»Preventivno zimsko testiranje« za LPP-jeva električna vozila

Zimski počitek: eurbani trenutno ne vozijo, na LPP brez odgovora, kdaj jih bodo spravili v pogon.

Objavljeno
09. december 2016 17.07
Električna osebna vozila v Ljubljanskem potniškem prometu. Volkswagen e-Golf. Ljubljana, Slovenija 3.oktobra 2016. [LPP,elekrična vozila,e-Golf,Volkswagen,avtomobili,zelena energija]
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek

Ljubljana – Čeprav so že nekaj časa izpolnjeni vsi zakonski pogoji, da bi LPP lahko začel izvajati prevoze na klic oziroma svojo lastno taksi službo z novimi električnimi avtomobili, se to še ni zgodilo. V LPP so z napovedmi o tem, kdaj bodo novo storitev zagnali, zelo skrivnostni.

Svetniki so oktobra potrdili cene nove storitve prevoz na klic, ki naj bi jo LPP izvajal z 20 električnimi avtomobili, ki so jih prav za ta namen kupili pred pol leta in so jih poimenovali eurbani. Gre sicer za dve povsem različni storitvi: prevoz na klic po vnaprej določenem voznem redu (torej na vnaprej določeni trasi, po kateri sicer vozijo avtobusi, in ob vnaprej določenih urah, le da je tu treba potrebo po prevozu napovedati vsaj dve uri pred želenim odhodom) in prevoz na klic po prilagodljivem voznem redu (kjer je torej destinacija izključno odločitev potnika, ki si prevoz lahko zaželi kadarkoli). Prvo storitev so v LPP začeli testno izvajati že septembra na progi 26, druge, po prilagodljivem voznem redu, kjer gre pravzaprav za LPP-jev taksi, pa še ne, saj je bilo prej treba določiti ceno.

Preventivno testiranje

Po potrditvi cen v mestnem svetu – potrdili so enotno ceno, ne glede na dolžino prevoza, in sicer 7,2 evra za prevoze med 5. in 24. uro, ter 10,8 evra med polnočjo in 5. uro zjutraj – in objavi sklepa v uradnem listu cene že dva tedna dejansko veljajo. Kar pomeni, da bi LPP že lahko izvajal storitve prevoza na klic po prilagodljivem voznem redu – torej taksi storitev, ki se od klasičnih taksistov razlikuje zgolj po tem, da Eurbana ne bo mogoče ustaviti na cesti.

Ker storitve še niso zagnali, smo javno podjetje vprašali, kdaj to načrtujejo. Odgovora nismo dobili, svetovalka za komunikacijo v LPP Tamara Deu je le zapisala: »Eurbane testiramo preventivno tudi v zimskem času, da bi zagotovili potnikom popolno delovanje storitve.«

Pogodba s Porsche Slovenije in Porsche Leasingom za petletni lizing 20 električnih osebnih vozil je skupaj s stroški financiranja vredna 645.624 evrov z DDV. Kot je znano, so na LPP in MOL napovedali, da bodo eurbane povezali z uberjem – ko bo ta prišel na slovenski trg.

Na progi 26 namesto eurbanov minibus

Kdaj bodo tako občani imeli korist od 20 električnih golfov, ki jih ima LPP v svojem voznem parku že od poletja, prvič pa so jih javnosti predstavili septembra, torej ni znano. LPP je namreč prenehal tudi z uporabo eurbanov na progi 26 med Malim Lipoglavom in Tujim Grmom. Kot je zapisala Tamara Deu so med 15. septembrom in 15. novembrom, ko so eurbani na tej progi testno vozili, dobili 140 klicev za prevoz na klic: » Zaradi povečanega interesa potnikov za potovanje z LPP smo zato pred kratkim na omenjeni trasi uvedli minibus.« Dodaja, da so v teh dveh mesecih testiranja z eurbani največ potovali mladoletniki.

Na vprašanje, kje in kdaj bo prevoz na klic po vnaprej določenem voznem redu (ta je namenjen predvsem progam, ki potekajo po redkeje poseljenih območjih, kjer so avtobusi LPP slabo zasedeni) deloval v prihodnje, pa smo izvedeli le, da bodo druge linije »vključene po začetku delovanja storitve« in da bodo »linije določene v skladu s potrebami«.