Slovenija ne ukrepa proti hrupu

Evropska komisija je Sloveniji poslala opomin zaradi neizpolnjevanja obveznosti pri ocenjevanju in upravljanju hrupa.

Objavljeno
05. oktober 2016 17.04
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana - Ministrstvo za okolje in prostor (MOP) je od Evropske komisije prejelo uradni opomin (kršitev) zaradi neizpolnitve obveznosti iz evropske direktive o ocenjevanju in upravljanju okoljskega hrupa. MOP bo takoj pristopil k pripravi odgovora Komisiji, rok za to pa se izteče 30. novembra.

Iz uradnega opomina izhaja, da Slovenija ni izpolnila vseh obveznosti iz direktive, saj ni izdelala akcijskih načrtov za aglomeraciji Mestne občine Ljubljana in Mestne občine Maribor, za pomembne ceste in pomembne železniške proge.

Kot sporačajo z MOP, so lani začeli z izdelavo strokovnih podlag za namen akcijskega načrta za obe občini, vendar postopek javnega naročila zaradi postopkovnih vzrokov ni bil uspešno končan. »Glede na to, da bi v tem primeru strokovne podlage izhajale iz rezultatov strateških kart hrupa, ki temeljijo na prometnih obremenitvah za leti 2011 in 2012, bo MOP pristopil k pripravi novega javnega naročila, pri katerem bodo kot izhodišče uporabljeni zadnji razpoložljivi podatki,« napovedujejo na MOP.

Prijava zaradi hrupa

Medtem je okoljevarstvena organizacija Alpe Adria Green (AAG) na inšpektorat za promet, energetiko in prostor, inšpektorat za okolje in naravo ter varuhinji človekovih pravic naslovil prijavo zaradi stalne prekoračitve hrupne obremenjenosti okolja, ki ogroža zdravje in počutje prebivalcev na Bleiweisovi cesti in Veselovi ulici v Ljubljani. Prijavo je AAG podal na podlagi pritožb občanov in na podlagi ekološke patrulje, ki so jo opravili 26. septembra.

Razmere v bivalnem okolju postaja nevzdržno zaradi hkratne emisije hrupa iz železniškega in cestnega prometa. Na teden pelje mimo hiš 840 vlakov. Izjemno je moteč tudi hrup opozorilnih piskov zaradi uporabe strojne piščalke. V bližini je tudi postajališče Tivoli in ovinek proge, kjer vlaki pogosto zavirajo in celo ustavljajo (hrup zaviralnih naprav). Posebno je izrazit hrup tudi v času vzdrževanja proge.

Bleiweisova cesta v skrajnem delu poteka le 60 centimetrov od nekaterih stavb. Gost in hiter cestni promet, težka tovorna in druga vozila poleg hrupa ter onesnaženja zraka povzročajo tudi močne tresljaje. V bližini je še križišče Bleiweisove ceste in Šubičeve ulice, kjer pred semaforjem vozila ustavljajo in pospešujejo.