Brezžična elektrika sezula Ruse

Po nastopu v Rusiji ekipa Tomislava Gangla v Slovenj Gradcu pripravlja nov videomapping.

Objavljeno
04. oktober 2017 21.12
Videomapping
Mateja Kotnik
Mateja Kotnik

Slovenj Gradec – Pročelje cerkve sv. Elizabete v središču Slovenj Gradca bo 22. oktobra znova postalo projekcijsko platno za 3D-videomapping vizualizacijo. To bo nov, še večji, drznejši in tehnično bolj dodelan spektakel, kot je bil Svetlobni stolp leta 2012. Pod avtorstvo se znova podpisuje ekipa zvočnih in grafičnih ustvarjalcev iz podjetja Gangl production. Vodi jih domačin Tomislav Gangl.

Dramsko, glasbeno in vizualno popotovanje skozi kulturnozgodovinsko preteklost Slovenj Gradca ob njegovi 750-letnici bo vrhunec praznovanj ob jubileju. Vsebinsko zasnovo za prireditev je napisal Marko Košan iz Koroške galerije likovnih umetnosti, scenarij in režija pa sta delo Uroša Zavodnika. »Scenarij mi je bil takoj všeč,« pravi Tomislav Gangl, ki bo prireditev s približno sto nastopajočimi z naslovom Vivat Windischgretz podprl z videomapping vizualizacijo. »Za nami so trije meseci in pol sedenja za računalnikom, ko smo podobo srednjeveškega Slovenj Gradca obudili z gibljivimi slikami,« pove Gangl. Pred obiskovalci se bodo odprla mestna vrata in v navidezni resničnosti se bodo lahko sprehodili po srednjeveškem mestu. Oživeli bodo igrani liki iz srednjega veka ter stare poslikave, ki odslikavajo mitološke pripovedi, povezane z mestom. Gibljive slike bodo sinhronizirane s pevskim zborom, ki bo pel v živo. »Pa tudi na platnu. Kdaj in kako, bo težko ugotoviti, saj bom to mejo poskušal zabrisati,« napove Gangl, ki več podrobnosti o novi videomapping vizualizaciji ne želi razkriti.



Vizualizacija, luči, igralci, glasbeniki ...

Videomapping vizualizacijo bodo na pročelje cerkve sv. Elizabete projicirali z dvema velikima projektorjema. »Za ta namen je treba zmodelirati realistični 3D-model cerkve, na katerega animatorji kasneje adaptiramo animacije. Gre za razdelitev cerkve na ploskve, ki jih spremenimo v projekcijske površine. Animacijo pripravljamo skupaj z ekipo izkušenih grafičnih programerjev. V njej sta Jaka Kotnik in Rok Klančnik, s katerima smo sodelovali tudi pri prejšnjih projektih,« pravi Tomislav Gangl. 

Sv Elizabeta (Alma Košan), projecirana v cerkev sv. Duha. Foto: Gangl production

3D-vizualizacija bo tokrat še svetlobno podprta z lučmi, za katere bo poskrbel Tomislavov prijatelj iz skupine Laibach, s katero Gangl sodeluje že pet let. »Novost so tudi scene z igralci in nastopajočimi glasbeniki, ki smo jih z režiserjem Urošem Zavodnikom posneli pred zelenim platnom.« Ker so glasba in glasbeni efekti pri videomapping vizualizaciji pomembni prav toliko kot v filmu, je to delo znova zaupal mlajšemu bratu Alešu. V dogajanje na Trgu svobode in Glavnem trgu se bo Aleš Gangl kot DJ in ustvarjalec zvočnih efektov vključil že uro pred začetkom prireditve, skupaj s tolkalno skupino SToP in lokalnimi glasbeniki. Brata Aleš in Tomislav Gangl pa nista neločljivo povezana le pri videomappingih, temveč tudi v alternativni glasbeni skupini Zircus. Njihovi nastopi so kot multimedijski projekti z vizualizacijo in kostumi.

Za las ob nagrado

Tomislav Gangl se s 3D-animacijo intenzivno ukvarja zadnjih sedem let. Začel je pri devetnajstih z 2D-animacijo. Svoje računalniško znanje je izpopolnjeval na New York Film Academy. Nekaj časa se je z računalniško rekonstrukcijo dogodkov in oblikovanjem grafike ukvarjal na več slovenskih televizijah, a se je zaradi večne bitke s časom – v nekaj urah po njegovem pač ne moreš narediti presežka – odločil, da gre na svoje. Od takrat se je z Gangl Productions podpisal pod številne projekte in se uvrstil med najbolj izkušene na tem področju.



V Rusiji je njegovemu svetlobnemu videomapingu z naslovom Brezžična elektrika navdušeno ploskala 600.000-glava publika. Ena od festivalskih nagrad na Festivalu luči v Moskvi jim je ušla za las. »Izgubili smo jo zaradi dima in nekaterih animacij, ki so bile na računalniku videti super, pri projekciji na stavbo pa se niso najbolje izkazale,« pravi Tomislav Gangl in doda, da se učinkovitosti posameznih efektov preprosto ne da odkriti drugače kot v praksi.