Časnika družbe Delo – najbolj brana

Četudi se bralne navade spreminjajo, vsebine iz tiska prek različnih platform dosežejo 9 od 10 prebivalcev.

pet, 29.01.2016, 18:00
Projekt NRB poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, izvajalec projekta pa je trženjsko raziskovalna agencija Ipsos. Podatke so zbirali v obdobju od 1. 3. 2015 do 31. 12. 2015 na vzorcu 4001 anketiranca.

Po zadnjih podatkih Nacionalne raziskave branosti (NRB) ostajata najbolj brana časnika v Sloveniji Slovenske novice in Delo. En izvod Slovenskih novic je v letu 2015 v povprečju dosegel 314.000 ljudi, izvod Dela pa 141.000 ljudi.

Tisk ni mrtev

En izid dnevnega časopisa dosega 655.000 bralcev ali 39 odstotkov vse populacije v starosti med 10 in 75 let; ob upoštevanju digitalnih platform pa vsebine iz tiskanih medijev prebira 81 odstotkov celotne populacije, kar je 1,36 milijona ljudi, ugotavljajo v projektu NRB, ki mu predseduje Roman Zatler. Slednji sicer na podlagi tega težko ocenjuje trende – pri raziskavi sta bili namreč v letu 2015 uporabljeni dve metodologiji, zaradi česar zdajšnji podatki niso neposredno primerljivi s podatki preteklih obdobij merjenja. »Kljub temu pa lahko ugotovimo, da število bralcev sledi upadanju prodanih naklad, a ne glede na to ne moremo reči, da je tisk mrtev, nasprotno: prek vseh platform še vedno dosega veliko večino prebivalstva,« meni Zatler.

Pozicije na trgu dnevnikov so po njegovi oceni nespremenjene. »Edina izjema je Svet24, ki se je uvrstil pred Večer in Dnevnik, kar je posledica precej agresivnih marketinških prijemov in močne prisotnosti na digitalu,« pojasnjuje Zatler.


Tedniki, mesečniki ...

Tedniki na ravni enega izida dosegajo 860.000 bralcev oziroma 52 odstotkov populacije v starosti med 10 in 75 let, mesečniki pa 60 odstotkov ali milijon bralcev. Zatler ob tem dodaja, da »če sešteješ vse edicije Dela, te dosegajo skoraj 1,6 milijona prebivalcev; res pa je, da nekateri berejo več edicij. To je 60 odstotkov več kot drugi največji slovenski založnik, to je Dnevnik.«

Slovenske novice in Delo sta v ospredju tudi po povprečni prodani nakladi: prvi s 62.168, drugi pa s 31.817 izvodi. Sledijo Dnevnik (23.202), Večer (22.516) in Finance (7847).

Prijavi sovražni govor