Prenova nadhoda v Črnučah še nedorečena

Občina šele išče projektanta, ki bo izdelal načrt prenove, zato začetka in obsega del še ni mogoče predvideti.

Objavljeno
24. marec 2015 16.48
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Nadhod za pešce čez železniške tire v Črnučah, ki so ga pred dvema tednoma zaradi dotrajanosti zaprli, sameva. Delavci, ki so preverjali njegovo stanje, so namreč odšli po vsega nekaj dneh. Po naših podatkih zato, ker sta predstavnika Slovenskih železnic ugotovila, da tam delajo brez njihovega soglasja in drugih potrebnih dokumentov za nujno sanacijo objekta.

Ker smo videli, da je zaporo nevarnega objekta izvedlo podjetje KPL, smo vprašanja naslovili nanj. Zanimalo nas je, zakaj so bila dela prekinjena, kdaj jih bodo nadaljevali in predvsem v kakšnem obsegu. Martin Plut nam je povedal le, da bo zaradi varnosti uporabnikov nadhod popolnoma zaprt do zaključka del. Koliko časa bo trajala prenova oziroma kdaj jo bodo začeli in končali, ni navedel.

Izvedeli smo še, da občina trenutno izbira projektanta, ki bo izdelal projekt za izvedbo sanacijskih del. Ali bodo ta celovita ali ne, še ni znano, smo pa že na začetku marca slišali vodjo pripravljalnih del, da bi se bilo najbolje odločiti za temeljito rekonstrukcijo vseh konstrukcijskih delov nadhoda in stopnišč. To pomeni peskanje kovinskih delov, ki niso preveč poškodovani, in menjavo tistih, ki sta jih sol in vlaga v treh desetletjih že preveč razžrli.

Opozorila niso zalegla

Jožef Horvat, član sveta črnuške četrtne skupnosti, je povedal, da si želijo hitro sanacijo nadhoda, kajti kot opaža, po zaprtju ne šolarji ne drugi stanovalci spodnjih Črnuč niso začeli uporabljati nekaj sto metrov oddaljenega cestno-železniškega prehoda na koncu Šlandrove ulice. V imenu četrtne skupnosti je sicer takoj poslal dopis tamkajšnjemu vrtcu in osnovni šoli Maksa Pečarja, da je nadhod, po katerem teče šolska pot, zaprt, zato naj pozovejo starše, da vsi skupaj začnejo uporabljati pot po Šlandrovi.

Apel žal ni zalegel, saj veliko Črnučanov še naprej hodi po zaprtem nadhodu (kovinsko ograjo so nekoliko odmaknili, da se lahko prerinejo mimo), vse več pa je tudi tistih, ki zdaj prečkajo tire ob nadhodu. Četudi je proga pregledna, pa se s pogostostjo prehodov čeznjo povečuje možnost hude nesreče.

Kaj pa podhod?

Krajan, ki stanuje na koncu Okrogarjeve ulice tik ob stopnicah nadhoda, je dejal, da bi morala občina razmisliti, ali ne bi namesto nadhoda raje zgradila železniškega podhoda. Ta bi bil namreč precej cenejši za vzdrževanje, poleg tega bi bil varnejši zlasti pozimi, ko se kovinske stopnice spremenijo v pravo drsalnico. Če se zanj ne bo odločila, pa bi morala po njegovem razmisliti vsaj o vgradnji ustreznejših, manj gladkih stopnic, denimo takih, kot jih imajo za smučarje. Tako bi odpadlo soljenje, ki nažira konstrukcijo, preprečili pa bi tudi nadležno (dnevno in nočno) hrupno vožnjo z rolerji ali rolkami.

Občina bo morala sanacijo ali novogradnjo izvesti hitro, še najbolje pa bi bilo, da bi delo opravili med šolskimi počitnicami, ko je nadhod najmanj obremenjen. Rešitev bo treba najti tudi zato, ker se zasebni investitor v neposredni bližini nadhoda, na travniku med progo in Petkovo ulico, že pripravlja na gradnjo novega niza vrstnih hiš. Naval na ta premostitveni objekt se bo v prihodnosti zato le še povečeval.