Z letom 2040 v Britaniji prodajali le še vozila na alternativni pogon

V okviru boja proti onesnaženju zraka bo država prepovedala prodajo novih avtomobilov z bencinskim ali dizelskim motorjem.

Objavljeno
26. julij 2017 15.11
Be. B., STA
Be. B., STA

London - Britanska vlada je v okviru načrta za boj proti onesnaževanju zraka napovedala, da bo država z letom 2040 prepovedala prodajo novih bencinskih in dizelskih avtomobilov, je poročala francoska tiskovna agencija AFP. Prepoved prodaje novih bencinskih in dizelskih avtomobilov in kombijev bo zajemala tudi hibridna vozila, ki imajo električni in bencinski ali dizelski motor.

Onesnaženje z dušikovim dioksidom

Britanski minister za okolje Michael Gove je danes predstavil tri milijarde funtov vreden načrt za boj proti onesnaževanju zraka, po katerem bodo morale lokalne oblasti do marca prihodnje leto predlagati ukrepe za zmanjšanje izpustov dušikovega dioksida.

»Konservativci smo v manifestu obljubili, da do leta 2050 na cestah ne bo dizelskih in bencinskih vozil. Danes potrjujemo, da bi to moralo pomeniti, da od leta 2040 ne bo novih dizelskih ali bencinskih vozil,« je dejal Gove.

Britansko vrhovno sodišče je od vlade zahtevalo ukrepe za zmanjšanje onesnaženja z dušikovim dioksidom, ki ga v veliki meri povzročajo dizelski motorji. Vlada bo glede na načrt lokalnim skupnostim zagotovila 255 milijonov funtov za zmanjšanje teh izpustov pod zakonsko določeno raven.

Okoljevarstveniki se zavzemajo za uvedbo taks za vstop z avtomobilom v mesta, a bodo lokalne oblasti to lahko uvedle le, če drugi ukrepi ne bodo na voljo. Vlada naj namreč ne bi želela kaznovati voznikov, ki so vozila kupili v dobri veri, navaja AFP.

Okoljevarstveniki zahtevajo takojšnje in bolj drastično ukrepanje, saj da predlagani načrt ne bo rešil težave z onesnaženje z dušikovim dioksidom v mestih.

Kaj bo z delavci?

Proizvajalci vozil in trgovci pa opozarjajo na izgubo delovnih mest. Povpraševanje po vozilih z alternativnim pogonom se povečuje, a je zaradi pomislekov glede cene, dometa in mest za polnjenje na zelo nizki ravni, pravijo v panožnem združenju SMMT. Opozarjajo, da sektor zagotavlja okoli 800.000 delovnih mest, ki bi lahko bila ogrožena, če ne bodo imeli dovolj časa za prilagoditev.