Za taksiste predvideli nekakšno signalizacijo

Slovenska cesta: Novi preblisk občine za vožnjo po prenovljeni osrednji mestni žili.

Objavljeno
26. maj 2015 17.47
Slovenska Cesta Ljubljana 30.5.2014
Mo. Z., Ljubljana
Mo. Z., Ljubljana
Ljubljana – Čeprav so na občini na predstavitvi nove ureditve Slovenske ceste konec marca napovedali, da bodo spremenili odlok in vožnjo po tem delu omogočili le taksijem, ki so okolju prijazni, zdaj pravijo, da bodo to uredili »z ustrezno prometno signalizacijo«.

Ko so z občine pred dvema mesecema sporočili, da bo za večino taksistov dostop do osrednjega dela Slovenske po novem prepovedan, razen za tako imenovane ekološke taksije, torej električna vozila in vozila na stisnjeni zemeljski plin, so napovedali, da za to območje ne bodo podelili koncesije. Kot so pojasnjevali konec marca, bodo namreč to uredili s spremembo odloka, kar naj bi se zgodilo »predvidoma« na aprilski seji mestnega sveta. Zdaj pravijo drugače.

Z občinskega oddelka za gospodarske dejavnosti in promet odgovarjajo, da ne bodo spreminjali nobenega odloka, ampak bodo to uredili z ustrezno prometno signalizacijo na vstopu na prenovljeno območje. »Vožnje po Slovenski cesti ne urejata ne odlok o avtotaksi prevozih ne odlok o urejanju prometa v MOL,« pojasnjujejo in dodajajo, da bo omejitev, o kateri sicer niso obvestili taksi podjetij, začela veljati »po odprtju ceste«, kar naj ne bi bilo pred julijem. In čeprav so na občini marca dejali, da nameravajo s tem taksiste spodbuditi, da bodo bolj ekološki, pa pravilo »samo ekološki« ne bo veljalo za mestne avtobuse, ki bodo stali na tem delu Slovenske.

»Najprej ustrezna avtotaksi postajališča, potem pa ukinitve,« opozarja Vlasta Hojan iz Rumenega taxija in nekdanja predstavnica taksistov pri obrtni zbornici. Čeprav priznava, da so na občini z oprostilom plačila občinske takse za okoljsko prijazna vozila že naredili korak v pravo, čistejšo smer, pa zadnji ukrep na Slovenski cesti, ki je bil »pripravljen in uveljavljen čez noč«, ni prijeten ne korekten do taksistov. »To bi se moralo urejati postopoma, načrtovano in veljati bi moralo za ves javni prevoz v občini, ker se drugače krši enakopravna obravnava pred zakonom.«

Odbor avtotaksi prevoznikov je po njenih besedah že pred leti upošteval, da bo šel razvoj mesta v smer čistejšega okolja, in pripravil predloge postajališč, ki so primernejša tako za taksiste kot uporabnike: »Ko bo teh postajališč veliko in bodo ustrezala uporabnikovi izkušnji, bo potreba po vožnji po Slovenski cesti povsem odveč.«