Kolesarjenju le obrobna vloga v predvolilnih programih strank

Analiza Ljubljanske kolesarske mreže: Stranke kolesarjenje podpirajo, a predvsem na deklerativni ravni, manjkajo pa konkretni ukrepi.

Objavljeno
03. oktober 2014 14.21
SLOVENIJA,LJUBLJANA,23.3.2011,KOLESARJI V MESTU.FOTO:MAVRIC PIVK/DELO
Maša Jesenšek, Ljubljana
Maša Jesenšek, Ljubljana

Ljubljana - Društvo Ljubljanska kolesarska mreža je analiziralo programe list kandidatov in kandidatk za mestni svet MOL, ki so dostopni na spletu, in preverilo, kako je v njih obravnavana kolesarska problematika. Ugotovili so, da problematika kolesarjenja v večini programov zavzema obrobno vlogo. V izhodišču se sicer vse liste zavzemajo za izboljšanje pogojev za kolesarjenje, zlasti glede zavzemanja za sklenjeno, varno in udobno kolesarsko omrežje, a večina list bolj na deklarativni ravni in brez konkretnih predlogov in brez nekaterih neizogibnih spremljevalnih ukrepov, kot je omejevanje avtomobilskega prometa.

Svetli izjemi ZL in Solidarnost

Kot svetli izjemi so v LKM izpostavili programa Združene levice in Solidarnosti. »Združena levica ima edina od list v programu samostojno točko Trajnostni promet in podtočko Kolesarsko omrežje in ima do urbanega kolesarjenja zelo jasna in pozitivno naravnana stališča, kot so na primer izrecno zavzemanje za širitev in rekonstrukcijo mestnih vpadnic zgolj v primeru, če se s tem pridobi kolesarski in javni promet, omogočanje kolesarjenja na Karlovški cesti, ureditev pokritih in varovanih kolesarnic,« so ugotovili v LKM. Za Solidarnost pa so zapisali, da daje obljubo po spoštovanju zavez iz prometne politike MOL in se zavzema za načrtovanje za pešce in kolesarje varnih prehodov in križišč.

LKM je sicer prejšnji teden na kolesarski izlet povabila vseh 12 županskih kandidatov. Povabilu se jih je odzvalo sedem. Obenem so kandidatom za župana in mestni svet poslali pet ključnih zahtev, z izpolnitvijo katerih bi močno izboljšali pogoje za kolesarjenje, in kandidate prosili za odgovor, kakšen je njihov pogled na postavljene zahteve, ali jih podpirajo in ali jih bodo, če bodo izvoljeni, uresničili.

Odzvali so se kandidati za župana Gregor Škerl (KSS), Zmago Jelinčič Plemeniti (SNS), Aleš Avbreht (SMC), Jožef Jarh (SED), Miha Jazbinšek (Zelena koalicija), Boris Žulj (Solidarnost) in Marija Horvat (DeSUS) ter Združena levica (s kandidatko Natašo Sukič), pa tudi v SLS in NSi (kjer svojih kandidatov za župana nimajo, podporo so dali Damjanoviču). Kandidata, ki jima glede na javnomnenjske ankete kaže najbolje (Janković in Damjanovič), se torej nista odzvala.

Največ obljubil Jazbinšek

»Po pregledu odgovorov smo ugotovili, da vsi kandidati in stranke, ki so se odzvali na naš poziv, razumejo, kako pomembna je vloga kolesarjenja za trajnostno mobilnost in v načelu podpirajo naše zahteve in obljubljajo, da se bodo, če bodo izvoljeni, zavzemali za njihovo uresničitev. Nekateri kandidati pa določene zahteve še posebej izpostavljajo, še posebej potrebo po ureditvi varnih, udobnih in povezanih kolesarskih poti. Nekoliko kontroverzna je morda le zahteva po omejitvi hitrosti znotraj notranjega cestnega obroča na 30 km/h, za katero v stranki NSi pravijo, da jo podpirajo pogojno. Zaveze, da bodo zahteve v času njihovega mandata zares uresničene, kandidati in stranke ne dajejo, z izjemo Mihe Jazbinška, ki dejansko obljublja tudi uresničitev zahtev,« so ugotovili v LKM.

Kandidati svojo zavezanost k ureditvi pogojev za kolesarjenje večinoma utemeljujejo z dejstvom, da tudi sami redno kolesarijo (razen Marije Horvat, ki je občasna kolesarka) in da zato v celoti iz izkušenj poznajo vse probleme, s katerimi se srečujemo kolesarji. Tako tudi sami čutijo potrebo po izpolnitvi vseh zahtev, ki smo jih postavili v LKM. Podrobno utemeljitev svojega pogleda na posamezne zahteve, s katero sta zares pokazala poznavanje problematike, pa sta podala Boris Žulj in Združena levica. Nekoliko podrobneje je na naše zahteve odgovoril tudi Gregor Škerl.

V LKM bodo spremljali izpolnjevanje obljub po volitvah

»V LKM ugotavljamo, da vsi kandidati podpirajo naše zahteve in se zavezujejo, da se bodo v svojem mandatu zavzemali za izboljšanje pogojev za kolesarjenje, zato pričakujemo, da se v prihodnosti kolesarjem obetajo boljši časi. Veseli nas tudi, da so kandidati, da bi izboljšali pogoje za kolesarjenje, izrazili pripravljenost sodelovati z LKM, pri čemer ponovno posebej izstopata Boris Žulj in Združena levica, ki sodelovanje z LKM vidita kot ključno za razvoj kolesarjenja v MOL. V LKM bomo po volitvah vsekakor podrobno spremljali delovanje strank in izpolnjevanje njihovih obljub, ter konstruktivno sodelovali z njimi,« so zaključili. 

Kako so kaniddati za župana odgovorili na vprašanja naših bralcev v zvezi z urejanjem kolesarske infrastrukture in omejevanju hitrosti na 30 km/h si lahko preberete v članku Županski kandidati v Ljubljani o kolesarjih in coni 30, kaj pa menijo o širitvah vpadnic pa članku Županski kandidati v Ljubljani o širitvi Dunajske ceste.