Vreme primerno, cestarjev pa nikjer

Cesta Andreja Bitenca v Dolnicah dobiva novo podobo počasneje od pričakovanj, v Pilonovi pa so začasni pločnik speljali kar po travniku.

Objavljeno
27. julij 2015 16.30
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana
Ljubljana – Širše območje Dolnic oziroma Burnikova in večji del Ceste Andreja Bitenca so po poldrugem mesecu, odkar smo bili tam, še vedno zaprto območje. Delavcev in gradbene mehanizacije kljub lepemu vremenu prejšnji teden skorajda ni bilo (enako je bilo na deževni ponedeljek), ljudje pa se do svojih domov prebijajo po makadamu in na pol urejeni novi cesti v Pilonovi ulici.

Čeprav v dovoljenju za zapore cest na območju Dolnic piše, da morajo izvajalci del delati vsak dan razen ob nedeljah in praznikih, smo med domačini oziroma lastniki obcestnih hiš izvedeli, da je gradbena aktivnost že nekaj časa minimalna ali pa je sploh ni. Sami smo preteklo sredo dopoldne na odseku med Ulico Nade Čamernik in Dolniško cesto opazili le dva bagra, tovornjak in enega delavca. Ali je to posledica vročine ali česa drugega, nam ni uspelo zvedeti, govori pa se, da imajo investitorji (MOL ter mestni javni komunalni podjetji Vo-Ka in Energetika) hude težave z lastniki zemljišč. Ti menda nočejo prodati parcel, potrebnih za širitev ceste s pločnikom in kolesarsko stezo ali za nujne komunalne ureditve (grabni, prepusti, komunalni vodi ...). Večina teh se jih ne strinja z enotno odkupno ceno 30 evrov za kvadratni meter. Posamezniki so zazidljivo zemljo pred leti kupovali tudi po 350 evrov za kvadratni meter in je po nižji ceni ne nameravajo prodati.

Pločnik po zasebnem travniku

Edini večji napredek je viden v Pilonovi ulici. To so močno razširili in asfaltirali, a se asfalt konča približno 15 metrov pred križiščem s Cesto Andreja Bitenca. Ker smo pred poldrugim mesecem opozorili, da bo cesta s prometno-tehničnega in varnostnega vidika precej problematična, so se odpovedali ideji, da bi bila cestišče in ozek pločnik ločena le s črto, in ne z robnikom. Pri alternativni rešitvi so bili precej »inovativni«, saj so začasni pločnik speljali kar po zasebnem travniku. Ta je dva metra stran od ceste (ljudje se sprašujejo, ali jim je stečajni upravitelj Factor Leasinga in Factorja Nepremičnin sploh dal soglasje oziroma ali sploh ve za poseg). Meter širok pločnik pa ni asfaltiran, temveč gre za le nekaj centimetrov debelo nasutje z grobim peskom.

Četprav je na obeh koncih ulice znak, da po cesti ne smeš voziti hitreje kot 30 kilometrov na uro, omejitve ne spoštuje nihče. Ker niso postavili obljubljenih ležečih policajev, se stanovalci bojijo nesreč. Cesta je marsikje nepregledna, izhodi iz hiš so neposredno nanjo, po njej pa so prisiljene hoditi tudi mamice z vozički in kolesarji, saj pločnik zanje ni uporaben. Ker na drogovih ni luči, je cesta ponoči še nevarnejša. Cesta Andreja Bitenca je pogojno prevozna, saj je večinoma že zasuta, a je vožnja po makadamu neprijetna in nevarna, saj so na delu od Pilonove do Ceste v Dolnice kar trije neoznačeni makadamski ležeči policaji. Naprej proti Glincam pa se ne dogaja ničesar konkretnega. Ker je v zvezi s komunalno in cestno prenovo več vprašanj kot odgovorov, smo konkretna vprašanja naslovili na MOL in Javni holding Ljubljana.

Občinski odgovori

V mestnem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so nam na vprašanje, kdo vse so izvajalci in nominirani podizvajalci (ter njihovi nenominirani podizvajalci) del na Cesti A. Bitenca, Pilonovi, Dolniški cesti in drugih tamkajšnjih cestah, ki se navezujejo na Bitenčevo, odgovorili, da je glavni izvajalec podjetje Komunalne gradnje iz Grosuplja. Po gradbeni pogodbi o ureditvi ceste in gradnji komunalne infrastrukture na Pilonovi ulici, Burnikovi ulici in na delu Andreja Bitenca pa da je nominiran le en podizvajalec – podjetje Elcom iz Ljubljane.

Iz javnega podjetja Vo-Ka pa so sporočili, da tam izvajajo sočasno obnovo vodovoda z gradnjo drugih komunalnih vodov po Pilonovi in Burnikovi ulici ter delu Andreja Bitenca. Z javnim naročanjem je bilo izbrano podjetje Komunalne gradnje brez podizvajalcev. Zatrdili so, da izvajalcu del redno in skladno s pogodbo plačujejo izstavljene situacije v višini opravljenih del v posameznem mesecu.

MOL denar ne gre od rok

Občina nam je razkrila tudi podatek, kolikšna je vrednost prve faze v Pilonovi in Burnikovi ulici ter na delu Ceste Andreja Bitenca. Ta znaša malo več kot 845.000 evrov brez DDV, pri čemer je obveznost MOL 632 tisočakov, Vo-Ke dobrih 90, Energetike pa 122 tisočakov.

Na vprašanje, koliko so izvajalcem doslej že plačali, so odgovorili, da je pogodbeni izvajalec občini izstavil prvo mesečno situacijo v vrednosti 237.300 evrov 19. junija in da je MOL dolžna denar nakazati v 30 dneh po prejemu računa (torej do 19. julija). Proračunska sredstva za izvedbo pogodbenih del so po njihovih navedbah zagotovljena na postavki načrti razvojnih projektov za leti 2015 in 2016. K osnovni izvajalski pogodbi za zdaj ni bilo sklenjenega nobenega aneksa.

Težave z odkupi zemljišč

Ker je bil po načrtu prenov predviden odkup 2500 kvadratnih metrov zemljišč za širitev cest in kanalov, bi to po dogovorjeni odkupni ceni 30 evrov za kvadratni meter pomenilo, da bi občino samo ta del projekta stal 75.000 evrov. Zakaj se zatika pri odkupih, pa je pojasnil mestni oddelek za ravnanje z nepremičninami. Navedel je, da so lani podpisali pogodbe o odkupu z le petimi lastniki. Letos niso podpisali še nobene, a so z nekaj lastniki dosegli sporazum in so pogodbe v sklepni fazi. Uresničili naj bi jih predvidoma julija. Pri tem so dodali, da se z nekaterimi lastniki zemljišč še usklajujejo. Vseh zemljišč pa niso mogli odkupiti takoj zaradi neizvedene parcelacije, so zatrdili.

Kdaj nadaljevanje del

Če sklepamo po podatku iz načrta razvojnih projektov MOL na postavki ureditev Ceste Andreja Bitenca, občina nima na razpolago niti tretjine potrebnega denarja za odkup zemljišč. Na oddelku za ravnanje z nepremičninami imajo zanje pripravljenih le 20.160 evrov.

Brez pravega odgovora pa smo ostali na vprašanja, kdaj bodo objavili razpis za izvajalce del za 650-metrski odsek od Ulice Nade Čamernik do Jerajeve ulice, kdaj sta predvidena začetek in dokončanje del. Zapisali so le, da je javno naročilo za drugo fazo v pripravi. Enako tudi popisi del za javna naročila za vse druge predvidene faze. Zaradi navedenega in počasne prenove v gradbeno najugodnejših mesecih pa se mnogi domačini sprašujejo, ali bodo Cesto Andreja Bitenca med Jerajevo ulico in Glincami po odsekih prenavljali eno leto, kot je predvideno, ali pa se bo zadeva vlekla dlje.