Z mobilno aplikacijo do manjše porabe

V ekipi Symvaro želijo z digitalno povezavo med meščani in mesti spreminjati navade in izboljšati kakovost življenja.

Objavljeno
02. julij 2015 13.21
Barbara Pavlin, gospodarstvo
Barbara Pavlin, gospodarstvo

Ljubljana – V ljubljanskem pospeševalniku ABC se kali ekipa zagonskega podjetja Symvaro, ki prihaja iz Celovca. Razvili so aplikacije, ki meščanom omogočajo spremljanje porabe vode, elektrike in podobno, mestom pa pomagajo komunicirati z njihovimi meščani.

»Začeli smo pred petimi leti, ko sem prejel pismo mojega podjetja za dobavo vode, naj izpolnim svojo letno porabo. To se mi je zdelo za dobo digitalizacije popolnoma zastarelo. Poleg tega sem ugotovil, da ne vem, koliko vode porabim, ali je to veliko ali malo. Tako sem tedne po prejetju pisma s kolegi začel razmišljati, kako bi to lahko izboljšali,« o začetkih podjetja Symvaro govori direktor Rudolf Ball.

Ko so raziskovali, so ugotovili, da mesta nimajo močne digitalne povezave z meščani. »Če imaš takšno povezavo, lahko dosežeš veliko. Lahko dvigneš zavedanje o pomenu pitne vode, porabi energije, spreminjaš navade ljudi in izboljšaš kakovost življenja v mestu,« razlaga Ball.

Začeli so na področju vode in ustvarili aplikacijo za mobilni telefon, ki uporabniku pove, koliko vode je porabil, kakšna je ta poraba, lahko se primerja z drugimi, dobavitelj vode mu lahko pošlje sporočila o kakovosti vode, o težavah na vodovodu ... Za dobivatelja pa uporaba takšne aplikacije pomeni boljšo učinkovitost, saj z njo lahko do polovice zmanjša stroške zbiranja podatkov.

Opomnik za odvoz odpadkov

Voda ni edino področje, kjer je povezava med meščanom in mestom slaba. Tudi pri odpadkih je tako. »Na primer: če pozabiš postaviti zabojnik za smeti pred stavbo, da ga snaga pobere, lahko dolgo čakaš na ponovni odvoz,« pravi Ball. Zato so ustvarili tudi aplikacijo za odvoz smeti, ki te opomni, da je treba postaviti zabojnik pred vrata. »Vaš ponudnik storitve vas lahko prek aplikacije obvesti tudi o izrednih situacijah, kot je stavka, in spremembi urnika odvoza smeti,« razlaga Ball.

Pri razvoju aplikacij sodelujejo z mesti in meščani in skupaj ustvarjajo rešitve. »Za vsako novo idejo kontaktiramo stranke, naredimo delavnice in soustvarjamo rešitve,« pravi Ball. Doslej so razvili aplikacije za vodo, odpadke, plin, elektriko, mobilnost in za vključevanje uporabnikov (orodje za neposredno komunikacijo z župani, s predlogi meščanov), ki prikazujejo porabo, jo primerjajo s podobnimi porabniki, ponudijo predloge za izboljšanje porabe in spreminjanje navad. »Življenje je polno priložnosti. Če res razmislite, kako bi lahko izboljšali življenje v svojem mestu, najdete veliko idej,« o tem, kje dobijo ideje za svoje aplikacije, razlaga Ball. Aplikacije so za meščane brezplačne, mesto pa podjetju plača strošek zagotavljanja storitve.

»Želimo mednarodno rasti. Tega se lahko naučiš le zunaj svoje cone udobja,« o tem, zakaj so se pridružili pospeševalniku ABC, razlaga Ball in nadaljuje: »Glavna prednost pospeševalnika je, da te postavi zunaj tvoje cone udobja, kjer se ti porajajo nove ideje, spoznaš nove ljudi, mentorje z izkušnjami ... Preveriš svoje stanje, kje si, kakšna je vloga posameznega člana ekipe, kje so izzivi za rast, priložnosti, potem poiščeš partnerje v različnih državah. To ni tako lahko kot doma, kjer vse poznaš,« razlaga sogovornik.

V pogovoru s slovenskimi župani

»Pet let smo na trgu. Za rast pa potrebujemo denar. Želimo rasti hitro in pametno. V prihodnjih petih letih se bo na tem področju veliko spremenilo in mi želimo biti ključni igralec. Potrebujemo pametni denar, od ljudi z izkušnjami, ki nam lahko odprejo tudi kakšna vrata,« pravi direktor komunikacij Gernot Fleiss. Za širitev poslovanja potrebujejo 750.000 evrov, nekaj so ga že zbrali.

Večino njihovih strank, teh je okoli 300, imajo v Avstriji, nekaj tudi v Nemčiji. Njihov distribucijski partner in sistemski integrator v Sloveniji je podjetje Smartis, s katerim bodo začeli osvajati Balkan. »Skupaj bomo poskušali pritegniti mesta, da bi prešla na pametne rešitve,« pravi Ball. Pogovarjajo se tudi že z nekaterimi slovenskimi župani. Naslednji koraki bodo vključevali Nemčijo, »ker je trg velik, ima podobne potrebe, trg že malo poznamo«, pravi tehnični direktor Philip Kozeny, pa tudi Italijo. Prejeli so že povpraševanje iz arabskega sveta in Brazilije.

»Na področju pametnih mest je kar nekaj velikih igralcev, kot sta IMB in Google, a mi nočemo tekmovati neposredno z njimi. Mi smo zadnji korak do meščanov. Naš cilj je spremeniti način življenja, odnos do narave, do virov, spremeniti navade in s tem narediti naša mesta boljša,« pravi Ball. Podjetje ima 12 zaposlenih, pretežno razvijalcev, manjka jim prodajni kader. Načrtujejo, da bodo v prihodnjih 12 mesecih število zaposlenih povečali na 40.