Avtoceste do Gruškovja, ki bi jo morali končati do 2015, še ne bo

Na ministrstvu priznavajo, da bodo 13 kilometrov gradili po fazah, za odkup zemljišč na voljo le 8 milijonov evrov.

Objavljeno
11. februar 2013 13.30
Franc Milošič
Franc Milošič

Podlehnik – Manjkajočih trinajst kilometrov avtoceste na evropski Phyrnski poti med Draženci in Gruškovjem, za katere je vlada že leta 2010 sprejela državni prostorski načrt, ne bodo zgradili do leta 2015. Projekt zdaj pripravljajo za gradnjo po fazah, kar pomeni podaljšanje gradnje.

Na ministrstvu za infrastrukturo in prostor potrjujejo verjetnost fazne gradnje. Če bodo uspeli odkupiti zemljišča, končati investicijsko dokumentacijo in dobiti gradbeno dovoljenje, bi sredi prihodnjega leta lahko začeli graditi prvi odsek od Dražencev, kjer se zdaj avtocesta od Slivnice preko Dravskega polja konča, mimo Tržca in Podlehnika do načrtovanega viadukta pri Novi cerkvi. Že za gradnjo prvega dela bo treba urediti vzporedno magistralno cesto, ki bo delno tekla po sedanji regionalki, za gradnjo drugega pa jo bodo morali v celoti zgraditi na novo.

Delitev gradnje na faze odmika dosedanje načrte

Nova avtocesta bo namreč z manjšimi popravki speljana po trasi sedanje hitre ceste, tako da bo med gradnjo treba promet speljati mimo nje. Ker so poleti proti vijejo Gruškovju nepretrgane kolone in so pred mejo nekajkilometrski zastoji, je vzporedna cesta nujna.

Delitev gradnje na faze pa odmika dosedanje načrte, po katerih bi se evropski turisti na Sredozemlje in Jadran preko Slovenije morali peljali samo po avtocesti že leta 2015 ali najpozneje 2016. »Za zdaj je časa še dovolj, le denarja ne,« pravi župan Podlehnika Marko Maučič, »saj je za odkupe zemljišč menda letos na voljo le tretjina potrebnega denarja. Dokler ne vidimo poslovnega načrta Darsa, ne moremo niti vedeti, kdaj se bo gradnja sploh lahko začela.«

Evropska komisija je v drugi polovici lanskega leta iz evropskega proračuna Sloveniji odobrila dva milijona evrov, da bi čim prej pripravila dokumentacijo in začela graditi. V državnem proračunu za letos je predvidenih 2,7 milijona za izdelavo dokumentacije in le 8 milijonov za odkupe zemljišč. Odkup zemljišč za celotno traso bo stal skoraj 25 milijonov evrov, doslej pa država ni odkupila še niti kvadratnega metra. Šele konec letošnjega leta bo znano tudi, koliko bo odsek avtoceste sploh stal. Zdaj ga na ministrstvu za infrastrukturo ocenjujejo na 175 milijonov evrov.