Začetek konca simboličnih najemnin na Gradu

Oddaja gostinskih prostorov: Zavod išče najemnika za Grajsko kavarno in Skalno dvorano, najemnina je višja od sedanje

čet, 26.02.2015, 09:00

Ljubljana – Na Ljubljanskem gradu še do petka zbirajo ponudbe gostincev za najem Grajske kavarne in Skalne dvorane. Trenutni najemnik, podjetje BID iz skupine Kaval Group, želi še naprej ostati najemnik, čeprav so v javnem zavodu nekajkrat povišali najemnino.

V javnem zavodu Ljubljanski grad so pojasnili, da je imel BID kavarno v najemu od marca 2006, Skalno dvorano pa od oktobra 2008. Za objavo javnega razpisa in ne za neposredno podaljšanje pogodbe so se odločili zaradi zakonodaje, gre pa tudi za »poslovno odločitev«, so zapisali. Izhodiščni najemnini iz javne ponudbe sta namreč za oba prostora precej višji, kot ju zdaj plačuje BID. Vsaj za Skalno dvorano bi lahko zapisali, da je bila najemnina do zdaj simbolična. Novo višino najemnin so določili na podlagi vrednotenja nepremičnin, ki ga je izvedla družba KF Finance.

Trenutno najemnik za Skalno dvorano plačuje le 178 evrov za kvadratni meter. Nova izhodiščna najemnina je nekajkrat višja in znaša 1139 evrov na mesec (dobre tri evre za kvadratni meter, pri čemer je del prostorov zaradi skupne rabe le v delnem najemu). Povišali so tudi najemnino za Grajsko kavarno, ki znaša 1302 evra na mesec (v poletnih mesecih pa za letni vrt še dodatnih 271 evrov). Po novem bo najemnik pozimi plačeval 2324 evrov, poleti pa 3479 evrov. Kril bo tudi obratovalne stroške, ki glede na podatke iz leta 2013 za oba prostora skupaj poleti znašajo dobrih 2800 evrov na mesec, pozimi pa okoli šesto evrov manj. Na Gradu zbirajo le ponudbe interesentov, ki so pripravljeni najeti oba prostora. Pravijo, da je zaradi povezanosti prostorov »smiselna le takšna oddaja«.

Najtežje so preživeli

BID sicer najema tudi prostore za Restavracijo Strelec, za katere plačuje 2508 evrov na mesec (dobrih sedem evrov za kvadratni meter). Simbolična je tudi najemnina za Gostilno na Gradu, a v tem primeru sta morala najemnika (Hiša Franko in gostilna As) sama obnoviti precej dotrajane prostore. Spomnimo, občina je imela pred leti velike težave z oddajanjem grajskih prostorov v najem in zagotavljanjem primerne gostinske ponudbe na Gradu. Kaže, da je teh časov konec in prihaja obdobje, ko bo treba za prostore na elitni lokaciji iztržiti primernejše cene.

Dada Jerovšek iz podjetja BID je za Delo povedala, da vsekakor hočejo nadaljevati gostinstvo na Gradu, saj »v to zgodbo že deset let vlagamo energijo, tudi v najtežjih časih, ko ni bilo nobenega interesa za Grad«. O povišanju najemnine je dejala, da je žal tako, a da dvig cene razume. »Takrat so nas pridobili s prijazno najemnino, zdaj pa je bilo na novo treba narediti vrednotenje,« je dejala. »Ljubljanski grad nam je vsem v ponos. V zadnjih desetih letih se je res spremenil, tako v arhitekturnem in oblikovnem smislu kot v številu obiskovalcev, k čemur je gotovo pripomogla tudi vzpenjača,« je željo po nadaljnjem sodelovanju na glavni turistični točki Ljubljane pojasnila Jerovškova. Ali bodo imeli konkurenco, bo znano jutri, ko se bo iztekel rok za oddajo prijav. Velikega zanimanja sicer ni bilo – javnega ogleda prostorov se je po navedbah predstavnikov zavoda udeležil en zainteresiran ponudnik.

Program za srednje generacije

Kandidati za najem morajo priložiti podroben program dejavnosti, ki bo potekal v najetih prostorih. Na Gradu sodelovanje z dosedanjim najemnikom ocenjujejo za »zgledno«, pri programu v Skalni dvorani pa si želijo, da bi bodoči najemnik upošteval smernice, da je Ljubljanski grad spomenik kulturnega pomena in da bi se kulturna ponudba najemnika bolj približala siceršnji kulturni ponudbi javnega zavoda Ljubljanski grad«. Smernice za pripravo programa v razpisnih pogojih navajajo: izvedbo tematskih glasbenih večerov (jazz, dixieland, etno, rock in pop 60. in 70. let …), literarnih večerov, branja v živo, manjših filmskih dogodkov, klubskih večerov za srednje generacije. V primeru več kandidatov za najem z enakovrednimi programi bodo na Gradu izvedli licitacijo najemnine. »Ljubljanski grad je najbolj obiskana točka v prestolnici in širše, skupaj z našimi najemniki pa moramo strmeti k najboljši ponudbi v mestu,« so poudarili v javnem zavodu.

Prijavi sovražni govor