»Ne gledam napovedi in se nikakor ne zanesem nanje. Vremenarji so se že velikokrat zmotili. Vse je v 'božjih rokah'. Tudi leta 2000 so se zmotili, saj ni nihče napovedal takšnega vetrovnega masakra, kakršen se je tedaj zgodil,« je dejal jadralski veteran Dušan Puh, ki bo z večino svoje stare posadke krmaril Velikega Viharnika s koprskim grbom. Leta 2000 je bil Veliki Viharnik moralni zmagovalec Barcolane, saj so zaradi hudega vetra organizatorji v zadnjem hipu premikali ciljno črto in tako zmedli posadko Viharnika, da se je ta na koncu upravičeno čutila opeharjena za zmago.
»Da, to je bila najhujša burja v vsej zgodovini Barcolane,« je povedal Igor Simčič, ki smo ga včeraj dobili v Monacu. Že pred enim letom je napovedal, da Esimita Europe 2 ne bo na start pred Barkovlje. To se je uresničilo. V nedeljo ob 10.30, ko bodo prvič v zgodovini startali pol ure kasneje kot minula leta, bo Esimit sodeloval na dogodku za jadralni klub Monaco v Monte Carlu, kjer se bo ekipa srečala s sponzorji in partnerji. »Prvič po 23 letih me ne bo na Barcolani,« je dejal Simčič, »in bo po toliko letih druga nedelja v oktobru zame nekoliko drugačna. Leta 2000 so se jadrnice v hudi burji lomile, prevračale, jadra trgala, ljudi smo reševali iz razpenjenega morja. Tedaj so bile idealne razmere za Velikega Viharnika. Če bi tudi letos tako pihalo, bi to pomenilo novo priložnost zanj. Sicer pa se v napovedani burji lahko pred Trstom zgodi marsikaj. Precej možnosti za uspeh imajo jadrnice iz razreda Volvo Ocean Race oziroma razreda Mini-maxi (od 65 do 72 čevljev). Na preizkušnji bodo materiali in uglašenost ekip. Mislim, da bo pestro,« je dejal Simčič.
Burja prestrašila celo
»Tiste Barcolane ne bom pozabil,« je po poročanju Primorskega dnevnika izjavil eden najbolj spoštovanih jadralcev na svetu Paul Cayard, protagonist America's Cupa in Louis Vuitton Cupa, ki se je po 15 letih vrnil v praznični Trst. »Pretreslo me je, bila je res ekstremna burja, saj je na trenutek pihala močneje kot 55 vozlov. Bilo je noro. Res sem se ustrašil. Do obale pa smo prijadrali s pomočjo gumenjaka,« se je v Trstu spominjal ameriški jadralec, ki upa, da bo v nedeljo pihala zmerna burja, ki bo omogočila najlepši jadralski praznik. »Če bo tako, bom res užival. Barcolana je edinstvena, zato je Trst jadralcem posebno pri srcu. Takšne regate, ko se na startni črti pojavi skoraj dva tisoč jadrnic, ni na svetu. Zato vedo zanjo jadralci z vseh celin,« je pojasnil svojo udeležbo v Trstu.
Paul Cayard bo krmaril 65-čeveljsko (19,8-metrsko) Any Wave in bo prav gotovo izvlekel iz nje vse, kar se bo dalo izvleči, je prepričan Dušan Puh. Toda portoroški jadralec se povsem strinja z Mitjo Kosmino, da sta prva favorita za tokratno zmago predvsem dva: Jena No Borders Team, ki jo bo krmaril Stefano Cherin, na njej pa bodo v 22-članski posadki poleg Mitje Kosmine (taktika) še štirje slovenski jadralci: Lucio Fafangel, Gašper Vinčec, Andrej Justin in Hinko Goljas.
»Startamo na prvo mesto,« je na naše vprašanje odgovoril Kosmina, ki ima z Jeno na Barcolani že eno prvo in deset drugih mest. Lani je bila Jena tretja. Tudi Kosmina meni, da sta najresnejši tekmici Robertissima III, ki jo krmari Vasco Vascotto, a tudi Any Wave.
Organizatorji jadralskega spektakla so veseli, da jim je letos zaradi različnih okoliščin uspelo tako prevetriti deset dni trajajoči praznik, ki privabi v Trst več sto tisoč gledalcev. Že dolgo ni le športni dogodek, ampak festival, ki povezuje turistične, gospodarske, socialne, kulturne, diplomatske in druge pobude. Zaradi tega v Trstu te dni poteka vrsta spremljajočih dogodkov.
Čeprav napovedana burja obeta izjemen tekmovalni spektakel, se je organizatorji tudi malce bojijo. Včeraj so zaradi napovedi, da bo v soboto močno pihalo, nekaj dogodkov prestavili. Bojijo se tudi, da bi burja odvrnila prihod jadralcev iz oddaljenih krajev. Letos poskušajo slovenske in hrvaške jadralce zvabiti v Trst z dvema jadralskima regatama (Go To Barcolana). Ena starta danes v Izoli, drugi dve pa sta startali iz Splita in z Reke.
Barcolane ni v slovensko morje zaradi drage policije
Zanimalo nas je, zakaj letos že drugo leto zapored ne bodo, tako kot prej dolga leta, postavili del regatnega polja v slovensko morje. Izvedeli smo, da zato, ker je slovenska policija zahtevala od njih plačilo zavarovanja polja s čolni na morju. Organizatorjem je logistika slovenske policijske uprave pojasnila, da stane ena ura varovanja takšne prireditve s tremi plovili 1518 evrov. Zato so se organizatorji Sloveniji zahvalili in Barcolano omejili samo na italijansko območje.
Ena od spremljevalnih prireditev Barcolane je tudi tekmovanje izjemno hitrih trimaranov v kategoriji 20-metrskega extreme 40 (to so izjemno hitre jadrnice, saj lahko presežejo hitrost 40 vozlov ali skoraj 80 kilometrov na uro). Posadki Musandam Oman Sail se je v bližini otoka Unije v Kvarnerju zgodila nesreča, saj je s trimarana, ki je plul s hitrostjo 25 vozlov, padel omanski jadralec Al Alavi, ki so ga doslej zaman iskali v tem delu hrvaškega morja.