BicikeLJ v praksi: prerazporejanja koles se še učijo

Storitev BicikeLJ uporablja okoli 2000 uporabnikov dnevno, kolo si v povprečju izposodijo za tri ure.

Objavljeno
14. julij 2011 10.12
Posodobljeno
14. julij 2011 10.50
Samo Petančič, Ljubljana
Samo Petančič, Ljubljana
Ljubljana – Storitev BicikeLJ je med občani deležna tako pohval kot kritik. Meščan, ki si je pred Arhivom Republike Slovenije izposodil kolo in se zapeljal do Kliničnega centra, tega ni mogel vrniti. Ko je prispel na cilj, je ugotovil, da so vsa stojala na tem mestu zasedena. Ker je brezplačna samo prva ura uporabe, ga je to še posebno vznejevoljilo, saj se je zbal, da bo moral izposojo plačati; za iskanje druge točke, kjer je lahko kolo končno oddal, je namreč porabil veliko časa. V družbi Europlakat, ki je vzpostavila samopostrežni sistem izposoje koles, smo preverili, kako na posameznih lokacijah zagotavljajo dovolj veliko število praznih stojal, postavili smo jim tudi nekaj vprašanj o ergonomiji koles. Nekaterim uporabnikom se zdi, da so ta preokorna, imajo slabo prestavno razmerje, zavirajo lahko s pedali in z zavoro na levem delu krmila, kar nekaterim desničarjem ne ustreza.

Kot v imenu podjetja Europlakat pojasnjuje svetovalka za stike z javnostjo Alenka Ažman, je bilo do zdaj opravljenih že več kot 30.000 izposoj, v povprečju približno 2000 na dan. Registriranih je 10.000 uporabnikov, posamezno kolo je na dan povprečno izposojeno tri ure, po njeni oceni so ljudje storitev sprejeli dobro. Ker se število uporabnikov še ni ustalilo, upravljavci kljub spremljanju premikov koles v sistemu še ne morejo zanesljivo predvideti, kje jih bo preveč ali premalo. Ekipo, ki skrbi za prevoz koles med postajami, so pred kratkim povečali s sedem na enajst delavcev.

Ažmanova poudarja, da če na eni postaji ni prostega mesta, je v bližini druga – te so med sabo oddaljene največ 400 metrov. Informacije o prostih kolesih in parkirnih mestih so dostopne na terminalih, preveriti jih je mogoče tudi prek mobilnih telefonov. Za 300 koles v sistemu je na voljo 600 parkirnih mest. Postaj je zdaj 28, načrtovanih je 31.

Dodatne četrt ure 
za vračilo kolesa

Občanu, ki je okoli Kliničnega centra iskal drugo postajo za oddajo kolesa, ni bilo treba plačati, poudarja Ažmanova. Če ga človek po prvi uri uporabe ne more vrniti na postajo, ker so vsa parkirna mesta zasedena, lahko na terminalu preveri, kje v bližini so prosta. Ob tem na napravi zabeleži, da kolesa ni mogel oddati in dobi še dodatne četrt ure brezplačne izposoje.

Glede udobja in uporabnosti koles pa svetovalka poudarja, da so kolesa enaka kot v podobnih sistemih po drugih mestih. Tehtajo 20 kilogramov, razlogov za to je več. Med drugim jih uporabljajo povprečno tri ure na dan, odporna morajo biti tudi na vandalizem in kljubovati morajo najrazličnejšim vremenskim razmeram. Namenjena so krajšim vožnjam, zahtevnejši kolesarji pa bodo zato raje uporabljali svoja kolesa, ocenjuje Ažmanova.

Do zdaj še niso ukradli nobenega kolesa, če ga bodo, se lahko zgodi, da bo tisti, ki si je kolo izposodil, moral plačati 350 evrov. S takšno varščino se uporabnik strinja, ko sprejme pogoje uporabe Biciklja. Varščine mu ni treba plačati neposredno, pri spletni prijavi pa mora vpisati številko svojega tekočega računa, s katerega lahko lastnik koles zahteva omenjeno vsoto. Europlakat jo ob morebitni kraji ne bo zaračunal samodejno. Uporabnik mora krajo prijaviti policiji, kopijo prijave pa poslati Europlakatu, kjer bodo nato ugotavljali, ali je bil uporabnik kriv in mora zato plačati 350 evrov. Večina uporabnikov kolesa pušča le na postajah, jih je pa mogoče tudi zakleniti.