Brv za dostop do Sečoveljskih solin le delna rešitev

Transport soli so uredili po morski poti do skladišča v Portorožu, večjo težavo pa predstavlja dostop zaposlenih in obiskovalcev.

Objavljeno
16. februar 2015 15.07
Gradijo nov lesen mostiček v soline
S. P., Delo.si, STA
S. P., Delo.si, STA
Sečovlje − Pred glavnim vhodom v Sečoveljske soline te dni potekajo dela za zgraditev brvi, ki bo začasno nadomestila most čez Jernejev kanal − ta je po odločbi inšpekcije zaprt že od 23. januarja. V krajinskem parku iščejo rešitev, da bi brv lahko uporabljali tudi obiskovalci. S tem bi rešili turistični obisk, medtem ko je solinarska sezona negotova.

Po odločbi okoljske inšpekcije so morali v Krajinskem parku Sečoveljske soline most čez Jernejev kanal, ki predstavlja glavni dostop do solin, zaradi dotrajanosti popolnoma zapreti.

Brv le za pešce

Posledično so transport soli uredili po morski poti do skladišča v Portorožu, večjo težavo pa predstavlja dostop zaposlenih in obiskovalcev ter navsezadnje tudi pešcev in kolesarjev, ki uporabljajo bližnjo Parenzano, je za STA pojasnil vodja parka Andrej Sovinc. Zdaj je za dostop do solin namreč treba z avtom do Sečovelj, od tam pa nadaljevati peš  okoli 2,2 kilometra do glavnega vhoda.

Kot začasno rešitev so te dni začeli pripravljalna dela za gradnjo brvi, ki bo služila kot alternativa v času trajanja sanacije mostu, čeprav za zdaj kaže, da bi po njej smeli samo pešci. Prav zato trenutno iščejo rešitev, po kateri bi uporabo brvi omogočili tudi obiskovalcem, dodaja vodja krajinskega parka.

Odločba okoljske inšpekcije je sicer prizadela ne le park, ampak tudi poslovanje družbe Soline kot take, dodaja Sovinc. Solinarska sezona se intenzivno začne že z majem, »kar pomeni, da mora biti do takrat zgodba končana«.

Turistično sezono bodo morda le rešili

Kar se tiče obiskovalcev, so trenutno prisiljeni odpovedovati oglede večjih skupin oziroma te preusmeriti na bližnje Fontanigge, s čimer pa vsak obiskovalec ni zadovoljen, saj si tam ni mogoče ogledati sodobnih postopkov pridelave soli.

Prav s tega vidika bo gradnja brvi vitalnega pomena. Če jo bodo usposobili in hkrati dobili dovoljenje za uporabo za obiskovalce, bo vsaj turistična sezona na neki način rešena, »še vedno pa ne bo rešena solinarska sezona«.

Prav zato si želijo čim prej začeti z obnovo mostu, pravi Sovinc. Če bodo uradne ugotovitve pokazale, da je poškodovana samo zgornja plošča − v solinah so še vedno prepričani, da sama nosilnost mostu ni sporna −, potem bi obnovo lahko izpeljali v treh mesecih.

Država naj bi dala denar

Če pa bodo preiskave pokazale, da so tudi temelji slabi, bi to lahko vzelo tudi pol leta. V tem primeru pa se postavlja vprašanje, ali se ne bi izplačalo doseči odprave inšpekcijske odločbe, s čimer bi sezona pridelave soli »preživela«, obnovo pa bi potem začeli oktobra.

Dobra novica pri vsem tem je, da naj bi država zdaj le zagotovila denar za obnovo mostu v okviru sanacijskega programa. »Je pa res, da se ta denar zažira v vsoto denarja, ki je namenjen za obnovo nasipov, in s tem seveda bo še nekaj let trajalo, da bomo soline naredili v celoti poplavno varne,« dodaja Sovinc.