Potem ko je pred leti mestno javnost razburjalo, ko je Energetika Ljubljana plačevala tlakovanje ljubljanskih trgov in gradnjo Mesarskega mostu, so javna podjetja, povezana v Javnem holdingu Ljubljana, še naprej pomemben sofinancer mestnih investicij. Največji del prenove južnega dela Slovenske in Cankarjeve bo tokrat prevzelo podjetje Vodovod-Kanalizacija.
Vodovod
Zanimivo je, da prenova komunalnih vodov najprej sploh ni bila predvidena po celotni Cankarjevi. Še sredi letošnjega junija so na Vo-Ki odgovarjali, da se bo komunalna infrastruktura prenavljala le na Slovenski in Zupančičevi, naprej do Prešernove pa ne. »Vodovodna infrastruktura na odseku od Zupančičeve ulice do Prešernove ceste je v zadovoljivem funkcionalnem stanju, ki omogoča varno in kvalitetno oskrbo uporabnikov,« so takrat zapisali. Kmalu zatem so si premislili in v prenovo, katere namen naj bi bil obuditi nekdanjo tivolsko promenado, dodali obnovo komunalnih vodov po celotni trasi.
S tem pa tudi, kot dokazujejo podatki iz pogodb med Vo-Ko oziroma Energetiko ter KPL kot izvajalcem del, prevzeli dobršen del prenove cestišča. Pri že dokončanem odseku med Slovensko in Beethovnovo je ureditev cestišča veljala kar 71,3 odstotka pogodbene vrednosti. Tudi v primeru Energetike na odseku Beethovnova–Prešernova obnova vročevoda in plinovoda predstavlja manjšino stroškov, večino pa ureditev cestišča. Za ureditev cestišča na tem odseku bosta Vo-Ka in Energetika skupaj plačali dobrih 650 tisoč evrov, občina pa približno 300 tisočakov manj.
Delilnik stroškov glede na globino izkopa
Na naši vprašanji, po kakšnem ključu delajo delitev stroškov med različnimi investitorji in ali dejstvo, da javna podjetja ob stroških za prenovo komunalne infrastrukture in arheološkega nadzora prevzemajo tudi velik del stroškov za ureditev cestišča, pomeni, da znova prevzemajo stroške občinskih investicij, so na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet odgovorili: »V skladu z zakonom o graditvi objektov je upravljavec komunalnega voda pri obnovi voda dolžan vzpostaviti cestišče v prvotno stanje oziroma vzpostaviti cestišče v stanje, ki ga zahteva upravljavec cestišča v soglasju k projektnim rešitvam. V primeru sočasne obnove ali gradnje več različnih komunalnih vodov (vodovod, kanalizacija, plin, elektrika, optika, telekomunikacije ...) se izdela delilnik stroškov ureditve cestišča po načelu količinskega posega oziroma globine izkopa za posamezen komunalni vod. Obnova ali gradnja kanalizacije zaradi hidravličnih parametrov posega najgloblje v cestno telo, s tem pa zaradi nasipnih kotov materiala zemljine povzroča največji količinski delež ureditve cestišča.« Dodajajo, da vsakemu investitorju pripada delež na podlagi posegov, ki so predvideni v območju obdelave. Javna podjetja prevzemajo pripadajoči strošek investicij in ne prevzemajo stroškov investicij, so zapisali.
Tudi arheologija
Naj dodamo, da so tudi pri južnem delu Slovenske ceste na občini še marca napovedovali, da bo prenovljeno le cestišče in da v komunalno infrastrukturo ne bodo posegali.