Usoda drugega tira zavita v temo

Zakon, ki spada med ključne dosežke Cerarjeve vlade, ne velja, infrastrukturni projekt miruje, gospodarstvo bo nosilo posledice.

Objavljeno
31. januar 2018 21.18
Nejc Gole, Majda Vukelić, Zoran Potič
Nejc Gole, Majda Vukelić, Zoran Potič
Ljubljana – Ustavno sodišče je odločanje o zakonu o drugem tiru prepustilo vrhovnemu sodišču. Zakon, ki sodi med ključne dosežke Cerarjeve vlade, tako ne velja, ključni infrastrukturni projekt miruje, gospodarstvo pa bo utrpelo posledice.

»Pol leta pred volitvami ustavno sodišče začenja zabijati žeblje v vladno krsto.« Tako slikovito je včerajšnjo odločitev ustavnih sodnikov o ustavnosti zakona o referendumu komentiral nekdanji minister za pravosodje Aleš Zalar.

Predsednik vlade Miro Cerar je povedal, da bo vlada spoštovala odločitev vrhovnega sodišča, čeprav se mu zdi nenavadno, da je bila taka odločitev ustavnega sodišča sprejeta prav v primeru drugega tira. Predsednik državnega zbora Milan Brglez pa ocenjuje, da je ustavno sodišče naredilo korak preveč, ko je državnemu zboru odvzelo pravico do razpisa referenduma in jo dodelilo državni volilni komisiji.

Ker zakon o drugem tiru še ne velja in še ni popolnoma jasno, kdaj bo veljal, usoda tega za državo ključnega infrastrukturnega projekta ostaja zavita v temo. Črpanje 153 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev za drugi tir je resno ogroženo.

Cerarjev poraz na ustavnem sodišču pomeni, da bo drugi tir ostal pomembno politično vprašanje tudi za prihodnje volitve. Podrobno analiziramo politične, pravne in gospodarske posledice sodbe ustavnega sodišča.



Za povečavo kliknite na infografiko.

Usoda gradnje drugega železniškega tira med Divačo in Koprom je negotova, čeprav je za Slovenijo zaradi prometnih tokov, ki bodo sicer obšli državi, strateško pomembna. Ker je železniški promet na sedanjem tiru na robu zmogljivosti, bodo brez novega tira ob načrtovani rasti pretovora v koprskem pristanišču še bolj obremenjene ceste.

»Aprila gremo na Japonsko, kjer so nas že pred dvema letoma spraševali, kaj bomo storili glede ozkega grla. Kaj jim bomo rekli po dveh letih?« direktor združenja za promet na GZS Robert Sever opozarja, da tuje države zanimajo slovenske infrastrukturne rešitve. Če ne bo ustrezne infrastrukture, bo logistična panoga stagnirala, še pravi Sever.

Za povečavo kliknite na spodnje infografike: