Če umika zapore prihodnji teden ne bo, bodo zaprli karavanški predor

Na potezi prometni minister Patrick Vlačič, ki se mora do naslednjega tedna dogovoriti o usodi omejitve.

Objavljeno
06. avgust 2011 09.25
Posodobljeno
06. avgust 2011 09.25
J. S. S., Delo.si
J. S. S., Delo.si

Jesenice - Slovenski avtoprevozniki so po doseženem dogovoru na avstrijski strani preklicali napovedano blokado predora Karavanke, saj so Avstrijci skozi predor spustili skoraj dvajset slovenskih tovornjakov. Predsednik sekcije za promet pri OZS Andrej Klobasa je bil z doseženim zadovoljen, pričakuje pa nov dogovor na ministrski ravni, poroča STA.

Po jutranjem zboru na slovenski strani predora Karavanke so avtoprevozniki odšli na avstrijsko stran, da bi se po besedah Klobase »na slepo pogajali« za spremembo omejitve. Po slabi uri pogovorov z lokalnimi predstavniki policije in upravitelja avtocest Asfinaga so dosegli dovoljenje, da zadržani težki tovornjaki lahko nadaljujejo pot v Slovenijo.

Dobro vest je Klobasi in ostalim članom upravnega odbora omenjene sekcije po pogovoru z nadrejenimi sporočil Wolfgang Gabrutsch iz deželnega poveljstva avstrijske policije. Klobasa je nato po telefonu kolegom v Sloveniji sporočil, da je zapora predora Karavanke za danes preklicana in se lahko na blokado pripravljeni tovornjakarji vrnejo domov.

Sedaj je po besedah Klobase na potezi prometni minister Patrick Vlačič, ki se mora do naslednjega tedna z avstrijsko kolegico dogovoriti o umiku omejitve, ki jo je avstrijska stran vzpostavila enostransko. Če pa v enem tednu na ministrski ravni ne bo premika, Klobasa poudarja, da napoved zapore predora Karavanke ostaja.

Prihodnji konec tedna se avtoprevozniki ne bodo več šli pogajat na avstrijsko stran predora, je dodal, ampak bodo takoj zaprli Karavanke. To bodo storili tam, kjer ne bodo skozi predor spuščali tovornih vozil. Če bo slovenska stran spuščala težke tovornjake, potem po njegovih besedah ni razloga, da bi predor zapirali na slovenski strani.

Dars je hkrati pozval, naj umakne oznake, da je karavanški predor zaprt za tovornjake, težje od 7,5 tone. Če tega ne bodo storili, so »sužnji Avstrijcev«, je dejal in napovedal, da bo v tem primeru predor prihodnji teden zaprt tudi s slovenske strani. Če minister Vlačič nima moči, da bi v to pregovoril predsednico uprave Darsa Matejo Duhovnik, potem je to po mnenju Klobase žalostno.

Duhovnikova bi po njegovem mnenju sicer morala oditi, ker jo čaka še marsikaj. Čaka jo deset milijonov evrov, ki jih je na nek način dala družbi SCT in ne podizvajalcem na slovenskih avtocestah.

Zjutraj pred karavanškim predorom

Nekaj vroče krvi med avtoprevozniki so zbudili tudi mimoidoči težki tovornjaki, saj je Klobasa trdil, da omejitev očitno velja le za slovenske tovornjake, avstrijske in druge pa ne. Predstavnik avstrijske policije je zadevo skušal razložiti s tem, da je najbrž šlo za pokvarljivo robo ali nevarne snovi, vendar mu avtoprevozniki niso verjeli.

Začetek karavanškega zapleta

Avstrija je zaradi povečanega prometa v predoru Karavanke ob koncih tedna do 3. septembra enostransko uvedla prepoved prometa za tovorna vozila, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, od 22. ure v petek do 15. ure v soboto, kar se zdi slovenskim avtoprevoznikom nesprejemljivo.

Predstavniki slovenskega in avstrijskega prometnega ministrstva so sicer dosegli začasen dogovor, da bodo lahko pokvarljivo blago in nevarni tovori, kot doslej, vozili prek predora. V skladu s tem dogovorom bi se avtoprevoznikom tudi povrnilo razliko v cestnini za pot od Beljaka do Šentilja, zmanjšano za tunelnino skozi Karavanke, vendar to za avtoprevoznike ni zadovoljiva rešitev.

Klobasa je poudaril, da povračilo cestnin za pot od Beljaka do Šentilja ne zadošča, saj imajo avtoprevozniki po njegovih besedah zaradi daljše poti 200 evrov stroškov več.