V Ljubljani poškodovana skoraj polovica cest

Pred sedmimi leti je bila v slabem stanju petina cestnega omrežja v upravljanju MOL, danes ga je že dvakrat več.

Objavljeno
17. december 2013 11.02
Samo Petančič, Delo.si
Samo Petančič, Delo.si

Ljubljana – Kljub dvanajstim milijonom evrov, kolikor mestna občina vsako leto nameni za vzdrževanje cestnega omrežja, je to v precejšnjem delu v slabem stanju. Optimističnih napovedi ni, da je denarja vse manj, poudarjajo tudi na državni direkciji za ceste.

Občina je dala leta 2006 pregledati 1031 kilometrov cest, ki spadajo v njeno pristojnost, danes pa mestni uradniki na podlagi takratnega poročila in pregledov cest ugotavljajo, da »so ceste na območju MOL ponekod dotrajane in potrebne obnove«. Pred sedmimi leti opravljena analiza je pokazala, da je v slabem stanju približno dvesto kilometrov oziroma petina cestnega omrežja, za katero je odgovorna občina. Na MOL menijo, da je danes takih kar 40 odstotkov cest.

V zadnjem desetletju za ceste 120 milijonov

Zagotavljajo sicer, da glede na policijska poročila poškodbe cestišča ne povzročajo prometnih nesreč, kar pa ne velja več, če vozniki ne upoštevajo hitrostnih omejitev. Ceste, za katere je pristojna občina, po koncesijski pogodbi vzdržuje Komunalno podjetje Ljubljana. Občinski delavci in delavci KPL vsako leto opravijo pregled cestnega omrežja.

KPL sicer izvaja redna vzdrževalna dela, če se med prenovo ne pokaže dodatna poškodovanost cestišča, cena in rok izvedbe ostaneta nespremenjena. Bančnih garancij zaradi zamud pri večjih projektih občina doslej ni uveljavljala, so pa, če so ugotovili napako pri sanaciji, zahtevali popravilo na stroške KPL. V preteklih šestih letih je KPL saniral nekaj več kot 94 kilometrov cest. V zadnjem desetletju je šlo iz občinske blagajne za vzdrževanje cestnega omrežja približno 120 milijonov evrov.

Na občini poudarjajo, da tudi ceste, za katere mora na ljubljanskem območju skrbeti država, niso optimalno vzdrževane. Na nekaterih odsekih so zelo poškodovane in jih bo treba prenoviti.

Denar le za nujna dela

Direkcija za ceste je v ljubljanski občini odgovorna za 51 kilometrov cest. Kot ugotavljajo, je stanje tu podobno stanju po državi – prometnice so vsako leto bolj uničene, denarja za njihovo vzdrževanje pa država nameni vse manj. Po oceni direkcije je na območju MOL v dobrem stanju zgolj 17 odstotkov cest, 14 odstotkov jih je v zadovoljivem, medtem ko je zelo slabih vozišč kar polovica. S trenutnim denarjem lahko direkcija zagotovi zgolj izvajanje najbolj nujnih del.

Po propadu Cestnega podjetja Ljubljana, ki je prej za državo vzdrževalo ljubljanske cestne odseke, so izbrali nadomestne izvajalce za popravilo cest, in sicer Gorenjsko gradbeno družbo, CPK, CPG Nova Gorica in CGP Novo mesto. Letos je direkcija sodelovala pri preureditvi Ižanske ceste, v pripravi pa je dokumentacija za most čez Savo v Tacnu, odsek Sostro–Besnica, rekonstrukcijo Celovške ceste med Stanežičami in gostilno Jelen ter odsek Tacen–Šmartno.

3,3 kilometra obvoznice obnovo še čaka

Za vzdrževanje obvoznice je odgovoren Dars, ki ima na območju MOL v upravljanju 33 kilometrov štiripasovnih avtocest in hitrih cest. K temu je treba prišteti še priključke na avtocestni sistem in servisne poti.

Kot pojasnjujejo na družbi za avtoceste, je to cestno omrežje v dobrem stanju. Izjema je odsek severne obvoznice H3 med Celovško in Dunajsko cesto oziroma krožiščem Tomačevo. Za obnovo tega odseka v dolžini 3,3 kilometra se je začelo projektiranje, načrtujejo pa jo v letih 2015 ali 2016. Takrat nameravajo obnoviti tudi predor Golovec in viadukt Dolgi most, projektiranja so se prav tako že lotili. Med letoma 2007 in 2010 je bila v celoti obnovljena južna obvoznica, v obdobju 2007–2009 pa velik del vzhodne. Lani so obnovili še del severne obvoznice.

Avtocestna vzdrževalna baza Darsa sicer vzdržuje odseke avtocest in hitro cesto na celotnem območju ljubljanskega avtocestnega obroča do priključkov Brezovica, Trebnje zahod, Domžale in Vodice, to je skupno 90 kilometrov.