Kaj o predsedniških volitvah pišejo tuji mediji

Izpostavljajo, da Borutu Pahorju ni uspelo zmagati že v prvem krogu, v drugem pa da se bo pomeril z nekdanjim imitatorjem in igralcem.

Objavljeno
23. oktober 2017 12.54
Be. B., STA
Be. B., STA

»Kralju Instagrama«, kot so Boruta Pahorja označili nekateri mediji, se ni uspelo izenačiti z Milanom Kučanom in zmagati v prvem krogu predsedniških volitev, izpostavlja zagrebški Jutarnji list. To pripisujejo dobremu rezultatu kandidatke SDS Romane Tomc, ki je dobila dvakrat več glasov, kot so ji kazale predvolilne raziskave. Agencija Reuters, ki je podobno sedanjega predsednika označila kot nekdanjega modela in kralja instagrama, je zapisala, da je bil drugi krog nepričakovan tudi zaradi volilne napovedi Televizije Slovenija, ki je Pahorju zmago napovedala v prvem krogu.

Večernji list je pisal tudi o zelo nizki volilni udeležbi, ki v zadnjih letih nenehno upada, poleg tega pa so kritični do predvolilne kampanje, ki da ni bila nikoli bolj dolgočasna. Tudi avstrijska tiskovna agencija APA piše, da je Pahorju škodovala nizka volilna udeležba in da je prav zaradi nje ostal pod 50 odstotki glasov. Mnogi da so ostali doma tudi zaradi jasne zmage, ki so jo Pahorju napovedovale ankete. Strnili so tudi zmago Tomčeve nad Ljudmilo Novak in omenili uspeh skrajnodesničarskega kandidata Andreja Šiška.

Rezultat Makovec Brenčičeve klofuta SMC

Šiško je z 2,2 odsotka podpore za seboj pustil celo kandidatko vladajoče stranke SMC Majo Makovec Brenčič, o neuspehu katere je pisala tudi agencija Reuters. Menijo, da gre za svarilo premieru Cerarju in njegovi stranki pred parlamentarnimi volitvami prihodnje leto, njen slabi rezultat da je kazen stranki, pa piše nemški Die Zeit.

Nemški časnik tako kot številni drugi mediji, Reuters ga je predstavil kot nekdanjega imitatorja in igralca, Marjana Šarca označuje kot političnega novinca, ki je v preteklosti kot komik publiko spravljal v smeh z imitacijami vladajočih vodilnih politikov.

Agencija AP povzema Pahorjeve besede, da se je vredno potegovati za ponovni mandat, saj so »toliko naredili v petih letih«. AP omenja tudi Pahorjevo kampanjo in prehojenih 700 kilometrov ter povzema kritike ljudi, ki menijo, da je Pahor s tem, ko se predstavlja in obnaša kot zvezdnik, degradiral funkcijo predsednika.