Turizem Ljubljana po trinajstih letih z novo direktorico

 Po neuspešnem razpisu bo v. d. direktorice zdajšnja piarovka Petra Stušek, novega razpisa pred jesenjo verjetno ne bo.

Objavljeno
02. april 2014 18.33
Andreja Žibret, Ljubljana
Andreja Žibret, Ljubljana
Ljubljana – Barbara Vajda, ki je bila trinajst let oziroma tri mandate direktorica Turizma Ljubljana, bo jutri predala posle Petri Stušek, dosedanji vodji odnosov z javnostmi pri tem javnem zavodu, ki je bila imenovana za vršilko dolžnosti direktorice za največ dvanajst mesecev.

Na javni razpis za novega direktorja je prispelo petnajst vlog, svet zavoda pa se je na začetku marca odločil, da izbire ne opravi, ker nihče v celoti ni izpolnil njihovih pričakovanj. Predsednica sveta Jadranka Dakić je povedala, da so vse kandidate morali pozvati k dopolnitvi vlog, nato pa so dobili štiri popolne vloge, z vsemi izpolnjenimi pogoji iz razpisa. Tričlanska komisija je opravila pogovore s tremi kandidatkami, ena ga je odpovedala. »Nobena od kandidatk nas na pogovoru ni stoodstotno prepričala, da bi jo za direktorico imenovali za celotno mandatno obdobje štirih let.«

Za vršilko dolžnosti direktorice so največ za leto dni imenovali Petro Stušek, ki je bila za to zainteresirana in pozna poslovanje zavoda, zato se jim je zdela najbolj primerna, je pojasnila Dakićeva. V tem času morajo imenovati direktorja, vendar novega razpisa pred jesenjo verjetno ne bo, saj bi v krajšem obdobju lahko pričakovali prijave istih kandidatov. O tem bo sicer odločal svet zavoda. Povedala je še, da od direktorja Turizma Ljubljana pričakujejo kompetentno vodenje zavoda, ki je pred novimi izzivi, saj bo po napovedih število turistov v glavnem mestu naraščalo; poleg tega pa tudi izpolnjevanje ciljev v strategiji razvoja in trženja turistične destinacije Ljubljana do leta 2020.

Petra Stušek, ki bo zavod vodila od 7. aprila, največ leto dni, se je prijavila na prvi razpis za direktorja. Kot je povedala, je v obdobju opravljanja nalog vršilke dolžnosti direktorice dolžna izvesti aktivnosti, povezane s ponovitvijo razpisa. Pravi, da še ne ve, ali se bo prijavila tudi na drugi razpis. Začasno bo odnose z javnostmi na zavodu vodila še sama, delo pa bodo organizirali tudi s pomočjo nekaterih sodelavcev.

Na vprašanje, kje vidi glavne izzive in naloge tega javnega zavoda v prihodnjih letih, odgovarja: »Letos smo sprejeli strategijo trženja in razvoja turistične destinacije Ljubljana za obdobje 2014–2020, v kateri smo glavne naloge določili skupaj z gospodarstvom in drugimi subjekti v Ljubljani, povezanimi s turizmom. Izziv bo povezovanje in njihovo uresničevanje.«

Za dosego ciljev bo treba veliko delati

Dosedanja direktorica Barbara Vajda, ki se bo upokojila, pravi, da težko komentira, da ob petnajstih prijavah na razpis nihče ni izpolnil pričakovanj članov sveta zavoda, ker ni videla niti njihovih vlog niti programov. Kot prednostno nalogo zavoda vidi izvajanje akcijskega načrta, ki spremlja strategijo in prinaša zelo konkretne kvalitativne in kvantitativne cilje. »Petodstotna letna stopnja rasti števila prenočitev ni lahka naloga, zanjo bo treba veliko delati. Sicer so obeti za letos dobri, zlasti pri organizaciji kongresov bo to odlično leto. Glavno poslanstvo Turizma Ljubljana pa je še vedno povezovanje ponudnikov turističnih in s turizmom povezanih storitev; rešitev je samo v sodelovanju in iskanju sinergij. Vse je odvisno od nas samih. Čakanje, da bo nekdo drug kaj naredil namesto nas, ni rešitev, saj se na nacionalni ravni v turizmu zadeve odvijajo strahovito počasi, če se sploh ...«

Na vprašanje, ali bo še kako sodelovala z zavodom, pravi, da bo z veseljem pomagala, niso pa se dogovorili za nobeno obliko trajnejšega sodelovanja. »V Turizmu Ljubljana je velik potencial. Kolegi imajo veliko znanja in izkušenj, zato me prihodnost zavoda ne skrbi. Tu so tudi županova podpora in dobri odnosi s kolegi v mestni upravi. Skratka, razlogov za optimizem je veliko.«