Prihodnje leto na Grad z električnim vlakcem

LPP bo skrbel tudi za turiste: Naložba na pobudo župana, ki bo prezadolženemu javnemu podjetju povečal subvencijo.

Objavljeno
14. oktober 2015 17.59
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana
Ljubljana – Na Ljubljanski grad se bo predvidoma prihodnje leto mogoče zapeljati z električnim vlakcem. Dejavnost ne bo več v rokah zasebnika, pač pa jo bo prevzelo javno podjetje LPP.

Ljubljanski potniški promet je pogodbo za dobavo cestnega električnega turističnega vlakca podpisal s podjetjem Stoja. To mora vlakec v skladu s pogodbenimi določili dobaviti na začetku februarja. Zanj bo LPP skupaj z davkom plačal dobrih 365 tisočakov.

Javno podjetje se doslej s to dejavnostjo ni ukvarjalo, saj je bila v rokah koncesionarja. Kot so zapisali pri LPP, je »odločitev rezultat smernic okoljsko prijaznega prevoznika, ki deluje v sklopu prometne politike MOL, in pobude župana Zorana Jankovića«. Dodajajo, da je flota električnih vozil kavalir »uspešen fenomen, ki ga pozdravljajo tako prebivalci centra Ljubljane, starejši, osebe s posebnimi potrebami, kot tudi obiskovalci«, zato menijo, da bo električni vlakec »dosegal enako zadovoljstvo potnikov«. Novi električni vlakec bo zamenjal zdajšnjega na dizelski pogon, voziti pa bo začel prihodnje leto, napovedujejo na LPP. Predvidoma bodo podaljšali traso, ki je zdaj speljana od Stritarjeve ulice do Gradu, saj naj bi po novem pot vodila od Špice do Gradu. Vlakec bo naenkrat lahko prepeljal 60 potnikov.

Koncesionar še ne ve

V podjetju Čarman, ki je zadnjih petnajst let opravljalo to dejavnost v glavnem mestu, o spremembi uradno še niso bili obveščeni. Kot je povedal Janez Žlebir, so le iz neformalnega pogovora spomladi izvedeli, da občina išče možnost električnega vlakca, vendar nato niso prejeli nobenega obvestila. Z MOL imajo podpisano koncesijsko pogodbo, ki se izteče v drugi polovici prihodnjega leta. Ker niso dobili nobene informacije, da bi bila predčasno prekinjena, pričakujejo, da bo veljala do konca. Kot še pojasnjuje, so prevoze z vlakcem v glavnem mestu začeli izvajati leta 2001, na leto pa prepeljejo od 25 do 30 tisoč potnikov. Je to uspešna dejavnost? »Če se z njo profesionalno ukvarjaš in si pri poslu resen, je,« odgovarja predstavnik podjetja Čarman. Pravi še, da se število prepeljanih potnikov zadnja leta ni bistveno spreminjalo, rast števila turistov se ni opazneje poznala, saj so kapacitete, kakršne so.

Ljubljanski vlakec po Žlebirjevih besedah predstavlja od 20 do 25 odstotkov dejavnosti podjetja. Na vprašanje, kaj bo zanj pomenila izguba dejavnosti, pa odgovarja, da bodo o tem razmišljali, ko bodo dobili uradno informacijo. Dodaja, da so z občino doslej sodelovali korektno.

Na občini o koncesiji molčijo

Ko smo na občini poizvedovali, kako imajo urejene medsebojne odnose in obveznosti s podjetjem Čarman, so nam odgovorili le s Turizma Ljubljana, da imajo z njim sklenjeni letno pogodbo o vožnjah za redna vodstva in pogodbo za nedoločen čas z enomesečnim odpovednim rokom za projekt ljubljanske turistične kartice (vsak imetnik kartice se lahko enkrat pelje z vlakcem). »Obe pogodbi bomo lahko sporazumno odpovedali in prenesli oziroma sklenili pogodbo z LPP za zagotovitev kontinuitete ponudbe,« pravijo pri Turizmu Ljubljana. Na občino smo naslovili dodatna vprašanja, povezana s koncesijo, vendar nam v tednu dni niso odgovorili, ali jo nameravajo predčasno odpovedati ali pa bodo s prevozi z novim električnim vlakcem počakali, da se izteče.

Naložba naj bi se povrnila v petih letih

Čeprav LPP še ni uspelo posodobiti vseh avtobusov, s katerimi izvajajo javni potniški promet v glavnem mestu in okoliških občinah, so se torej podali še na področje turizma. Naložba v električni vlakec sicer ni bila predvidena v letošnjem poslovnem načrtu. V podjetju, ki je ob polletju imelo slab milijon evrov izgube in najema novo dolgoročno posojilo, so ocenili, da se jim bo investicija, »ki je eden od trajnih ukrepov Zelene prestolnice 2016 in bo v centru mesta skupaj s kavalirji vzpostavila območje brez hrupa ter emisij iz prometa, ob zasedenosti vlakca, kakršna je danes, povrnila v petih letih«.

Javnemu podjetju, ki je prezadolženo, bo, kot kaže, vendarle pomagala občina. Župan Janković je namreč na zadnji seji mestnega sveta napovedal, da bodo z novembrskim rebalansom proračuna LPP namenili dodatna dva milijona evrov subvencije.