Dizli bodo še lahko onesnaževali zrak

Evropski parlament je podlegel pritisku proizvajalcev avtomobilov, okoljevarstveniki so ogorčeni.

Objavljeno
03. februar 2016 17.34
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Bruselj/Ljubljana - »Evropski parlament je danes podlegel pritisku držav proizvajalk avtomobilov in se strinjal z oslabitvijo omejitve za emisije dušikovih oksidov (NOx) iz novih dizelskih avtomobilov. Nova mejna vrednost za motorje Euro 6 je 168 miligramov NOx na kilometer, kar je več kot dvakrat toliko, kot je bilo dogovorjeno v letu 2007 (80 mg/km). Od leta 2020 pa bo vsem novim avtomobilom še vedno dovoljeno v zrak izpuščati 120 mg NOx/ km,« pravijo v društvu Focus. Menijo, da bo odločitev ogrozila prizadevanja za čistejši evropski zrak in izboljšanje
javnega zdravja.

»Sramotno je, da si najmočnejše države v Evropi mislijo, da je vztrajanje pri umazanem dizlu dobro za njihovo avtomobilsko industrijo, medtem ko se državljani zastrupljajo. Evropska komisija in napredni poslanci Evropskega parlamenta so se borili z vsemi sredstvi, da bi preprečili slab rezultat, vendar to ni bilo dovolj za boj proti pritiskom nacionalnih vlad EU«, je komentiral Greg Archer, direktor za čista vozila pri mednarodni organizaciji Transport & Environment (T&E).

Kljub ogorčenju javnosti, so nacionalne vlade pritiskale na svoje poslance, da sprejmejo oslabitev zakonsko določene omejitve, kar so se dogovarjale oktobra lani po škandalu »diselgate«.

»Iz tega škandala obstaja samo en izhod, v letu 2017 je treba narediti pregled fleksibilnosti v novem testu (faktorji skladnosti) in zagotoviti, da so najkasneje do leta 2021 vsi dizelski avtomobili na cesti v skladu s pravili Euro 6. Dokler se to ne zgodi, ne bo nihče dizelskih avtomobilov smatral za čiste in mesta bodo prisiljena, da jih prepovejo v skladu z EU standardi kakovosti zraka,« je dodala Katarina Otrin iz društva Focus.

Emisije iz dizelskih avtomobilov so namreč odgovorne za razširjeno preseganje mejnih vrednosti dušikovega dioksida (NO2) po vsej Evropi, vsako leto pa povzročijo 72.000 prezgodnjih smrti. Tudi slovenska mesta v zadnjih obdobjih vse prevečkrat presegajo dovoljene meje onesnaževal, katerih pomemben vir je promet, predvsem dizelsko gorivo.

Od slovenskih evropskih poslancev sta za dovoljene višje mejne vrednosti glasovala Franc Bogovič in Milan Zver, za čistejše dizle pa Ivo Vajgl, Igor Šoltes in Tanja Fajon.