Bodo čelade obvezne, registracije pa ne?

Obe spremembi je z vetom ustavil državni svet, zaradi česar bo državni zbor prihodnji teden o tem ponovno odločal.

Objavljeno
12. oktober 2016 20.22
tlo motorji
Peter Jančič
Peter Jančič

Ljubljana – »Sem za čelade, a proti obvezni registraciji koles z motorji,« nam je Jan Škoberne (SD) pojasnil, zakaj je v odboru za infrastrukturo včeraj glasoval za spremembo zakona o pravilih cestnega prometa, ne pa tudi za spremembo zakona o motornih vozilih.

Glasovanje namestnika vodje poslanske skupine SD Škoberneta bo pomembno prihodnji teden. Od te stranke bo precej odvisno, ali bodo do konca leta čelade na kolesih obvezne za vse mladoletne, na kolesih z motorji pa tudi za polnoletne voznike, in ali bodo kolesa z motorji morala v postopke registracije do maja prihodnje leto.

Čelade in registracije so poslanci septembra že uzakonili. A s presenetljivo šibko večino, če vemo, da je te novosti z lastnoročnimi podpisi predlagalo več kot 50 poslancev vseh treh vladnih strank.

A vodja poslanske skupine SD Matjaž Han je pred glasovanjem o obvezni registraciji koles z motorji septembra potem presenetil z izjavo, da je ta predlog podpisal po pomoti in da je »res bedast«.

Za spremembo zakona o motornih vozilih, ki določa obvezno registracijo, je po tej izjavi glasovalo le 31 poslancev SMC in poslanka Desusa. Za spremembo zakona o pravilih cestnega prometa (za obvezno rabo čelad) pa nekaj pozneje ob 32 poslancih SMC še pet poslancev Desusa, ki jih je sicer enajst.

Obe spremembi je z vetom ustavil državni svet, zaradi česar bo državni zbor prihodnji teden o tem odločal ponovno. Potrjeni bosta le, če bo zanju večina vseh poslancev, torej najmanj 46.

Točno toliko je v seštevku vseh poslancev SMC in Desusa. Če bo katerikoli od teh manjkal ali glasoval narobe, bodo, ker so vsi drugi proti, odločili glasovi poslancev SD.

Kdaj tehnični pregled?

Razlaga, kdaj bodo kolesa z motorjem, ki ne gredo hitreje od 25 kilometrov na uro in katerih moč ne presega 4 KW, morala prvič na tehnični pregled, če bo ureditev spremenjena, so še različne. Poslanci bodo prihodnji teden, ko bodo odpravljali veto državnega sveta, glasovali za takšno pravilo: »Ne glede na določbe tega člena se tehnični pregled vozila opravi pred registracijo tega vozila v Republiki Sloveniji, če je starejše od roka, ko bi moralo vozilo enake kategorije po prvem odstavku tega člena opraviti prvi tehnični pregled.« 

Vladni poslanci so doslej ocenjevali, da to pomeni, da bodo vsa stara kolesa z motorji morala takoj na tehnične preglede.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič (SMC) pa je včeraj ocenil drugače, in sicer, da popravek zakona, ki so ga pripravili vladni poslanci, pravzaprav določa, da prva štiri leta ne bodo potrebni tehnični pregledi niti za zelo stara kolesa z motorjem.

Člen, ki ga dopolnjujejo, sicer za vsa vozila določa, da se prvi tehnični pregled opravi štiri leta po prvi registraciji, potem pa šesto in osmo leto, pozneje pa vsako leto.

Prvi tehnični pregled 30 let starega kolesa z motorjem, če bo prvič registriran aprila prihodnje leto, bo po včerajšnji ministrovi razlagi, aprila leta 2021.

Vozila, ki smo jim doslej rekli kolesa z motorji, se bodo poslej po zakonu, če spremembe večina prihodnji teden potrdi, imenovala mopedi.

Koliko bo stalo?

Gašperšič je včeraj napovedal, da bo ministrstvo prihodnje mesece pripravilo popravke ureditve, da bi bili tehnični pregledi za kolesa z motorji, ki ne gredo hitreje od 25 kilometrov na uro, še manj pogosti, če poslanci spremembe ureditve prihodnji teden potrdijo.

Kot eno od možnosti je predstavil, da bi bil tehnični pregled teh vozil le vsakih pet let. Če bodo spremembe poslanci prihodnji teden zavrnili, pa je minister napovedal, da jih bo znova predlagal.

Poslancem je vlada pisno, ko jim je predlagala naj odpravijo oba veta, poslala tudi ocene stroškov za voznike, ki jih prinašajo spremembe. Podobne ocene smo v preteklosti sami pripravili tudi na Delu.

V vladi so povzeli, da bo registrska tablica za kolo z motorjem, stala 7,69 evrov,  stroški postopka registracije okoli 20 evrov, stroški zavarovanja so za mopede okoli 35 evrov, tehnični pregled mopeda – ki pa ne bo vsako let - so zapisali - trenutno stane okoli 17,65 evra.