Bossman, edini slovenski župan na CNN

Čeprav je novoizvoljeni piranski župan Peter Bossman v nedeljo zvečer na Delovo vprašanje odgovoril, da bo v ponedeljek in torek počival, sta bila prva dva dneva po volitvah veliko bolj stresna, kot je pričakoval.

Objavljeno
26. oktober 2010 21.50
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Piran - V ponedeljek zvečer je seštel, da je samo tega dne imel 13 intervjujev, pojavil pa se je v nešteto medijih po vsem svetu. Podobno je bilo tudi danes, ko se je nekaj po 12. uri od doma oglašal v živo preko skypea v poročila CNN in zabeležil še en primat: postal je prvi slovenski župan, ki je zaradi županske funkcije nastopil na CNN.

Peter Bossman je na vprašanje voditeljice CNN, kaj je odločilo zmago, odgovoril, da je v predvolilni kampanji govoril o dialogu in je s tem vlil volilcem upanje. Voditeljica pa je ugotovila, da v družbi brez predsodkov in rasnih preprek temnopolti župan sploh ne bi smel biti novica. Ali tak odziv na njegovo izvolitev v Sloveniji in vzhodni Evropi kaj pove o teh državah? Bossman je odgovoril: "Mislim, da je Slovenija pokazala res visoko stopnjo demokracije. V slovenski politiki sem že od leta 1994, saj so me že tedaj izvolili na določen položaj. In mislim, da me ljudje ne gledajo kot temnopoltega moškega. Vidijo me kot dobrega človeka, zdravnika. Rasno vprašanje tu ni igralo vloge. Ljudje me imajo za sebi enakega, Slovenca, in tu se počutim sproščeno." Tisti, ki so lahko spremljali njegov sproščen pogovor v angleščini z novinarko CNN, so lahko opazili, da govori zelo dobro angleško. Če torej ne zna popolno slovensko, pa prednjači med slovenskimi župani v angleščini. Angleščina bo prišla piranskemu županu pri njegovem protokolarnem delu in medijskem zastopanju občine pred tujino, zelo prav. Sebastjan Jeretič, oblikovalec njegove kampanje, je ob izvolitvi dejal, da bi moralo portoroško turistično gospodarstvo nemudoma izkoristiti ogromen potencial, ki ga ima nova piranska medijska zvezda. To se je deloma zgodilo že z nastopom na CNN (in v dolgi vrsti medijev), kjer so doslej poudarili poglavitne značilnosti Slovenije in Pirana, kot turističnega mesteca ob severnem Jadranu.

Slavica Tucakov
, ki vodi Bossmanove odnose z javnostmi, je dejala, da je nemogoče prešteti vse novinarje medijskih hiš, ki so se v zadnjih dneh pogovarjali z Bossmanom, ali pa so o njem poročali. Veliko pa jih dobesedno čaka v vrsti. Tako so o Bossmanu poročali na CNN, BBC, CBS (kjer so denimo zapisali, da je velika večina Slovencev belcev in da ima nekaj priseljencev ter le peščico temnopoltih, citirali pa so tudi Delovo izjavo, da mu je prijateljica slavistka ponudila izpopolnjevanje slovenščine), Independent, Guardian, Ghana Web, Daily Telegraph, Washington Post, Radio Moskva, švedski, nizozemski, nemški, britanski, japonski radio, italijanske radijske postaje, bolgarska TV, celo novinarji iz Argentine, da ne govorimo iz Avstrije, Hrvaške, Srbije. Če drugega ne: svet je slišal, da v Sloveniji multikulturnost deluje povsem drugače kot na primer za Nemčijo ugotavlja Angela Merkl.

***

Slovenska turistična organizacija je pred približno štirimi leti za trimesečno oglaševalsko kampanjo na CNN (za 284 kratkih oglasov) in za produkcijo spota po neuradnih podatkih odštela od 600.000 do 700.000 evrov.

Iz tiskane izdaje Dela