Neposrednega učinka dneva brez avtomobila še ne merijo

Razlik v izpustih iz prometa se z mrežo zdajšnjih merilnih mest ne da enoznačno ugotoviti.

Objavljeno
26. september 2016 11.31
uho*Slovenska cesta
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana – Vpliva omejevanja osebnega prometa na kakovost zraka ob tednu mobilnosti in posebej ob dnevu brez avtomobila še ne morejo izmeriti. Rezultat so ukrepi, ki imajo dolgoročnejši vpliv, denimo večji delež kolesarjev v Ljubljani kot pred leti.

Na Agenciji za okolje pravijo, da se razlike v izpustih iz prometa med dnevom brez avtomobila in drugimi dnevi z mrežo zdajšnjih merilnih mest ne da enoznačno ugotoviti. Merilna postaja Arso za promet je na Gospodarskem razstavišču, deluje pa 17 dni. MOL ima postajo na Vošnjakovi. Šele z načrtovanim evropskim projektom Sinica bo merilnih postaj dovolj za ugotavljanje učinkov omejevanja avtomobilskega prometa.

Ukrepi vendarle učinkujejo

Število kolesarjev, ki jih zaznajo kolesarski števci ob Dunajski, Celovški in Drenikovi, se je od leta 2013 do lani (v obdobju od aprila do oktobra) povečalo za kar 47 odstotkov. Najbolj na Dunajski, za 35 odstotkov, na kar dober milijon kolesarjev med aprilom in oktobrom. Na Drenikovi se je število kolesarjev povečalo za devet odstotkov, na Celovški pa za dobre štiri odstotke. Trend je že več let jasen, število kolesarjev narašča.

Ta trend po mnenju več organizacij, zlasti kolesarskih, lahko ogrozi nazadnje sprejet zakon, ki določa, da bodo morali vsi mladoletni kolesarji nositi čelado. »Česa takega nima nobena razvita država v EU in je velika grožnja predvsem za mestno dnevno kolesarjenje, ki prinaša ogromno prednosti, tako za kolesarje kot mesto in podjetja,« pravijo zagovorniki kolesarstva.

Izredno pozitiven dogodek

»V društvu Ljubljanska kolesarska mreža poudarjamo, da je teden mobilnosti izredno pozitiven dogodek, saj ga MOL spremlja s trajnimi ukrepi, ki jih je vsako leto več, kar tudi pozdravljamo. Omenjeni trajni ukrepi niso vezani le na center mesta, ampak čedalje bolj na soseske izven mestnega jedra. Ob teh dogodkih se širi miselnost o trajnostni mobilnosti neposredno v soseske, kjer bo po ena ulica odprta le za pešce in kolesarje. Prav tako opažamo, da je teden mobilnosti vedno bolj ambiciozen,« pravi Gašper Žemva, predsednik LKM.

»Mesto ustvarjamo ljudje, vsak po malem in po svoje, skupaj smo pa zmagovalna kombinacija. Kako skupnost ustvarja kakovost življenja, smo lahko doživeli na uličnem festivalu Oživimo Vodnikovo. Zgodovina vedno znova dokazuje, da se kakovost vsakdanjega življenja ustvarja v lokalnem okolju, ki ga merimo z možnostjo hoje po vsakdanjih opravkih,« učinek odprte ceste za ljudi opiše Maja Simoneti iz LUZ.