Aktivisti rektorju in dekanu poslali svoje zahteve

Svoje zahteve je dekanu poslal tudi akcijski odbor sindikata delavcev filozofske fakultete.

Objavljeno
30. november 2011 12.46
Posodobljeno
30. november 2011 13.22
J. S. S., Delo.si
J. S. S., Delo.si
Ljubljana - Aktivisti gibanja Mi smo univerza so danes rektorju Univerze v Ljubljani Stanislavu Pejovniku in dekanu omenjene fakultete Andreju Černetu poslali svoje zahteve. Prizadevanja aktivistov podpira tudi akcijski odbor sindikata delavcev fakultete, ki je na dekana naslovil tudi svoje sporočilo.

Akcijski odbor je stališča aktivistov podprl na današnjem sestanku, namenjenega dekanu Černetu. Opozorili so na delitev zaposlenih v visokem šolstvu na tiste, ki odločajo, in tiste, o katerih se odloča. Kot problem izpostavljajo naraščajoče število začasnih in pogodbenih zaposlitev z nizkimi honorarji, poroča STA.

Za akcijski odbor je sporno tudi dejstvo, da kriterij za dodelitev sredstev za raziskovanje oz. izobraževanje ni kakovost raziskovalnega in strokovnega dela, temveč delovno mesto, ki ga zaposleni zaseda. Hkrati odbor opozarja tudi na "nepopisno zmedo", ki vlada glede zakona plačah v javnem sektorju.

»Zaposleni v visokem šolstvu in raziskovanju so razvrščeni v več različnih plačnih skupin in za enako delo različno ovrednoteni,« so zapisali. Kot težavo odbor še navaja, da zaposleni lektorji ali bibliotekarji nimajo zakonsko zagotovljene možnosti napredovanja v nazive, ker taki nazivi ne obstajajo.

Odbor pričakuje, da bo Černe pokazal kar največjo možno mero razumevanja in strpnosti in bo pripravljen na srečanje in pogovor z njimi.

Ureditev doktorskega študija

Aktivisti gibanja Mi smo univerza med drugim zahtevajo ureditev doktorskega študija oziroma tretje bolonjske stopnje in vključitev pedagoških dejavnosti v okviru tretje stopnje v redne delovne obveznosti profesorjev in profesoric.

Od rektorja zahtevajo redne zaposlitve za nedoločen čas za vse pedagoške delavce in delavke, od dekana, da fakulteta zaposli tudi svoje varnostnike. Na Pejovnika še naslavljajo zahtevo po brezplačnem in univerzalno dostopnem študiju ter možnost akademskega in raziskovalnega dela za vse, ki so ustrezno kvalificirani.