O souporabi mesta tri dni 458 ljudi

Na 13. Civitas forumu bosta spet v ospredju mobilnost in dostopnost za vse.

Objavljeno
06. oktober 2015 18.36
tavčar civitas
Borut Tavčar, gospodarstvo
Borut Tavčar, gospodarstvo

Ljubljana – »Konferenca je vedno bila pomembna priložnost za učenje drug od drugega, predstavitev doseženih rezultatov in spodbujanje novih pristopov v razvoju trajnostne mobilnosti v mestih. Prepričana sva, da bo tudi letošnji Civitas forum zadostil tem pričakovanjem ter v evropskih mestih in drugod pomembno prispeval k nadaljnji opredelitvi ter izvedbi inovativnih, pametnih in trajnostnih rešitev, katerih namen je zagotoviti enakopravno dostopnost vsem, s tem pa tudi prispevati k dobro povezanim mestom,« pravita komisarka Violeta Bulc in župan Zoran ­Janković v skupni izjavi pred jutrišnjim začetkom tridnevne konference s 458 prijavljenimi udeleženci iz Evrope in drugih držav.

Program Civitas je tudi v Ljubljano od leta 2007 pripeljal precej novosti, denimo rumene pasove za avtobuse, izboljšave kolesarskih stez, najpomembnejše pa je, da se je izoblikovala skupina ljudi, ki ima drugačen pogled na promet. Za prihodnost je v za zdaj še bolj meglenem načrtu uvedba sosesk z umirjenim prometom in prepovedjo tranzita, podobno kot v španski Vitorii.

Promet obrniti na glavo

Aljaž Plevnik z urbanističnega inštituta pravi, da je več mest obrnilo na glavo tudi sistem javnega prevoza, uvedlo več krožnih prog in odpravilo linije z enega konca mesta na drugi. Pri tem so pomembni prestopi z enega avtobusa ali vlaka na drug avtobus ali vlak, potniki ne smejo nikjer čakati. »Švicarji bi razmišljali, kako priti iz Ljubljane do morja v 50 minutah, ne zgolj o tem, kakšen tovor lahko prenese železnica iz Luke Koper,« pravi Plevnik in dodaja, da pri nas še nimamo izkušnje, da je zelo dobro, ko te vozi nekdo drug, zraven pa lahko opraviš nekaj dela, nekaj poješ in spiješ. Javni prevoz takih storitev pač še ne ponuja.

Trajnostna mobilnost je pomembna, saj je po ocenah brez avtomobila v Sloveniji polovica ljudi. Številne študije v mestih kažejo, da je vlaganje v trajnostni promet in manj v infrastrukturo za avtomobile za mesta cenejše, prinaša pa več ugodnosti, med drugim dobi mesto priložnost za posredovanje znanja.