Prestolnica države tudi po številu gradbišč

Na občini omenjajo sto gradbišč, toda aktivnih zapor je bilo prejšnji teden »samo« 59.

Objavljeno
01. avgust 2016 17.47
Janez Petkovšek
Janez Petkovšek

Ljubljana – To poletje je Ljubljana razkopana kot že dolgo ne. MOL, država in tudi več zasebnih investitorjev gradijo, rekonstruirajo ali prenavljajo številne cestne odseke. Župan Zoran Janković trdi, da bodo izvajalci del letos izvajali posege na sto cestah, a to ne drži.

Da marsikje ne bo šlo za dejansko gradnjo, temveč šele za pripravo nanjo, je razvidno iz odgovora mestnega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet (OGDP) na pobudo meščana iz ČS Posavje. Ta je 13. julija zapisal, da ima MOL ob trenutni Darsovi zapori severne obvoznice in priključkov idealno priložnost, da obnovi dotrajan asfalt na priključkih do križišč vpadnic z obvoznico, če ne kar s križišči vred. Zanima ga, zakaj se kljub napovedim tega ni lotila, in se sprašuje, ali bo »razjahan asfalt« pred semaforji ostal tak, kot je. Pripomnil je še, da so očitno Šubičeva ulica in podobne ceste v središču mesta, čeprav imajo mnogo boljši asfalt, pomembnejše za obnovo kot glavne vpadnice.

V neobičajno dolgem odgovoru so z OGDP najprej pojasnili, da priključke prav tako ureja Dars. In da se nikakor se strinjajo, da ne izvajajo sanacij. Tako kot župan so tudi na OGDP zatrdili, da je trenutno v prenovi okoli sto cest (žal niso predložili seznama in dolžine odsekov v prenovi) in da so predvidene še večje rekonstrukcije.


Infografika: Delo

Niso vsa gradbišča sanacije

V načrtu, ki ga časovno niso opredelili, je tako predvidena obsežnejša sanacija Dunajske ceste, Šubičeve ulice, Male ulice, Eipprove ulice, Ulice Pod hribom, Letališke ceste, Novega Polja (Arničeva, Zdešarjeva, Cesta X), Prešernove, dela začetka Šmartinske ceste, Vipavske, Ceste v Rožno dolino, Jadranske, Ulice talcev, Gosposvetske ceste in Gallusovega nabrežja. Manjša sanacijska dela pa bodo predvidoma izvedli v Kolodvorski in Zarnikovi ulici, na Privozu, v Pražakovi, Ulici Bežigrad, Parmovi, Livarski, Jakšičevi, Vidovdanski in na Celovški cesti v križišču z Drenikovo. Na nekaterih od omenjenih cest dela sicer že potekajo.

Morda še najboljši približek temu, kaj se dogaja na terenu, so objavljene delne ali popolne zapore cest. Iz njih se namreč da razbrati, kje so, koliko jih je (28. julija je bilo denimo 59 tako imenovanih aktivnih zapor), koliko časa naj bi trajale in kaj je razlog zanje. Kadar je investitor občina ali katero od njenih javnih podjetij, je naveden tudi ta podatek. Vendar marsikje ne gre za sanacijo ceste, temveč le za prenovo vodovoda ali druge komunalne infrastrukture ali pa za zavarovanje okolice gradbišča stanovanjske ali poslovne gradnje. Na Toškem čelu sta tako na primer dve cestni zapori, za eno je razlog sanacija ceste, za drugo pa prekop ceste zaradi gradnje vodovoda.

Terenski ogled pove vse

Ali gre za manjša popravila ali obsežno sanacijo ceste, tako lahko še najlažje preverimo na terenu. Že dlje časa tako v štiripasovnico širijo Zaloško cesto v Polju, v polnem teku pa je tudi prenova severne obvoznice vključno z uvozi in izvozi z nje za Bežigradom in v Šiški. Pred dnevi so začeli celovito sanacijo vozišča s površinami za pešce in kolesarje na Dunajski cesti med Tolstojevo in Posavskega ulico. Kolesarsko stezo bodo urejali postopoma, pravijo na OGDP, dela pa bodo nadaljevali tudi prihodnje leto.


Številne ljubljanske ceste so potrebne popravil. Foto: Janez Petkovšek/Delo

V Šubičevi ulici obnavljajo dotrajano vodovodno omrežje, sočasno bodo rekonstruirali še cestišče in pločnike med Slovensko in Prešernovo cesto in med Prešernovo in Bleiweisovo. Križišče Šubičeve in Prešernove v to ni zajeto, saj ga bodo obnovili ob prenovi vodovoda na Prešernovi.

Ceste, ki bodo še počakale

Le nekaj sto metrov od središča mesta pa na nujno prenovo čaka več pomembnih cest. Ob Linhartovi sta že več mesecev prometna znaka, ki opozarjata na poškodovano vozišče, del Zaloške od križišča za Studenec do Most je prepreden s številnimi širokimi in nezapolnjenimi razpokami, iz katerih ponekod poganjata celo trava in plevel, Litijska pa je od odcepa za Fužinsko cesto do križišča s Kajuhovo v Štepanji vasi precej luknjasta in na posameznih delih še vedno brez pločnika ali kolesarske steze. V nasprotni smeri oziroma proti Sostru in Zadvoru na obljubljeno širitev in krožišče pri odcepu za Cesto II. grupe odredov krajani čakajo že več let.

Razočarani bodo tudi Bežigrajčani. Kljub gradnji islamskega verskega centra ob Parmovi bo ta cesta še naprej ena najbolj uničenih v Ljubljani, saj je občina zanjo predvidela le krpanje, ne pa celovite rekonstrukcije in širitve od Kurilniške do Samove oziroma Drenikove.