Pristanišče s 14 privezi za ladje na Špici odprto

Nova turistična zanimivost na Ljubljanici bo zaradi lesenih pontonov, razgledne točke in kaskad, na katerih bo mogoče tudi posedati, zanimiva tudi za meščane.

Objavljeno
31. julij 2015 15.42
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Nekaj manj kot 3,2 milijona evrov vredna gradnja pristanov za rečne ladje v Gruberjevem prekopu je končana. Štirinajst privezov, leseno kaskadno pristanišče in druge spremljajoče objekte na Špici, katerih investitor je občina, z dobrima dvema tretjinama pa ga je finančno podprla tudi Evropska unija, so uradno odprli danes popoldne.

Ljubljanski župan Zoran Janković je na slovesnosti meščanom, turistom in drugim obiskovalcem v uporabo predal 12 privezov za rečne ladje, pristanišče, ki se razteza na več kot 2500 kvadratnih metrih površin na nabrežju Ljubljanice, dva komunalna priveza za potrebe gasilcev in policije ter objekt za servis in vzdrževanje plovil. Zadnji ima tudi manjšo razgledno ploščad s klopmi za posedanje.

Kot so sporočili iz županovega urada, je bila pogodbena vrednost gradbeno-obrtniških del nekaj manj kot 3,2 milijona evrov, pri čemer je evropski sklad za regionalni razvoj zagotovil glavnino potrebnega denarja. Njegov delež je namreč znašal kar dobrih 2,2 milijona. Dela je s precejšnjo zamudo izvedlo podjetje Makro5 Gradnje. V okviru projekta so preuredili in na novo asfaltirali tudi približno 300 metrov dolgo cesto na Gruberjevem nabrežju. Pred tem pa zamenjali dotrajane komunalne vode. Na eni strani ceste je ohranjenih oziroma na novo zarisanih in urejenih tudi več plačljivih vzdolžnih parkirnih prostorov.

Prava rešitev?

Med gradnjo so z osmimi betonskimi valji, pod kotom zabitimi v strugo, vsaj provizorično zaščitili pontonske pristane na koncu Špice. Tako se plavje, ki ga prinese Ljubljanica, zbira ob njih, je pa vprašanje, ali bodo zdržali pritisk, če vejevja ne bodo odstranjevali sproti.

Obračanje ne bo lahko

Kakor je razvidno iz fotografije, bi utegnili imeti rečni ladjarji precej težav pri manevriranju v pristanišču. Če bo na privezih bočno privezana ladja, bo mimo nje druga morala pripeljati zelo previdno. Če jo bo kapitan hotel obrniti v smeri proti Špici, bo moral zapeljati do konca priveza in ta manever izvesti tam, saj drugje ni dovolj prostora za obračanje. Ali pa v pristanišče zapluti vzvratno, kar je vse prej kot preprosto.