Hamburg prihodnji teden s prepovedjo za starejša dizelska vozila  

Na dveh mestnih odsekih bodo urejeni obvozi. Bodo Hamburgu sledila številna druga mesta?
Objavljeno
23. maj 2018 12.12
Posodobljeno
23. maj 2018 13.49
Prepoved je prišla po tem, ko je nemško najvišje upravno sodišče februarja odločilo, da mesta lahko prepovedujejo dizelske avtomobile za boj proti onesnaževanju zraka. FOTO: Markus Schreiber/AP
Berlin – Hamburg kot prvo nemško mesto po 31. maju prepoveduje vožnjo starejših dizelskih vozil v določenih mestnih predelih. Osebni avtomobili in tovornjaki, ki ne dosegajo standarda euro 6, bodo morali uporabljati obvoze.

Gre za dva odseka v mestnem predelu Altona-Nord, kjer merijo največje onesnaženje z dušikovim oksidom. Skoraj 600 metrov Aleje Maxa Brauerja je že opremljenih s prometnimi znaki, ki starejša dizelska vozila usmerjajo drugam, na več kot poldrugem kilometru Stresemannove ulice pa bo vožnja prepovedana le za starejše dizelske tovornjake. Na obeh odsekih bodo izvzeta reševalna, smetarska in dovozna vozila, taksiji ter vozila prebivalcev. Od več kot 264.000 v Hamburgu registriranih dizelskih osebnih avtomobilov jih ima v hanzeatskem mestu-deželi le dobra tretjina nalepko euro 6, tistih, ki je nimajo, ob kršenju novih predpisov čaka kazen v višini 25 evrov za osebne avtomobila in 75 evrov za tovornjake.

Pričakovati je, da bodo Hamburgu sledila tudi nekatera druga nemška velemesta, potem ko je zvezno upravno sodišče vsem, ki trpijo zaradi previsoke koncentracije dušikovega oksida, konec februarja dovolilo prepoved vožnje dizelskih vozil. Leipziški sodniki so tedaj zavrnili revizijo dežel Severno Porenje - Vestfalija in Baden-Württemberg na odločitev sodišč v Düsseldorfu in Stuttgartu, ki so po tožbah nemške okoljevarstvene organizacije Deutsche Umwelthilfe (DUH) že dovolila delne prepovedi vožnje dizelskih vozil. V DUH tožijo še več mest in občin in zdaj bodo morali tudi ti skupaj s številnimi drugimi premisliti o najboljših načinih za zmanjšanje koncentracije škodljivih dizelskih izpuhov. Previsoke koncentracije ogljikovega dušika merijo tudi v Kölnu, Hamburgu, Reutlingnu, Heilbronnu, Darmstadtu, Limburgu in marsikje drugod.

»Gre za posamezna mesta, v katerih bo treba še bolj ukrepati, resnično ne gre za celotne površine in vse lastnike avtomobilov v Nemčiji,« je tedaj poskušala pomirjevati kanclerka Angela Merkel, sredi maja pa se je za tožbo proti Nemčiji in več drugim državam pred evropskim sodiščem odločila tudi evropska komisija. Vlada zdaj poudarja programe in sredstva, ki jih je že sprejela, a tudi, da so v federalni Nemčiji za njihovo uresničitev pristojne lokalne oblasti.