S pomladjo se Bicikelj širi na vzhod Ljubljane

Velike stanovanjske soseske (Bratovševa ploščad, Fužine, Štepanjsko in Savsko naselje) bodo Bicikelj najbrž dobile že marca.

Objavljeno
20. februar 2017 18.00
Bicikelj
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek

Ljubljana – Predvidoma do konca marca bo sistem izposoje koles Bicikelj zaživel še na trinajstih lokacijah. Mreža se širi ob Tržaški do Dolgega mostu, ob Dunajski do Bratovševe ploščadi, največ novih postajališč pa bo dobil vzhodni del mesta.

Potem ko so se v minulih dneh temperature nekoliko dvignile in je vreme postalo bolj naklonjeno izvajanju gradbenih del, so v Europlakatu prejšnji teden začeli urejati nova postajališča za Bicikelj. Kot smo poročali, je Europlakat kot zasebni partner z občino konec lanskega poletja sklenil dogovor o širitvi sistema. Dogovorili so se za postavitev dvajsetih novih postajališč v roku dveh let. Gre za prvo večjo širitev sistema izposoje koles, ki so ga uspešno zagnali spomladi 2011. Del dogovora je tudi širitev oglaševalskih mest, ki so postavljena v okviru javno-zasebnega partnerstva. Za vsako novo postajališče Europlakatu v skladu s pogodbo pripadajo štiri nove lokacije za male svetlobne vitrine, hkrati pa so 15-letno pogodbo podaljšali še za šest let (do leta 2032).

Prvi dve postajališči je Europlakat uredil že lani (P+R Barje in Trnovska vrata), zdaj pa jih ureja še 12. Kot je pojasnil Matjaž Čepon, tehnični direktor Europlakata, bo imelo vsako postajališče poleg terminala 20 ključavnic in deset koles, tako da bodo v sistem dodanih 120 novih koles in 240 ključavnic. »Nove postaje bodo v sistem vključene predvidoma do konca marca. Tako bo v sistemu vse skupaj 50 postaj s 500 kolesi in 1000 ključavnicami,« je dejal.

Dunajska, Tržaška, Zaloška

Kot je razvidno iz seznama lokacij, gre širitev v tri smeri: proti severu ob Dunajski do Bratovševe ploščadi, proti jugozahodu ob Tržaški, kjer bo vzpostavljena že leta 2015 napovedana povezana s parkiriščem P+R Dolgi most, in proti vzhodu, kjer bodo povezavo dobili Štepanjsko naselje, Fužine, s postajališči ob Savskem naselju ter Topniški ulici pa bo nekoliko zmanjšana »luknja« med postajališči v BTC-ju in središčem mesta.

Javni in zasebni partner sicer še nista povsem usklajena pri navajanju lokacij. Občinske lokacije predstavljamo na zemljevidu, medtem ko v Europlakatu namesto lokacije ob Kajuhovi (ki ni del javno-zasebnega partnerstva, saj jo bo financiral Hofer) navajajo postajališče ob Poljanski cesti, in sicer ob Srednji zdravstveni šoli. Na občini so potrdili, da se o tej lokaciji pogovarjajo, da pa »še ni dokončno potrjena«.

Če jo bodo potrdili, bo širitev vključevala 13 postajališč, do celotne uresničitve dogovora o širitvi pa jih bo ostalo še pest. Tako na občini kot v Europlakatu pravijo, da lokacije zanje še niso določene, niti še ni znano, kdaj bodo postavljene. »Načeloma pa velja, da se sistem Bicikelj širi v smeri mestnih vpadnic, zlasti tam, kjer so spalna naselja,« pravi Čepon.