SŽ in AP Ljubljana še brez dogovora

Po sodni zmagi SŽ še ne vedo, kako zaračunati najemnino in izpeljati prevzem podjetja APL.

Objavljeno
11. december 2013 16.24
Avtobusna postaja v Ljubljani, 18. septembra 2013
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – »Glede na to, da pogovori o plačilu najemnine za zemljišče SŽ, ki ga uporablja Avtobusna postaja Ljubljana, in o dolgoročni ureditvi celotne problematike še potekajo, na vaša vprašanja še ne moremo odgovoriti.«

To je odgovor, ki nam ga je poslal direktor Slovenskih železnic Dušan Mes na vprašanje, zakaj Avtobusni postaji Ljubljana še vedno ni začel zaračunavati najemnine za uporabo zemljišč, ki jih to podjetje zaseda, čeprav je javno obljubil, da jim bo prvi račun poslal že za oktober.

Kot smo pisali konec septembra, so vrhovni sodniki namreč zavrnili revizijo sodbe višjega sodišča, ki je lastništvo zemljišča ob Trgu OF, kjer so peroni avtobusne postaje, prisodilo Slovenskim železnicam, ne Avtobusni postaji Ljubljana. In Mes je takrat za Delo izjavil, da že pripravlja osnutek pogodbe, po kateri bi jim APL začela redno plačevati najemnino za tekočo uporabo sodno prisojenih zemljišč. Kot je videti iz skopega odgovora v uvodu, pa se mu prav nič ne mudi s podpisom pogodbe in služenjem denarja.

S prevzemom ne hitijo

Prav tako smo ostali brez odgovora, zakaj še ni začel postopka za spremembo lastništva v AP Ljubljana, s katerim bi približno 3,5 milijona evrov dolga iz naslova neplačanih najemnin iz preteklih let (v to vsoto niso všteti stroški sodnega postopka in zamudne obresti) spremenili v večinski lastniški delež SŽ v tem zasebnem podjetju. Mesu se ni zdelo vredno odgovoriti niti na vprašanje, do kdaj namerava izpeljati obe zadevi oziroma kakšen je njegov morebitni rezervni scenarij, če vodstvo APL ne bo pripravljeno na poravnavo ali če bo zavrnilo ponudbo SŽ in vztrajalo pri svojih zahtevah.

Ignoriral je celo vprašanje, ali lahko pričakujemo, da se bo v okolici skupne železniške in avtobusne postaje do novega leta kaj zgodilo, ali pa bodo potniki še naprej obsojeni na  perone brez nadstreškov in neurejene površine (uničen asfalt na pločnikih) in bosta torej avtobusna in tudi železniška postaja še vedno eni najgrših in do potnikov najmanj prijaznih daleč naokrog.

Pojasnila APL

Direktor AP Ljubljana Marjan Kotar je povedal, da je žogica na strani SŽ. Te naj bi namreč pripravile osnutek najemne pogodbe in ga ponudile APL. Zakaj mu ga še niso, ne ve. Prav tako že dva meseca čaka, da ga bo Mes povabil na pogovor in mu povedal, kaj meni o predlogu APL, kako urediti medsebojne spore. Ali drugače, Kotar je Slovenskim železnicam že poslal svoj pogled na zadevo in pogoje, pod katerimi je pripravljen končati še nerešen sodni spor za najemnine iz preteklih obdobij oziroma kolikšen lastniški delež bi iz tega naslova lahko pridobile SŽ v APL. Kaj je predlagal, ni hotel povedati, češ da gre za poslovno skrivnost, očitno pa je »ponudba« daleč od tistega, kar bi Mes sprejel z odprtimi rokami in takoj podpisal.