Za zmago je SMC porabila le 89.836 evrov

Cena kampanj: NSi je prijavila 172.967 evrov, PS pred tremi leti 598,183 evrov.

Objavljeno
03. november 2014 20.29
SMC - Stranka Mira Cerarja
P. J., notranja politika
P. J., notranja politika
Ljubljana – Le 89.836 evrov stroškov za kampanjo pred izrednimi volitvami poslancev je računskemu sodišču prijavila zmagovalka teh volitev SMC. Pred tremi leti je takratna zmagovalka PS za kampanjo namenila 598.183 evrov. Poleg SMC je med večjimi strankami poročilo revizorjem doslej poslala še NSi, ki je prijavila 172.967 evrov »težko« kampanjo. NSi je julija volilo 5,6 odstotka, SMC 34,5 odstotka glasujočih.

Iz poročila SMC, ki ga je podpisal glavni tajnik Erik Kopač, ni mogoče ugotoviti, kje je stranka, ki je nastala tik pred volitvami, dobila denar za promocijo. Trdijo, da so s prostovoljnimi prispevki zbrali 1510 evrov, a ne razkrivajo nobenega donatorja. Še 87.768 evrov so si na volilni račun nakazali z rednega računa. Od kod denar na rednem računu, pa strankam v povolilnih poročilih po zakonu ni treba razkriti. NSi je poročala, da jim je dva tisoč evrov podarila Vida Čadonič Špelič, večino denarja, 169.916 evrov, pa so tudi oni na volilni račun nakazali z rednega.

Če računsko sodišče ne ugotovi večjih nepravilnosti, bi SMC za 301.563 glasov morala dobiti 99.516 evrov delnega povračila stroškov kampanje. A ker zakon določa, da vsota ne sme preseči stroškov, bo povračila le 89.836 evrov. NSi bo za 48.846 volivcev pripadlo 16.119 evrov. Po rezultatu volitev od julija SMC že dobiva 60.758 evrov dotacije na mesec, NSi pa 13.868 evrov.

SMC je poročilu priložila podroben seznam vseh stroškov za kampanjo. Med temi nekoliko izstopa 4885 evrov, ki so jih za frizerske in kozmetične storitve plačali podjetju Sojer iz Ljubljane. Če preračunamo, so za friziranje in kozmetiko porabili krepko čez pet odstotkov vseh stroškov kampanje.