So parkomatom v prestolnici šteti dnevi?

Do leta 2022 morajo izpolnjevati zahteve po potrjevanju računov, na občini menjavo zanikajo.

sre, 14.02.2018, 10:31
Križi in težave parkomatov

V prestolnici so prvih 48 parkomatov od 150 postavili leta 2005. Posel, takrat vreden 1,1 milijona evrov, je marca 2004 v tretjem poskusu dobil Siemens Slovenija. Ob njegovi sklenitvi tedanje vodstvo podjetja Parkirišča, ki ga je vodil Gregor Feist, ni razmišljalo o plačevanju parkirnine z evri, zato so kasneje Siemensu plačali dodatnih 170.000 evrov za nadgradnjo parkomatov. Ljubljanski župan Zoran Jankovič je sredi leta 2011 napovedal, da v prestolnici ne bo več mogoče brezplačno parkirati, zato so na občini kupili dodatnih 350 parkomatov. Posel je dobilo kranjsko podjetje Elbi, Mestna občina Ljubljana pa je z njimi sklenila pogodbo za dobavo, vgradnjo, implementacijo ter vzdrževanje 450 parkomatov. Parkomati sicer omogočajo plačilo z gotovino, prek sistema Moneta ali enotne mestne kartice Urbana, ne omogočajo pa vračila gotovine. Na te očitke na MOL odgovarjajo, da tega ne omogoča noben parkomat v Evropi. »Gre namreč za samostojne enostavne avtonomne naprave, ki jih uporabniki večkrat zamenjajo z avtomatskimi blagajnami na parkiriščih. Te pa vračajo denar,« pravijo na MOL. »Nikoli tudi ni bilo mišljeno, da bi parkomati vračali denar. Takšni so veliko dražji, poleg tega se bistveno poveča tudi možnost vandalizma, kraje in vlomov vanje,« še dodaja Janez Bidovec, direktor podjetja Elbi.

Po naših zanesljivih informacijah bo morala občina čez štiri leta zamenjati vseh 439 parkomatov v prestolnici. Zaradi zahtev po davčnem potrjevanju računov jih namreč ne bodo mogli zgolj programsko nadgraditi, pravijo naši viri. »Informacija ne drži,« zatrjujejo na MOL.

Ljubljana je od leta 2005 do 2015 kupila 500 parkomatov, za njihovo vgradnjo, implementacijo in vzdrževanje pa plačala slabih 1,6 milijona evrov. Trenutno je v prestolnici 439 parkomatov, zaradi gradbenih oziroma vzdrževalnih del jih 30 začasno ne deluje, 31 pa je uničenih oziroma odpisanih. Kako velik je posel s parkomati, pove podatek, da so še leta 2014 s parkirninami pobrali 2,4 milijona evrov, lani pa že milijon evrov več. Čeprav so na Mestni občini Ljubljana (MOL) še pred časom zatrjevali, da bodo območje s parkomati razširili tudi v Šiško, se to očitno ne bo zgodilo. To je mogoče razbrati iz odgovora MOL na vprašanje meščana o uveljavitvi plačevanja s parkomati na delu Verovškove ulice od Drenikove do Gasilske ulice, kjer so ti postavljeni že vsaj dve leti. Z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet so občanu pojasnili, da bodo nedelujoče parkomate v tem delu Šiške odstranili ter da zdaj tam ni predvideno, da bo treba parkiranje plačevati.

Zamenjava parkomatov?

Ko smo poizvedovali, zakaj so se na občini premislili glede širitve parkomatov v druge dele mesta, smo neuradno izvedeli, da vzrok tiči drugje: po naših zanesljivih informacijah se namreč na MOL pa tudi v javnem podjetju Ljubljanska parkirišča in tržnice (JP LPT) pripravljajo, da bodo čez štiri leta zamenjali vse parkomate. Konec leta 2022 se namreč izteče prehodni rok, do katerega se morajo vse občine prilagoditi zahtevam davčne zakonodaje, natančneje zakonu o davčnem potrjevanju računov. Občine so novembra 2015 finančno ministrstvo opozorile, da jim do začetka leta 2016 ne bo uspelo nadgraditi parkomatov, da bi ti izpolnjevali vse zahteve iz zakona. Na izdane parkirne listke bi morali parkomati natisniti tudi zaščitno oznako izdajatelja, enkratno identifikacijsko oznako računa in kodo QR. Vse parkomate bi morali programsko posodobiti do leta 2022, a se to po naših zanesljivih informacijah ne bo zgodilo, saj takšna nadgradnja menda ni mogoča.

Občina: Nič ni res. Pa res?

»Za poenostavljeno potrjevanje računov je ministrstvo za finance sprejelo spremenjen pravilnik o izvajanju zakona o davčnem potrjevanju računov. Ta velja za vse, ki v Sloveniji izdajajo račune prek avtomatov,« pravijo na MOL. In dodajajo, da se LPT ni dogovarjal s finančnim ministrstvom, ampak so zgolj upoštevali določbe omenjenega pravilnika in tehnične specifikacije. Na vprašanje, ali to pomeni, da LPT računov iz parkomatov prek informacijskega sistema finančne uprave ni treba potrditi, ko je račun natisnjen, ampak lahko to storijo v desetih delovnih dneh od izdaje, pa so odgovorili, da so vsi računi davčno potrjeni, opremljeni s predpisano številko ZOI, ustrezni davki pa plačani. Na Fursu pojasnjujejo, da je številka ZOI pravzaprav oblika kode QR oziroma 32-mestna številka, ki kodo nadomešča. »Informacija o zamenjavi vseh parkomatov ne drži. Potrebna bo nadgradnja programske opreme, ali bo potrebna zamenjava kakšnega dela strojne opreme, pa še ni znano,« so zatrdili na občini. Temu pritrjujejo tudi v kranjskem podjetju Elbi, ki je Ljubljani dobavilo 350 parkomatov. »Naši parkomati so popolnoma ustrezni in bodo do leta 2022, morda še prej, ustrezali vsem zakonskim zahtevam in predpisom, zato jih zagotovo ne bo treba zamenjati. To so zgolj natolcevanja užaljene konkurence. Glede Siemensovih parkomatov pa ne moremo odgovarjati,« še pravi prvi mož Elbija Janez Bidovec.

Prijavi sovražni govor