križiščih z Rimsko, Gregorčičevo in Erjavčevo, kar naj bi pripomoglo k umirjanju prometa.

Neusklajenost MOL in JHL

Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet še dodajajo, da ne bo šlo za večje gradbene posege, pač pa le za rekonstrukcijo cestišča, saj da Javni holding Ljubljana (JHL) ni izrazil potrebe po obnovi komunalnih vodov. A ko nas je zanimalo, zakaj je kanalizacijo treba obnoviti na osrednjem delu Slovenske, ne pa tudi na južnem in severnem, smo z JHL dobili drugačno informacijo. Zapisali so, da je na Slovenski cesti predvidena »fazna obnova komunalne infrastrukture od Aškerčeve do Tivolske ceste. Zaporedje faz oziroma prednostne obnove narekuje medsebojna usklajenost vseh upravljavcev komunalnih vodov in sledi predvidenim načrtom rekonstrukcije Slovenske ceste po odsekih«. Občina in holding se torej še nista uskladila, ali bodo komunalo obnavljali tudi na južnem in severnem odseku Slovenske ali ne.