Javna uprava se bo vozila na elektriko

Podpisali so pogodbo za pilotni projekt souporabe električnih avtomobilov z Avant2Go.

Objavljeno
07. februar 2017 14.55
tlo-Avant2Go
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana - »Že dolgo uvajamo vrsto aktivnosti v sklopu cilja, da Slovenija postane zelena referenčna država v digitalni Evropi. Ne želimo biti le sledilci, hočemo tudi postavljati trende in biti zgled za druge države,« je minister za javno upravo Boris Koprivnikar označil enoletni pilotni projekt souporabe električnih avtomobilov.

Ministrstvo ima 31 vozil, ki so v povprečju stara več kot 10 let. Zgolj tekoče vzdrževanje, brez goriva, servisov, zavarovanja, gum in vinjet, stane 400 evrov na mesec. Ukrepi trajnostne mobilnosti morajo biti vključeni v vsak korak politike, »to ni ideja, to mora biti cilj«, pa je dodal minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Ker iz prometa prihaja 40 odstotkov emisij toplogrednih plinov, je elektrifikacija prometa ključna.

Pogodbo so podpisali Matej Čer, Boris Koprivnikar in Peter Gašperšič. Foto Blaž Samec/Delo

V Sloveniji imamo več kot 600 avtomobilov na 1000 prebivalcev, kar nas uvršča v vrh evropskih držav, vsi ti avtomobili pa 95 odstotkov časa mirujejo. »Koncept souporabe to razmerje izboljša, vendar je za to treba spremeniti nekaj zakonodaje, precej navad in razmišljanja,« pravi Gašperšič.

»Naša motivacija je boljši svet. Veseli smo, če to prepozna tudi državna uprava,« pa je dejal Matej Čer, prokurist družbe Avant Car, ki dodaja, da strošek mobilnosti z lastnim avtomobilom doseže skoraj polovico povprečne plače. Prepričan je tudi, da je težje povprečno plačo dvigniti na 1400 evrov kot zmanjšati stroške mobilnosti s 500 na 100 evrov na mesec.

Dve tretjini avtov odveč

Tretja prometna revolucija namreč že prihaja. Tu so električni avtomobili in souporaba oziroma ekonomija delitve, prihodnost so avtonomna vozila. Čer verjame, da se bo s temi koncepti število avtomobilov v Sloveniji zmanjšalo z 1,1 milijona na pol milijona ali celo na 300.000. Souporabo električnih avtomobilov Avant2Go ponuja v Ljubljani, na Brniku in v Murski Soboti. Čer je napovedal, da bodo še pred poletjem vstopili na Hrvaško, zlasti na obalo, v dogovorih so tudi z večjimi mesti v tujini.

Rezervacijo, najem in odklepanje izvedete s telefonom. Foto Leon Vidic/Delo

Javna uprava bo električne avtomobile najemala zlasti za službene poti, kot zdaj navadne fizične osebe, prek telefonske aplikacije. »Takega projekta v svetu še ni bilo,« pravi Čer. Ministrstvi za javno upravo in za infrastrukturo sta za najeme v prvi fazi rezervirali po 5000 evrov.

Na vprašanje Dela, kako nameravajo podpreti električno mobilnost in ali je prava odločitev Ljubljane, ki daje brezplačne lokacije le Avant2Go, je Gašperšič odgovoril, da električno mobilnost najlažje usmerjajo občine. Prvo so brezplačni parkirni prostori, z »Ljubljano pa smo že govorili tudi o možnosti, da bi električna vozila lahko uporabljala tudi rumene pasove za avtobuse«. Ti razmisleki, kot pravi Gašperšič, bodo vključeni tudi v predpise, ki nastajajo.