Karavanški predor: Vsak na svoji strani barikad

Avtoprevozniki bodo vztrajali, dokler ne bo spremenjen sporni predpis, ki omejuje vožnjo tovornjakov v času počitnic.

Objavljeno
05. avgust 2011 21.30
Posodobljeno
05. avgust 2011 21.43
Aleš Stergar, gospodarstvo, Blaž Račič, Jesenice
Aleš Stergar, gospodarstvo, Blaž Račič, Jesenice

Ljubljana – »Zapora bo,« je napoved zapore predora Karavanke danes pozno popoldne odločno ponovil Andrej Klobasa, predsednik sekcije prevoznikov pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije.

Predvidoma se bo na platoju pred predorom Karavanke začela ob osmi uri, druge podrobnosti pa niso znane. Kljub temu da se je minister za promet Patrick Vlačič danes vrnil s počitnic in da mu je uspelo doseči nadgradnjo četrtkovega dogovora z avstrijsko stranjo, so prevozniki zavrnili tudi to ponudbo.

Prometno ministrstvo je danes popoldne z upravljavcem avstrijskih avtocest Asfinagom doseglo natančno uskladitev načina povračila cestnine preusmerjenim tovornim vozilom nad 7,5 tone, ki bi na poti v Slovenijo v času na novo sprejetih omejitev skozi predor Karavanke namesto predora uporabili pot čez Šentilj. Slovenski prometni minister Patrick Vlačič, ki je zaradi tega dogajanja prekinil dopust, je dogovor označil kot razumen, morebiten protest slovenskih avtoprevoznikov in zaporo slovenskih cest pa kot absolutno nesorazmeren odgovor na sicer enostransko potezo Avstrije, groženj z omejevanjem uporabe slovenske javne prometne infrastrukture pa nikakor ne odobrava.

Avstrija je tako rekoč čez noč začasno prepovedala tovorni promet skozi karavanški predor od petka zvečer do sobotne popoldne. Ukrep je začel veljati prejšnjo soboto, na ministrstvu pa so obvestilo iz Avstrije dobili prejšnjo sredo malo pred petnajsto uro. Izmenjava mnenj se je nadaljevala takoj naslednji dan, minister Vlačič pa je povedal, da je pogovore vodil predvsem državni sekretar Igor Jakomin, sam pa se z avstrijsko kolegico Doris Bures ni pogovarjal: ker je ministrica na dopustu in ni bila dosegljiva ter tudi zaradi jezikovnih ovir, saj naš minister ne govori nemško, avstrijska ministrica pa ne angleško.

Kaj predvideva dogovor

Asfinag bo po sedanjem dogovoru vrnil cestnino preusmerjenim tovornim vozilom nad 7,5 tone, ki bi na poti v Slovenijo v času na novo sprejetih omejitev skozi predor Karavanke namesto tega uporabili pot čez Šentilj. Dogovorjeno vračilo cestnine se nanaša na odsek med Beljakom in Šentiljem. Ker bi takšna pot avtoprevoznikom, ki prihajajo iz Salzburga, povzročila dodatne prevozne stroške in podaljšan čas potovanja, so v Asfinagu pristali, da so tudi v takšnih primerih pripravljeni povrniti cestnino. Avtoprevozniki bodo lahko vozili neposredno iz smeri Salzburga proti Šentilju ter dobili povrnjeno cestnino za relacijo med Beljakom in Šentiljem, zmanjšano za predornina.

Žejne so nas hoteli pripeljati čez vodo, je o predlogu ministrstva za promet dejal Andrej Klobasa in dodal, da bodo zaporo izvedli tudi prihodnji petek in vsak naslednji petek v času trajanja omejitve prometa, dokler ne bodo avstrijski pristojni vsem slovenskim prevoznikom omogočili nemotenega prevoza skozi predor brez omejitev.

Vztrajali bodo, vse dokler ne bodo spremenili spornega predpisa, ki omejuje vožnjo tovornjakov skozi predor Karavanke v času poletnih počitnic od petka od 22. ure do sobote do 15. ure, je odločen Klobasa.

Res gre za enostranski ukrep Avstrije, priznava minister Patrick Vlačič, s katerim se v slovenskem delu mednarodne komisije niso strinjali, zato se bo Slovenija pravno odzvala. Vendar ne gre za hiter postopek; rešitve v tem mesecu, ko velja ukrep, ne bo mogoče doseči. Ne glede na različne tovrstne poglede pa je varnost po ministrovih besedah vsekakor na prvem mestu. Državi imata po ministrovih besedah tudi drugačne poglede na prihodnost: Slovenija zagovarja vrtanje druge predorske cevi, Avstrija se s tem ne strinja. A sedanji dogodki po ministrovih besedah kažejo, da je prav druga cev primerna rešitev.

Policisti Policijske uprave Kranj spremljajo navedbe o nameravani zapori in so na morebitno zaporo pripravljeni, je povedal Leon Keder, tiskovni predstavnik kranjske policijske uprave, in dodal, da sodelujejo tudi z avstrijskimi varnostmi organi. Če se bo zapora dejansko zgodila, bodo poskrbeli za varnost cestnega prometa in preusmerili promet iz avtoceste na druge ceste. O zapori bodo obvestili prometni inšpektorat ter upravljavca avtoceste Dars, ki je nato dolžan postaviti ustrezno prometno signalizacijo. V skladu z zakonskimi pooblastili lahko voznikom, ki se bodo ustavili na avtocesti, policisti izrečejo tudi globe zaradi neupoštevanja določb zakona o pravilih cestnega prometa, zakona o javnih zbiranjih, zakona o varstvu javnega reda in miru in drugih predpisov.

SLS: Neodziven minister za promet

Nad neodzivnostjo vlade in še posebej prometnega ministra Patricka Vlačiča pri reševanju krize v Luki Koper in v Karavankah je ogorčenost že v četrtek izrazil vodja poslanske skupine SLS in nekdanji prometni minister Jakob Presečnik. Podpredsednik SDS Zvone Černač pa je danes izjavil, da pričakuje, da bo minister Vlačič prevzel odgovornost za stavko v Luki Koper ter zaplete s predorom Karavanke in odstopil z mesta ministra. Vlačič je na poziv po odstopu odgovoril, da ga veseli, da opozicija opravlja konstruktivno delo tudi med počitnicami. Sicer pa misli, da minister za zapleta ni odgovoren. Pojasnil je še, da je prekinil svoj dopust in prišel na ministrstvo, z ekipo pa je bil tudi ves čas v stikih.