Za ozaveščenost mladih o zmanjševanju ogljičnega odtisa

Globalna direktorica za področje vključevanja skupnosti v Goodyearu Alison White: Kampanja je zgleden primer dobre prakse.

Objavljeno
28. oktober 2016 19.50
Borut Tavčar
Borut Tavčar

Ljubljana – Začetek sedme kampanje Pozor(!)ni za okolje, v kateri sodeluje že več kot 16.000 slovenskih srednješolcev in več kot 60 partnerjev iz vse Slovenije, je bil zanimiv tudi za Alison White, Goodyearovo globalno direktorico za področje vključevanja skupnosti. Kampanja namreč postaja zgleden primer dobre prakse v multinacionalki.

Alison White je prišla v Slovenijo s sedeža Goodyeara v Akronu, Ohio, ZDA. Kampanja Pozor(!)ni za okolje, ki jo Goodyear podpira od začetka, ima podporo ministrstva za kmetijstvo in ministrstva za okolje in prostor, v multinacionalki Goodyear pa je postala zgleden primer dobre prakse ozaveščanja o aktivnostih za zmanjševanje emisij ogljikovega dioksida.

Kakšne so strateške smernice Goodyearovih programov na področju korporativnega odgovornega državljanstva in vključevanja skupnosti?

Goodyear ima dolgo zgodovino uspešnega dela s skupnostmi, na vseh celinah in v vseh državah, kjer delujemo. Delo s skupnostmi poteka pod globalnim sloganom Goodyear Better Future (Goodyear Boljša prihodnost). Naše lokalne organizacije po vsem svetu samostojno vodijo programe, ki obravnavajo potrebe njihove skupnosti in ustvarjajo pozitivni učinek. Takšen način dela se ujema z našo globalno strategijo. Lahko rečemo, da je naša globalna strategija zgrajena na lokalnih pobudah.

Z globalnega vidika se namreč zavedamo, da so potrebe skupnosti v različnih delih sveta lahko zelo različne in da naši zaposleni najbolje vedo, kaj bi bilo treba storiti v okolju, kjer živijo in delajo. Naše dejavnosti so večinoma povezane s tremi glavnimi področji, ki so specifična za Goodyear: spodbujamo varno mobilnost, navdihujemo študente in odrasle, da dosežejo svoje študijske potenciale in se pripravijo na kariero, ali pa se osredotočamo na aktivnosti, ki pripomorejo k trajnostnemu razvoju.


Mladi spoznavajo možnost zmanjšanja odtisa. Foto Goodyear.

Kaj za vas osebno in kaj za podjetje pomeni skrb za lokalno skupnost?

Naši programi za vključevanje skupnosti imajo štiri skupne značilnosti. Ukvarjajo se s potrebami skupnosti, vključujejo različne partnerje in njihova specifična znanja, namensko vključujejo naše zaposlene in črpajo iz njihovih sposobnosti ter dosegajo merljive družbene rezultate.

Če omenimo še vpliv, ki ga imajo lahko takšne družbeno odgovorne aktivnosti na zaposlene, vam lahko navedem zanimiv izsledek raziskave agencije Cone Communications o vključevanju zaposlenih in globalni korporativni družbeni odgovornosti: kar 74 odstotkov zaposlenih namreč meni, da je njihovo delo bolj izpolnjujoče, kadar so jim omogočene priložnosti, da pozitivno prispevajo k družbenim in okoljskim problematikam. Vključevanje sodelavcev in njihovo aktivno sodelovanje pri različnih programih dela s skupnostmi tako lahko pripomoreta k njihovi večji zavzetosti in tega se zavedamo tudi v Goodyearu.

Kako se slovenska kampanja Pozor(!)ni za okolje umešča znotraj Goodyearove globalne strategije na področju družbene odgovornosti?

Kampanja Goodyearu globalno predstavlja odličnost iz vrste razlogov: pomembno vključuje naše zaposlene, saj so jo v lokalni skupnosti v Kranju na začetku spodbudili ravno sodelavci. Prav tako vključuje partnerske organizacije in se povezuje z našo platformo korporativne družbene odgovornosti Goodyear Boljša prihodnost, hkrati pa je pobuda trajnostne narave in vsako leto raste v svojem dosegu. V sedmih letih je prerasla iz lokalnega v nacionalno gibanje dijakov, vključuje jih že več kot 16.000 in več kot 60 partnerskih organizacij, podpirata jo tudi dve ministrstvi.


Alison White v Ljubljani o boljši prihodnosti. Foto Goodyear

Kaj je razlog vašega obiska v Sloveniji?

Ob začetku letošnje kampanje Pozor(!)ni za okolje sem želela v živo doživeti razmah in razsežnost tega gibanja mladih, ki bodo že sedmo leto aktivno ozaveščali vrstnike, družine, prijatelje in lokalne skupnosti, v katerih delujejo njihove šole, ter z različnimi inovativnimi aktivnostmi skrbeli za zmanjševanje ogljičnega odtisa. Rezultati kampanje so merljivi in presenetljivi, kar pokaže tudi vsakoletna raziskava o odnosu dijakov do okolja, ki jo opravlja Fakulteta za organizacijske vede Univerze v Mariboru. Mladi se čedalje bolj zavedajo pomena vsakega posameznika za zmanjševanje ogljičnega odtisa.

Kar 73 odstotkov dijakov vedno ali pogosto pravilno ločuje odpadke, 71 odstotkov anketiranih vedno ali pogosto ugaša luči in električne naprave, ko zapusti prostor, 58 odstotkov anketiranih dijakov pa si vedno ali pogosto prizadeva za varčno porabo vode. Našim lokalnim organizacijam po vsem svetu to kampanjo vsakič znova navajamo kot primer odlične prakse, iz katerega se lahko veliko naučijo in pridobijo sveže ideje.