Bovški ponudniki Kaninu prisegajo zvestobo s pogodbo

Tudi bovški marketi bi lahko prispevali k razvoju dejavnosti, ki jim prinaša zelo velike prihodke.

Objavljeno
14. januar 2017 10.44
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Bovec – Pogodbena zaveza o sodelovanju s finančno podporo med upravljavcem Kanina in nekaterimi bovškimi ponudniki turističnih namestitev bo zaživela v prihodnjih dneh, ko bo smučišče po prvi pravi snežni pošiljki vendarle obratovalo na polno. Oboji pričakujejo, da bo Kanin podprl še kdo.

»Dogovor o prispevku ponudnikov namestitev je pomemben korak na poti k novi zgodbi na Kaninu. Smučišče ne bo zaživelo niti preživelo brez sodelovanja s turističnimi ponudniki v dolini,« je prepričana Valentina Marovt iz Hotela Sanje ob Soči. Pogodbo je doslej podpisalo približno deset ponudnikov, ki bodo za zdaj od prenočitve do konca marca odvedli en evro na poseben račun občinskega zavoda Sončni Kanin, ki vodi na prenovljeno smučišče. »Če se bo zgodba uspešno nadaljevala, bo rezultat dober za vse vpletene. Smo šele na začetku, ampak glede na to, da je zdaj zapadel sneg, pričakujem še več podpisov,« je optimističen direktor Lokalne turistične organizacije (LTO) Bovec Janko Humar.

Pogodbo je podpisala približno tretjina vseh ponudnikov, ki turiste sprejemajo tudi pozimi. Več kot 30 jih ima namreč z LTO podpisane pogodbe za souporabo smučarskega avtobusa, ki njihove goste iz Bovca prevaža do smučišča Sella Nevea na drugi strani Kanina. »Pričakujemo, da se bodo enako obvezali tudi za Kanin,« pravi Humar. Potem ko je obnovljeno smučišče po štirih letih vnovič zaživelo, ponudniki še niso začutili, da bi se turisti v Bovec vračali zgolj zaradi kaninske smuke. »Letos nam vreme nekoliko nagaja, ampak verjamemo, da Kanin dolgoročno spet lahko pristane med najboljšimi smučišči v Sloveniji,« pravi Aljaž Žnider iz družinskega podjetja, ki ima v lasti hotela Mangart in Alp.

Tudi trgovine in bencinski servis

Ponudniki bodo v zameno za evro na prenočitev dobili ugodnejšo ceno smučarskih vozovnic za svoje obiskovalce, kar pomeni šest evrov cenejšo smuko od 35 evrov vredne vozovnice povezanega smučišča. Prav tako zaradi učinkovitejšega trženja od zavoda pričakujejo, da bodo cene vozovnic znane že junija za naslednjo zimsko sezono, do takrat pa bi radi poznali vsaj idejni načrt razvoja smučarskega centra. Sončnemu Kaninu obenem nalagajo, naj poskrbi, da bo v skupni koš prispeval še kdo. Medtem ko so nekateri gostinci načeloma že potrdili podporo, ki jo bodo izkazali s približno 300 evrov vrednim zakupom oglasnega prostora na gondolah krožnokabinske žičnice, Humar meri predvsem na večje trgovce in bencinski servis. »Pri nas je s tem veliko težav, ker za takšne dogovore ni zakonske podlage. V Avstriji regionalna zakonodaja prispevek predpisuje vsem, ki imajo koristi od turizma. Realizacija bovških marketov je poleti od tri- do petkrat večja od obdobja, ko ni turistov, zato bi bilo korektno, da tudi oni prispevajo k razvoju dejavnosti, ki jim prinaša zelo velike prihodke,« je jasen Humar.

Vršilec dolžnosti direktorja Sončnega Kanina Marijan Skornišek je zadovoljen, da so turistični ponudniki storili pionirski korak v slovenskem turizmu: »Več nam pomeni potrditev, da lokalna skupnost živi s Kaninom, kot pa finančni del, ki pa nikakor ni zanemarljiv. Če bo sporazum zdržal tudi čez poletje, lahko naberemo veliko denarja, ki bo namenjen izključno promociji. Upam, da se bo reklama vrnila s povečanim obiskom Kanina, Bovca in širše okolice. Zdaj lahko nadaljujemo akcijo z zakupom gondol za vse druge, ki čutijo, da lahko pomagajo.« Kanin je od konca decembra zaradi vetra obratoval le polovico predvidenih dni. Doslej se je na smučišče podalo 1500 obiskovalcev.