Za Aerodrom resen naložbenik

Nemška družba Fraport bo za slovensko plačala 234 milijonov evrov. Cena presegla začetna pričakovanja.

Objavljeno
05. september 2014 22.26
iza_LetaliÜče Brnik
Aleš Stergar, gospodarstvo
Aleš Stergar, gospodarstvo
Ljubljana – Slovenski državni holding (SDH) je v zahtevnem osemmesečnem procesu Aerodrom Ljubljana prodal nemškemu Fraportu za dobrih 234 milijonov evrov. Kar je po besedah predsednika uprave SDH Mateja Pirca najvišja mogoča cena, ki je presegla začetna pričakovanja.

Stefan Schulte
, predsednik uprave Fraporta, ki je do zdaj upravljal deset letališč, verjame v prihodnost Slovenije in Ljubljane. Proces prodaje Aerodroma Ljubljana je bil po njegovih besedah eden najbolj preglednih, kar so jih imeli. Končan pa bo, ko bodo izpolnjeni vsi pogoji – predvsem dovoljenje slovenskega varuha konkurence, medtem ko dovoljenje evropskega ni potrebno – in denar vplačan.

Fraport je dolgoročni vlagatelj, ki bo po Schultejevih besedah na dobro lociranem ljubljanskem letališču nadaljeval razvoj s ciljem, da posodobi tako potniški kot tovorni promet. Slovenija je atraktivna v poslu in turizmu, zato ne bo specializacije dela. V petih letih nameravajo povečati število zaposlenih in poslovne rezultate. Lokalno vodstvo bo ostalo, saj najbolj pozna razmere na trgu. Z upravo Aerodroma Ljubljana v Fraportu niso smeli imeti stikov in jih niso imeli, vendar gre po Schultejevih besedah za dober kader, ki ga ne nameravajo menjati.

Predsednik uprave Aerodroma Ljubljana Zmago Skobir je današnji dan označil za nov zgodovinski mejnik v razvoju letališča: družba bo dobila to, kar potrebuje, resnega naložbenika in s tem nove linije, več frekvenc in več potnikov. Za drugi potniški terminal ima Aerodrom Ljubljana gradbeno dovoljenje, kar je po Schultejevih besedah prednost, gradnja pa bo odvisna od števila potnikov.

Pomembna Adria Airways

Zadnje je odvisno tudi od Adrie Airways, ki je po Schultejevih besedah na pravi poti, kot domači prevoznik pa je zelo pomembna za Aerodrom Ljubljana. »Nismo tu zato, da bi zaprli vrata, ampak zato, da odpremo posel,« pravi Schulte.

Tako Pirc kot Schulte poudarjata transparentnost prodajnega postopka, tudi glede dogajanja v zadnjih dneh, ko je francoski Vinci Airports še drugič povišal svojo ponudbo, Dušan Mikuš pa je v imenu skrivnostne združbe PPGAM še danes ob dveh zjutraj ponujal 400 milijonov in obljubljal dostavo bančnih jamstev. Teh Pirc danes ni videl, je pa povedal, da je bil postopek ves čas odprt, da so imeli vlagatelji tudi med ekskluzivnimi pogajanji s Fraportom možnost zviševati ponudbe. Vendar je bila tudi na koncu Fraportova najvišja. Preverjali so tudi vloge, ki so prišle povsem zunaj predvidenih rokov.