Poročilo SV potrdilo, da je falcon v Moskvi zmrznil

Konec ugibanj: obrambni minister ni namenoma ostal ujet na letališču, ko je pri njem potekala hišna preiskava.

Objavljeno
08. januar 2014 15.52
Posodobljeno
08. januar 2014 16.30
Ni. Č., Delo.si
Ni. Č., Delo.si

Ljubljana - V zaključnem poročilu, ki so ga pripravili v 15. polku vojaškega letalstva Slovenske vojske (SV) in pilot falcona Matjaž Kačičnik, je zapisano, da falcon v Moskvi pred mesecim dni ni vzletel zaradi hudega mraza in posledično zaledenitve ventila za zagon motorja.

Vladna delegacija, na čelu s premierko Alenko Bratušek in ministrom za obrambo Romanom Jakičem se je iz obiska iz Rusije zaradi okvare vrnila dan pozneje.

Ker je prav tisti dan pri njem v zadevi Stožice potekala hišna preiskava, so nekateri ugibali, ali je že vnaprej vedel za obisk preiskovalcev in se je s tem izognil pridržanju.

Jakič je danes ob robu obiska pripadnikov 72. brigade SV ponovil, da je za hišne preiskave izvedel od žene, ko so preiskovalci pozvonili na vratih in želeli vstopiti. Za okvaro pa so izvedeli, ko so že sedeli na letalu, je še povedal in dodal: »Mislim, da je posadka pravilno ravnala, da letala ni dvignila, če so jim inštrumenti kazali okvaro«.

Podrobnosti iz poročila

Pilot Kačičnik je v poročilu zapisal, da je posadka zaradi nizkih temperatur, med -12 in -18 stopinj Celzija, na letalo, ki je stalo na moskovskem letališču Vnukovo, prišla tri ure pred načrtovanim vzletom, da bi pripravila letalo in izpeljala vse za to predpisane postopke, poroča STA.

Posadka je želela letalo pripeljati na mesto za razledenitev, vendar je prišlo od napake pri samem zagonu desnega motorja, zagon se je namreč začel, a ne tudi uspešno končal. Nato so zagnali še levi motor, kjer pa ni bilo nobenih težav. Motor so ugasnili in poklicali servisni center RUAG AOG, jim pojasnili situacijo in že izpeljane postopke ter sledili navodilom za odpravo napake, je v poročilu pojasnjeval Kačičnik.

Čeprav so sledili vsem navodilom, so bili poskusi zagona desnega motorja neuspešni. Servisni center je predvideval, da gre za napako elektronskega kontrolnega sistema motorja, a obenem so jim povedali, da na letališču Vnukovo nimajo ustreznega licenciranega tehnika za tak tip letala, ki bi jim lahko pomagal.

Zato je servisni center predlagal, da prekinejo vse postopke in se slišijo naslednji dan, ko bo v službi še dodatni specialist za motor. Posadka se je s tem strinjala, saj je bila ura že enajst zvečer, je zapisal Kačičnik. O tem so obvestili potnike, po telefonu pa tudi dežurnega 15. polka vojaškega letalstva SV in poveljnika letalskega transportnega oddelka SV.

Naslednji dan je posadka po preučitvi sistema in analizi indikacij sklenila odpreti ventil za zagon motorja in ga nato vrniti v zaprti položaj. Nato so poklicali servisni center ter po njihovih navodilih nadaljevali z normalnim postopkom zagona motorja, kar jim je uspelo. Preverili so vse motorske parametre in ugotovili, da je z motorjem vse v redu in da lahko varno nadaljujejo z letenjem.