Janković se je zagovarjal zaradi razkopane Slovenske

Stanovalce in lastnike lokalov je župan prosil za potrpljenje, jim ponudil brezplačno in plačljivo začasno parkiranje.

Objavljeno
16. oktober 2014 18.48
Slovenska cesta
Janez Petkovšek, Ljubljana
Janez Petkovšek, Ljubljana

Ljubljana – V začetku meseca postavljena gradbiščna ograja zaradi prenove dela Slovenske ceste med Čopovo in Šubičevo je med stanovalci, lastniki in najemniki lokalov ter lastniki podjetij povzročila toliko razburjenja, da jih je župan včeraj povabil na magistrat.

Približno 40 prizadetim stanovalcem in lastnikom lokalov so na pogovoru z naslovom Preobrazba osrednje prometnice v mestu Ljubljana najprej razložili, da gre za širši projekt, ki ga trenutno izvajajo le v osrednjem delu.

Eden od projektantov jim je v grobih obrisih nakazal, da bodo med prenovo sicer morali precej potrpeti zaradi gradbišča, vendar bo potem prometna ureditev bistveno prijaznejša.

Osebnega prometa ne bo več (izjeme bodo za stanovalce z lastnim parkiriščem ob Slovenski in dostavo), ostal bo samo javni avtobusni promet. Dobili bodo cono za pešce brez semaforjev in zeber, kolesarske in pešpoti pa ne bodo več posebej označene. Ves tlak, v betonski izvedbi, bo v isti ravnini, robnikov ne bo več.

Novost bo drevored od Bavarskega dvora do Aškerčeve (v osrednjem delu bodo zasadili mali jesen, drugod ostrolistni javor), pod njim bodo številni gostinski vrtovi, zdaj slabo osvetljena Slovenska cesta pa bo dobila dodatno razsvetljavo na jeklenicah med hišami oziroma na kandelabrih. V osrednjem delu med Šubičevo in Gosposvetsko bodo ohranili vsa tri avtobusna postajališča in dodali še eno pri Ajdovščini.

Odgovarjal le župan

Razpravo je zatem odprl župan Janković, ki je lastnikom približno 30 parkirnih prostorov pri Riu, v Knafljevem prehodu in pri Pošti dejal, da bodo med gradnjo lahko parkirali drugod. Ponuja jim brezplačno parkiranje na javnih parkiriščih v Tivoliju in pri Nuku. Za kogar so ta preveč oddaljena, pa ima možnost, da začasno parkira tudi v garažni hiši pod Kongresnim trgom, a za mesečno najemnino 60 evrov.

Vprašanja prizadetih

Prvi se je v razpravi oglasil prejšnji in zdajšnji mestni svetnik iz SDS Mirko Brnič Jager, sicer tudi stanovalec na Slovenski 28. Najprej ga je zanimalo, ali dela, ki jih izvaja KPL, izvajajo z gradbenim dovoljenjem ali brez njega in kako bo obnova Slovenske ceste potekala med rekreacijsko prireditvijo »Ljubljanski maraton«.

Župan mu je odgovoril, da za rekonstrukcijo ceste in komunalnih vodov ni potrebno gradbeno dovoljenje, glede maratona pa, da bodo med to prireditvijo gradbiščne ograje umaknili.

Stanovalec iz hiše Slovenska 28 ga je zatem opozoril, da so izvajalci del začeli razkopavati cesto in postavljati ograjo brez predhodne najave in obvestila stanovalcem in lastnikom lokalov med Kazino in pošto. Kot fotograf pa je prepričan, da ni nobene potrebe, da bi Slovensko dodatno osvetljevali, češ da je že zdaj preosvetljena.

Menil je, da bi s tem le prispevali k nepotrebnemu svetlobnemu onesnaževanju mesta. Ker ima ta hiša tudi deset parkirnih prostorov na svoji dvoriščni strani in edini izvoz na Slovensko cesto, je hotel zvedeti še, ali jih bodo smeli uporabljati tudi po koncu prenove tega dela Slovenske ceste.

Janković mu je odvrnil, da so bili vsi obveščeni po zakonu (ne z obvestili po hišah), kar se tiče primernosti osvetlitve ceste, pa mu je zabrusil, da mu fotografi že ne bodo diktirali, kakšna naj bo.

Predstavnici Konzorcija, ki je spraševala, kako bodo lahko prihajale k njim stranke med prenovo, je rekel, da pešci tega ne bodo občutili. Nekaj časa bo omejen le avtobusni promet (ko ne bo le delna, temveč popolna zapora ceste). Ko bosta začasno ukinjeni dve avtobusni postajališči, bo obvoz potekal po Šubičevi, Tivolski in Gosposvetski.

Ogroženi pešci

Ena od lastnic lokala v bližini Knafljevega prehoda je opozorila, da je zaščitna ograja preblizu fasade in da so ji kolesarji, ki vozijo po zožanem pločniku zbili že dve stranki, ko sta stopili iz lokala (na notranji strani enega od njih smo opazili opozorilni listek Pazi kolesarji). In župan je obljubil, da bodo tam že jutri na obeh koncih postavili znak za prepoved vožnje s kolesom.

Četudi ve, da ljudje trpijo zaradi gradišča in ograj, je župan skušal navzoče potolažiti z besedami, da bo pa potem bistveno lepše in boljše kot zdaj. In obljubil, da bodo delavci delali tudi ob sobotah in nedeljah.

Koliko časa bo trajala prenova

Natančnega odgovora na vprašanje, kdaj bodo izginile ograje in kdaj bo konec zapor ter drugih ovir, župan ni upal dati. Dejal je, da bo vse odvisno od zime. Če bo ta mila, bodo betonske tlake polagali januarja, sicer pa kasneje.

Predstavniku Geonavtike, trgovine v križišču Slovenske in Šubičeve, je na vprašanje, ali bodo po prenovi Slovenske ceste izginili taksisti, ki zdaj stojijo po vseh tamkajšnjih vogalih, dejal, da ja.

Zanimivo je bilo tudi vprašanje, kako bodo zagotovili varnost pešcev, ko ne bo več obcestnih robnikov in bo obstajala nevarnost, da se bo avtobus zaletel v sedeče goste na zunanjih gostinskih vrtovih. Župan je zatrdil, da se nimajo česa bati, saj bodo avtobusi v tej coni vozili le s hitrostjo 10 kilometrov na uro. Poleg tega pa ima Janković voznike LPP za najboljše nasploh.

Mirko Brnič je zatem dejal, da so med prenovo izvajalci že poškodovali internetni vod. Zato se boji, da bo teh havarij še več. Prav tako ga je zanimalo, ali bodo menjali vse dotrajane vode in če so načrtovalci predvideli vse morebitne nove komunalne priključke. Župan je odgovoril, da bodo vse poškodbe nemudoma sanirali, sicer pa bodo zdaj menjali vse cevi in vode, saj zamudnikom kasneje ne bo dovolil vnovičnega prekopavanja ceste.

Branku Cvetkoviču s Slovenske 28, ki je predlagal, da bi po prenovi ceste zmanjšali število neekoloških avtobusov, ki vozijo mimo pošte in skupaj s taksiji še vedno močno onesnažujejo zrak, je Janković nejevoljno odgovoril, da poteka avtobusnih linij ne bodo spreminjali in da se je zrak že močno izboljšal po zaprtju osebnega prometa. Poleg tega pa da je LPP dobil že 30 ekoloških avtobusov, ki vozijo na metan.