Z električnimi taksiji morda spomladi

Večmesečno testiranje: V LPP brez konkretnega odgovora, zakaj občani še ne morejo uporabiti prevoza na klic.  

Objavljeno
20. februar 2017 17.52
Maša Jesenšek
Maša Jesenšek
Ljubljana – Najnovejša pridobitev LPP, flota osebnih električnih vozil, ki so jih poimenovali eurbani, je na »zimskem počitku« že več kot tri mesece. Lizinška pogodba z dobaviteljem medtem teče, konkretnega odgovora, kdaj se bodo z eurbani lahko vozili tudi občani, pa tudi tokrat nismo dobili.

Spomnimo: lani poleti so v LPP na lizing kupili 20 električnih golfov, s katerimi naj bi izvajali storitev prevoz na klic. To so septembra po vnaprej določenem voznem redu testno res uvedli na progi 26. Hkrati je mestni svet s spremembami odloka, ki so začele veljati konec novembra, vzpostavil možnosti za izvajanje prevoza na klic po prilagodljivem voznem redu (v praksi je to taksi storitev). A novembra so eurbani nehali voziti na progi 26 in od takrat LPP te storitve ni ponudil na nobeni drugi progi niti ni zagnal svoje taksi storitve.

V LPP so nam decembra pojasnili, da električna vozila preventivno testirajo. Ker je trimesečno obdobje že precej dolgo (oziroma skoraj šestmesečno, glede na to, da je nekaj vozil od septembra do novembra testno vozilo na progi 26), med nekaterimi zaposlenimi v javnem podjetju pa se že širijo govorice, da se z električnimi vozili vozijo predvsem nekateri uslužbenci na višjih delovnih mestih, smo na LPP znova naslovili vprašanja, kje se zapleta z zagonom nove storitve, kakšne napake so ugotovili pri vozilih in ali je bilo tako dolgo testiranje predvideno.

Iščejo »optimalen način«

Po treh tednih so nam iz LPP uspeli odgovoriti, da napak pri vozilih niso odkrili in da trenutno iščejo »optimalen način uporabe vozil glede na potrebe potrošnikov, ki jim želimo zagotoviti tudi čim bolj kakovostno storitev ob čim nižjih stroških uporabe«. Kaj konkretno so s tem mislili, ni znano, je pa cena uporabe prevoza na klic že od oktobra lani določena v sklepu o cenah posameznih vrst vozovnic v mestnem linijskem prevozu potnikov: za prevoz po vnaprej določenem voznem redu znaša 1,20 evra, enako kot vožnja z avtobusom, po prilagodljivem voznem redu pa 7,20 evra za vožnjo podnevi in 10,80 evra ponoči. »Testiranje pri novih tehnologijah zahteva dovolj dolgo obdobje, da lahko podjetje zagotovi ustrezno zanesljivost, varnost in udobje pri prevozih v vozilih javnega potniškega prometa,« je še dodala Tamara Deu Ošlak, predstavnica LPP.

Ker z vozili ni nič narobe, tako 645.000 evrov vredna pogodba (z DDV in stroški financiranja) teče. Po navedbah Deu Ošlakove LPP Porsche Leasingu za avtomobile plačuje 8000 evrov na mesec (brez DDV). In kdaj se bodo z eurbani lahko zapeljali tudi Ljubljančani? Tudi tokrat konkretnega odgovora javnega podjetja nismo dobili. Zapisali so, da bo to »takoj, ko bomo končali testno obdobje. Trenutno menimo, da bi to lahko bilo spomladi.« Izvedeli nismo niti, kje naj bi v prihodnje električni avtomobili vozili po vnaprej določenem voznem redu. Zapisali pa so, da je bilo testno obdobje na progi 26 uspešno, saj je storitev prevoza na klic »spodbudila uporabo javnega potniškega prometa, zato smo uvedli redno linijo z minibusom«.

Z Uberjem ni dogovora

Je lahko vzrok za zastoj v uvajanju storitve (ki so jo kot enega trajnih ukrepov na področju mobilnosti predstavili v okviru lanskega tedna mobilnosti) dejstvo, da je po glasnih napovedih o prihodu Uberja na slovenski trg v zadnjih mesecih o tem spet vse potihnilo? Spomnimo: ob predstavitvi avtomobilov je župan Zoran Janković dejal, da potekajo pogovori z Uberjem, da bi LPP-jevi električni avtomobili vozili pod blagovno znamko multinacionalke, v Uberju pa so prav tako že napovedali novo storitev Uber Ljubljana, kjer bi bila vozila izključno električna. V LPP zagotavljajo, da z eurbani ne čakajo na prihod Uberja, in dodajajo, da z Uberjem ni sklenjen noben dogovor o sodelovanju.